Nordic Superfood utbildar kunder till köp med Live Shopping från Streamify

| 21 september, 2022 | 0 kommentarer

Nordic Superfood säljer hälso -och skönhetsprodukter online, i butik och via återförsäljare som Lyko, Happy Green och Apoteket Hjärtat. Med Live Shopping från Streamify vill de erbjuda besökare på egen sajt en utbildande kanal för kunskapsdelning och relationsbyggande kommunikation.

Nordic Superfood grundades och drivs av Linda Myrberg som är utbildad akupunktör och holistisk spa-expert. Linda har över 25 års erfarenhet och bred kompetens inom hälsa, influerad av både västerländsk och österländsk lära. Hennes vision är att inspirera till ett liv fyllt av hälsa och välbefinnande ur ett holistisk perspektiv. Och det gör hon genom att erbjuda marknaden högkvalitativa hälsoprodukter både via egen sajt och återförsäljare.

– Vi vill ha Live Shoppingen på egen sajt, integrerat i e-handeln, för att våra tittare ska spendera så mycket tid som möjligt på vår hemsida. Plus, nu har vi en helt egen tv-kanal på webben där vi kan underhålla och utbilda våra kunder, säger Linda Myrberg, VD på Nordic Superfood.

Varför Live Shopping?

Som en del i strategin att växa sin e-handel och sin kundbas globalt, kommer Nordic Superfood att lägga fokus på att skapa närhet till sina kunder genom kanalen live shopping. Målet med live shopping-kanalen är också att skapa utbildande innehåll som de sedan kan nyttja och distribuera i övriga kanaler. Men fokus nu är att driva så mycket trafik de kan till egen webbplats, och få dem att stanna där. 

– Liveshopping har nått stor framgång globalt och vi ser det som den bästa kanalen för att komma så nära våra kunder som det bara går. Det finns inte många andra sätt att skapa den närheten och interaktionen digitalt, som live shopping erbjuder, säger Linda Myrberg, VD på Nordic Superfood.

“Shoppable” videos som konverterar on demand

Med ett videobibliotek på webbplatsen vill Nordic Superfood att besökare ska kunna, i egen takt, inspireras och utbilda sig i produkterna som säljs i e-handeln.

– Vi kommer att använda kanalen för att producera mycket rörligt innehåll, som vi kan återanvända i andra kanaler. Vi kommer även bygga ett “shoppable” videobibliotek i e-handeln där förhoppningen är att fler kunder ska handla i efterhand, on demand, säger Linda Myrberg, VD på Nordic Superfood.

Sända live på egen webbplats vs. Sociala medier

Linda och Nordic Superfood har tidigare sänt live från andra plattformar, bland annat Facebook och Instagram, men vill nu driva trafiken till egen webbplats för att själva äga innehållet och få dem att spendera längre tid på sajten.

– Samarbetet med Streamify ser vi som långsiktigt och det är en partner vars pris och affärsupplägg passar oss mycket bra, då allt ingår. Inga oförutsedda kostnader, det gillar jag, säger Linda Myrberg, VD på Nordic Superfood.
 

Avtalet är på 6 månader med paketet Professional och option om förlängning på 12 månader. Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.

För mer information om Streamify, vänligen kontakta:
Anna Björkeryd, CMO
Phone: +46 72-313 04 90
Email: [email protected]

Om Streamify
2019 lanserades den internationellt skalbara plattformen Streamify – en unik digital plattform som gör det möjligt för alla att sälja produkter via Live video shopping och pay-per-view-biljetter genom livesändningar.
Streamifys aktier är listade på Spotlight Stock Market under förkortningen STREAM, och aktiens ISIN-kod är SE0015244462. Mer information finns på www.streamify.io och www.spotlightstockmarket.com. 

Kategori: Marknadsnyheter

Om skribenten ()

Tanalys är en sajt för investerare som med teknisk analys vill förbättra sin trading. Tanalys erbjuder teknisk analys från flera ledande analytiker, samt nyheter och utbildningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.