Connect with us

Marknadsnyheter

Newkid och Karim i ny Comviqkampanj

Published

on

I nästa Comviq-äventyr dyker artisten Newkid upp och jammar med den välkända karaktären Karim i väntan på det perfekta surfvädret.

I nsta Comviqventyr dyker artisten Newkid upp och jammar med den vlknda karaktren Karim i vntan p det perfekta surfvdret
 

I Comviqs nya reklamkampanj ”Passa på!” spelar den hyllade artisten Alexander ”Newkid” Ferrer rollen som sig själv och den folkkära karaktären Karims nya kompis. I filmerna jammar de i väntan på det perfekta ögonblicket att surfa, vilket sedan sker till tonerna av P3 Guld-nominerade superhiten ”Kanske var vi rätt bra ändå. I höstas gjorde Newkid succé i ”Så mycket bättre” på TV4 och toppade listorna med sin tolkning av ”Du måste finnas”.

– Vi är glada att Newkid vill göra Karim sällskap i våra kommande kampanjer under året. Han passar Comviqs varumärke, som står för kärlek och glädje, perfekt och bidrar samtidigt till en modernisering av vår profil. Newkid imponerar inte bara med sin musik utan även framför kameran, säger Jonas Lundquist, marknadschef på Tele2.

Syftet med kampanjen är att lansera ett nytt erbjudande som ska ge nya kunder bästa möjliga start. Alla som ”passar på” att teckna abonnemang bjuds nämligen på 100 GB extra surf, samt streamingtjänsten Comhem Play+ kostnadsfritt i ett år.

Även denna gång är kampanjen framtagen internt och i samarbete med ett mindre, skräddarsytt team från Chimney group. Bakom filmproduktion och regi står Giants & Toys med Traktor-regissören Mats Lindberg i spetsen. Kampanjen går live nationellt från den 1:a februari

Se filmen här

Projektgrupp:
Brand Manager, Comviq: Gabrielle Lundgren, Tele2 Sverige AB
Creative Lead: Jennie Arvenäs, Tele2 Sverige AB
Copywriters: Marcus Sjöberg och Joakim Hutchinson-Kay, Tele2 Sverige AB
Reklamchef: Åke Balfors, Tele2 Sverige AB
Produktionsbolag:  Giants & Toys
Regissör: Mats Lindberg, Traktor
Producent: Christian Rehnfors, Giants & Toys
Byråproducent: Johan Sundbaum/Gustav Garhammar, Chimney Group
Postproduction: Chimney Group
Mediabyrå: Mediacom
Musik/Artist: ”Kanske var vi rätt bra ändå” – Newkid
Head of Brand Partnerships, Sony Music: Daniel Höglund
A&R, Sony Music: Martin Norman

Presskontakt
Fredrik Hallstan,
+46 761 15 38 30 // fredrik.hallstan@tele2.com

Vi tror på att kommunikation och tillgång till information leder till ökad förståelse, bättre gemenskap och en öppnare värld. Därför har Comviq sedan starten 1981 haft en pådrivande roll i att ge de svenska mobilkunderna billigare, enklare och schysstare telekomtjänster. Framgången ligger i en kombination av prisvärda abonnemang, Sveriges mest sålda kontantkort och att utmana gamla sanningar. Det lovar vi att göra även framöver så att vi kan fortsätta erbjuda våra kunder de mest prisvärda telefoni- och bredbandslösningarna på marknaden. www.comviq.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys