Connect with us

Marknadsnyheter

Nordomatic förvärvar tillgångarna från det belgiska företaget VAM Technics Europe NV

Published

on

25 januari 2024. Nordomatic är driver marknadsförändring mot öppna teknologier och en hållbar framtid och tillkännager stolt sitt senaste strategiska drag. Förvärvet av VAM Technics Europe, ett belgiskt företag specialiserat på tjänster för Building Management Sytems (BMS), markerar en betydande milstolpe i Nordomatics tillväxtresa.

Förvärvet är en central del av Nordomatics strategi för att stärka teamets expertis och effektivt svara på den växande kund efterfrågan. Som en del av övergången kommer de dedikerade teknikerna från VAM Technics att ansluta sig till Nordomatic, vilket säkerställer kontinuitet och förstärker det samlade tekniska kunnandet hos det kombinerade teamet i Belgien. Förvärvet syftar till att höja operativ excellens samtidigt som det aktivt bidrar till att minska koldioxidutsläppen, i linje med Nordomatics åtagande för miljöansvar.

”Genom att förvärva VAM Technics stärker vi vårt team i Belgien och förstärker vår position som en ledande europeisk aktör inom BMS. Vi är glada att välkomna VAM Technics till Nordomatic och ser fram emot framtiden tillsammans,” säger Lyon van Hest, Country Director, Benelux.

”Jag är stolt över att bli en del av Nordomatic och de möjligheter som kommer med att vara en del av en större organisation,” säger Frank Horemans, ägare till VAM Technics.

Under 2023 förvärvade Nordomatic det nederländska företaget MRC, vilket visar företagets strategiska ansträngningar att dra nytta av expertis, system och portfölj för förbättrad marknadspositionering. Integrationen av VAM Technics stärker inte bara företagets närvaro i regionen utan etablerar också en stabil grund för framtida möjligheter. De nya medarbetarna kommer att bli en del av det belgiska teamet i Grobbendonk, under Nordomatic Benelux.

För mer information: 

Toke Juul, CEO, Nordomatic
E-mail:
toke.juul@nordomatic.com

Lyon van Hest, Country Director Benelux, Nordomatic
E-mail:
lyon.van.hest@nordomatic.com

Madeleine Skogsmo, Marketing & Communication Partner, Nordomatic
E-mail:
madeleine.skogsmo@nordomatic.com
+46 72 389 04 73

About Nordomatic:

Nordomatic is the leading independent supplier of Smart Building solutions that prioritise energy efficiency. Operating in Sweden, Denmark, Norway, the UK, and Benelux, they specialise in integrating and managing indoor climate and energy consumption systems for various buildings. Nordomatic exists to accelerate a more open and sustainable future. In 2022 alone, Nordomatic’s customers avoided emitting over 130,000 tons of CO2. With a turnover of approximately SEK 130 million and a workforce of more than 750 workers, Nordomatic continues to impact open technologies, climate sustainability, and social sustainability significantly. Visit our webpage for more information – www.nordomatic.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

K2A skickar meddelande om delvisa återbetalningar av obligationer emitterade under Bolagets MTN-program

Published

on

By

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) (“Bolaget” eller ”K2A”) har idag skickat meddelande om delvisa återbetalningar till samtliga innehavare av Bolagets utestående medium term notes med lånenummer 101 (ISIN: SE0013360278), 102 (ISIN: SE0013104791) och 103 (ISIN: SE0013360690) (”Utestående Obligationer”), emitterade under Bolagets MTN-program. Återbetalning kommer att ske i enlighet med obligationsvillkoren för de Utestående Obligationerna till ett totalt belopp om ca SEK 594 miljoner kronor och kommer att fördelas med ca 331 miljoner kronor mot medium term notes med lånenummer 101, ca 150 miljoner kronor mot medium term notes med lånenummer 102 och ca 112 miljoner kronor mot medium term notes med lånenummer 103. De delvisa återbetalningarna kommer att finansieras med medel från Bolagets nyss genomförda fastighetsförsäljningar.

Återbetalning görs till ett pris om 103 procent av det nominella beloppet för de Utestående Obligationerna plus upplupen och obetald ränta. Avstämningsdagen för återbetalning kommer att vara den 15 oktober 2024 och utbetalning kommer att ske den 22 oktober 2024. Meddelanden om delvisa återbetalningar är tillgängliga på Bolagets hemsida: https://investerare.k2a.se/sv/grona-obligationer-och-hybridobligationer.

Johan Knaust, VD, 070-740 04 50, johan.knaust@k2a.se
Ola Persson, CFO, 070-832 99 93, ola.persson@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB – det gröna fastighetsbolaget – förvaltar hyresrätter långsiktigt för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Se även www.k2a.se. K2A:s B-aktie (K2A B) och preferensaktie (K2A PREF) är noterade på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

SolidX utsedda till Gasellföretag för tredje året i rad. SolidX har vuxit totalt 912% mellan 2020-2023.

Published

on

By

SolidX har blivit utnämnt till Gasellföretag 2024 av Dagens Industri, för tredje året i rad. Varje år uppmärksammar Dagens Industri Sveriges mest framgångsrika företag där mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag kvalificerar sig. SolidX har haft en stark tillväxt på 912% mellan åren 2020-2023.  

Vi är nu ett Gasellföretag i år igen! Det betyder att vi åter är ett av Sveriges snabbast växande bolag. Varje år utses färre än 1 % av alla aktiebolag i Sverige till Gasellföretag. Jag, mina kollegor och anställda är självfallet mycket stolta över detta och ser det som ett kvitto på vår framgångsrika affärsmodell och strategiska satsningar. Det har varit ett framgångsrikt år för oss och med detta i ryggen blickar vi nu framåt och ser fram emot att fortsätta tillväxtresan,Kommenterar Filip Alexanderson, Koncern-VD på SolidX.
 

För mer information se den personliga vinnarvideon från Dagens industri:

SolidX vinnarvideo från DI

 

För mer information om SolidX, vänligen kontakta: 

Filip Alexanderson, Koncern-VD

Telefon: +46 (0) 70- 621 53 27

E-post: filip.a@solidx.se   

 

Om SolidX

 

SolidX AB är ett konsultbolag, bildat 2001, med fokus på IT och digitalisering och verkar som kompetens- och resursförstärkning hos SolidX kunder. SolidX ingår i en koncern och har i dagsläget fem dotterbolag, SolidX Care, SolidX ApS och Sekel AB och nu även Utvecklarbolaget Stockholm AB samt Utvecklarbolaget Solutions Stockholm AB. Genom att erbjuda sina konsulter mer fördelaktiga villkor än andra konkurrerande konsultbolag, har SolidX skapat en verksamhet som omfattas av en stadig tillväxttakt, låg personalomsättning och en bred kundbas. SolidX koncept och vision innefattar att vara den bästa arbetsgivaren och det självklara valet för konsulter. Detta innebär att vara en nytänkande arbetsgivare som ger mer åt den enskilda konsulten, med utgångspunkt i konsulternas egna önskemål och idéer. Visionen är att erbjuda konsulterna obegränsad kompetensutveckling, frihet och flexibilitet, en attraktiv lönemodell och full transparens.

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

Johanna Eriksson tillträder som ny CFO – Klas Rewelj slutar på Ework Group

Published

on

By

 

Ework Group meddelar att Klas Rewelj lämnar sin tjänst som Chief Financial Officer (CFO) och Vice VD för att anta nya utmaningar utanför bolaget. Klas tillträdde som CFO på Ework Group i januari 2022, med uppdraget att bygga en stark finansfunktion och bidra till bolagets strategiska och finansiella utveckling. Efter väl utfört uppdrag kommer han att lämna över CFO-rollen till Johanna Eriksson, som tillträder den 1 november.

“Det har varit fantastiskt att få vara en del av Ework Groups förflyttning från nordisk konsultförmedlare till en heltäckande partner för talanglösningar med global räckvidd.  Jag är stolt över de framsteg vi har gjort inom finansfunktionen, liksom bidraget till Eworks utveckling och finansiella styrka. Det skall bli spännande att följa företagets fortsatta framgångar”, säger Klas Rewelj.

 

“Jag vill tacka Klas för hans mycket värdefulla insatser, vars resultat tydligt ses i ett strategiskt bidrag till Ework Groups affär och finansiella utveckling, liksom en finansfunktion i framkant. Vi har haft ett givande samarbete och jag önskar honom varmt lycka till med sina nya utmaningar. Jag är samtidigt glad att välkomna Johanna Eriksson till Ework Group för att stötta den fortsatta resan mot vår ambition och finansiella mål, med ökat värdeskapande och effektivitet som viktiga fokusområden”, säger VD Karin Schreil.

 

Johanna Eriksson kommer till Ework från en lång karriär som CFO och med bred erfarenhet inom konsultbranschen och noterad miljö. Hon har närmast arbetat som interim CFO och har tidigare bland annat varit CFO för B3 Consulting Group, Dedicare AB och Sopra Steria Sweden. Johanna tillträder i rollen som CFO på Ework den 1 november.

 

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Caroline Lönnquist, CMCO, Ework Group
Tel: +46 70 2007 487, e-post: press@eworkgroup.com

 

Om Ework Group

Ework Group är en partner för heltäckande talanglösningar med ett globalt talangnätverk på över 160 000 konsulter specialiserade inom IT/digitalisering, R&D, teknik-och verksamhetsutveckling. Bolaget är ledande i norra Europa med över 12 000 konsulter på uppdrag, och expanderar kontinuerligt för att tillgodose kundbehov. Med en bred portfölj av talanglösningar och djupgående branschinsikter hjälper vi offentliga och privata kunder att effektivt planera, förvärva och hantera sin arbetsstyrka, inklusive både permanent och tillfällig personal. Ework Group grundades i Sverige år 2000 och har egen verksamhet i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Polen och Slovakien, med huvudkontor i Stockholm. Ework Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm (EWRK). www.eworkgroup.com

 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.