Connect with us

Marknadsnyheter

Ny affärsmodell ökade Greatness PR:s omsättning med 26 procent

Published

on

Kommunikationsbyrån Greatness PR bytte under 2022 affärsmodell. Det bidrog till en rejäl ökning av omsättningen.

– Vi utvecklas när marknaden förändras, nu upplever vi att fler vill köpa mätbara resultat oavsett kommunikationsinsatser. Många söker också förståelse för hur allt hänger ihop, säger Magnus Sjöbäck, vd Greatness PR.

Magnus Sjöbäck, vd Greatness PR.

Under 2022 introducerade Greatness en ny affärsmodell utöver den traditionella modellen, så kallad retainer. Nu erbjuds även en abonnemangsform där kunder till ett fast pris får ett antal förbestämda aktiviteter per månad som är direkt kopplade till mätbara KPI:er och målsättningar.

– Med abonnemangsmodellen blir det lättare för kunden att mäta vad de får för pengarna. Samtidigt blir det enklare att planera vilka aktiviteter som ska genomföras, säger Magnus Sjöbäck.

Under det brutna räkenskapsåret ökade omsättningen med 26 procent jämfört med föregående verksamhetsår och landande på 9,6 MSEK. Ökningen beror delvis på den nya abonnemangsformen, men även på att Greatness erbjudande bättre linjerar med en mätbar kundresa oavsett vilka insatser som utförs.

– Vi har breddat erbjudandet och täcker upp från varumärkesstrategi och IR-kommunikation, digital marknadsföring, SEO, krishantering och medierelationer till produktion av texter, filmer, inlägg och annat material för webben. Vi kombinerar också olika tekniker för att mäta effekten. För kunden blir det smidigt och effektivt med helhetslösningar anpassade efter deras förutsättningar och behov, säger Magnus Sjöbäck.

Magnus Sjöbäck ser även att arbetet med både befintliga och nya kunder håller på att ändra karaktär.

– Det är tydligt att fler köpare av kommunikation vill att våra processer ska fungera i deras digitaliserade flöden. Sedan är många köpare fortfarande sökande i hur deras marknads- och kommunikationsfunktion ska fungera för att prestera i en alltmer digitaliserad värld, här har vi tillsammans med hela kommunikationsbranschen uppdraget att utbilda marknaden.

För mer information, vänligen kontakta
Magnus Sjöbäckvd och seniorkonsult, 
magnus.sjoback@greatness.se, 070-445 15 99 

Greatness är en strategisk kommunikationsbyrå som hjälper företag och organisationer att nå ut med sina budskap till kunder, opinionsbildare och samhället i stort. Vi tror att all kommunikation ska vara tillgänglig och hållbar för att bygga starka varumärken och långsiktiga relationer. greatness.se

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys