Connect with us

Marknadsnyheter

Nordens största skokedja väljer Streamify. ”Vi önskar vara den första skokedjan i Norge som testar Live Shopping”.

Published

on

Norska EuroSko Gruppen AS satsar på Live Shopping tillsammans med Streamify. Något som ingen annan skokedja i Norge än testat på. Satsningen rullas ut i Q1, 2023, med skobutikerna EuroSko och DNA som de första att implementera Live Shopping-formatet.

– ”Med Live Shopping kan vi komma närmare våra kunder och skapa en inspirerande dialog, tidigt i kundresan. Vi har otroligt duktig personal som uppskattas av kunderna i butik – nu kan vi förflytta den kompetensen och servicen till det digitala mötet”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

EuroSko Gruppen AS startades 1983 och är nordens största skokedja med e-handel och över 300 fysiska butiker i Norge, Sverige och Danmark. Som en del i att möta kunden där den befinner sig och att understödja försäljning i butik och online, kommer EuroSko Gruppen AS att använda formatet för att förmedla expertisen och kunskapen som medarbetarna inom koncernen besitter, tillgängligt för alla.

– ”Vi ser att kundgruppen gillar formatet video och live. Vi vill vara innovativa med att utbilda kunderna inför köpet och visa våra produkter i ytterligare dimensioner”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

Kommande livesändningar 2023

Under 2023 har EuroSko Gruppen AS som mål att ha ca 10 sändningar fördelat på skobutikerna EuroSko och DNA, där syftet med sändningarna, utöver interaktionen med tittarna, också blir att skapa mer rörligt innehåll att återanvända i sociala medier och på produktsidor.

Varför Streamifys Live Shopping-plattform?

– ”Vi träffade flera leverantörer innan vi kom i kontakt med Streamify. Varför valet föll på Streamify var för att lösningen och funktionerna passade oss bäst. Flexibiliteten, designen och enkelheten är något vi kan skala med och teamet från Streamify ha varit mycket bra att stötta och gav oss den tryggheten vi behöver”, Hanne Løken Olsen, CMO på EuroSko Gruppen AS.

Vi ser väldigt mycket fram emot att följ amed EuroSko Gruppen AS på deras live shopping-resa. Samarbetet gäller EuroSko Gruppen AS Norge. Avtalen kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.

För mer information om Streamify, vänligen kontakta:
Anna Björkeryd, CMO
Phone: +46 72-313 04 90
Email: anna@streamify.io

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys