Connect with us

Marknadsnyheter

Newbie blir gäst på NK

Published

on

Framgångsrika Newbie fortsätter expandera och är från imorgon gäst på NK Göteborg med sin Dreamy Wedding-kollektion.

Från imorgon, 25 mars, är varumärket Newbie gäst på NK Göteborg med sin ljuvliga bröllopskollektion Newbie Dreamy Wedding. Popup-butiken håller öppet maj månad ut.
      – Newbie och NK är en perfekt match! Vi ser fram emot att presentera Newbie för en ny publik och ge fler har möjlighet att ta del av Newbie-världen, berättar Anne-Charlotte Lindquist som är Brand & Assortment Manager för Newbie.

Med detta fortsätter Newbie sin framgångsrika expansionsresa med ambitionen att finnas på fler försäljningsmarknader och i fler kanaler. Newbie har, med sitt tidlösa mode för mamma och barn, växt i kollektionsomfång och framgångsrikt expanderat med egna butiker och online i sex länder. En viktig drivkraft bakom framgången är engagemanget från den stora skaran Newbie Lovers som troget följer varumärket.
      – Newbie kan bli hur stort som helst. Det ser vi inte minst genom det stora engagemanget på sociala medier och alla de förfrågningar vi får varje vecka, från hela världen, om att få sälja Newbie, berättar Desire Westerberg, som är Vice President Business Unit Kids på KappAhl.

Newbie Dreamy Wedding är en limiterad kollektion som består av drömmiga klänningar för både brud och tärnor liksom matchande barnkläder för små brudnäbbar och ringbärare i åldrarna 0-8 år, med tillhörande accessoarer. Kollektionen består också av save the date-kort, inbjudningskort samt placeringskort som kunden kommer kunna ladda ned kostnadsfritt från Newbies hemsida. Allt för att erbjuda den kompletta bröllopsupplevelsen.  

Newbie Dreamy Wedding-kollektionen är drömsk, romantisk och enkel i sin helhet. Det är en tidlös och nostalgisk kollektion som är tillverkad i GOTS-certifierad ekologisk bomull. Designen är avskalad och intim med naturliga och nedtonade färger och mönster.

För mer information
Charlotte Högberg, kommunikationschef KappAhl.
Tel 0704-71 56 31. Epost charlotte.hogberg@kappahl.com

Historien om Newbie börjar när modekedjan KappAhls designers 2010 skapade en babykollektion med nyckelorden tidlöst, hållbart och prisvärt och med tanken att plaggen skulle kunna ärvas mellan generationer. Newbie låg helt rätt i tiden och fick fäste viralt. Där och då tog många ”Newbie Lovers” varumärket till sig och deras engagemang har påverkat både design och utbud och skapat en omfattande andrahandsmarknad för kollektionen – vilket ligger helt i linje med Newbies fokus på hållbarhet. Den första Newbie Store öppnade i Stockholm 2014. I dag finns Newbie i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien.  Newbie är ett varumärke inom den svenska modekoncernen KappAhl. Mer information på kappahl.com/newbie.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund

Published

on

By

Anders Haglund gör teknisk analys

Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.

Teknisk analys med Anders Haglund
Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys