Connect with us

Marknadsnyheter

Ny arena på Lindholmen gör United Spaces störst i Göteborg på coworking

Published

on

Med öppnandet av sin nya anläggning på Lindholmen tar United Spaces position som den ledande aktören inom coworking i Göteborg.

”Nu står vi stadigt på bägge sidor av älven, med ena foten i stadens traditionella centrum och den andra på Hisingen där framtidens innovativa näringsliv går för högtryck”, säger Yvonne Sörensen, VD för United Spaces.

Återgången till kontorslivet efter pandemin har gjort coworking till ett glödhett alternativ för verksamheter som söker större flexibilitet och mer kreativa mötesplatser. Många bolag ser över sina befintliga lokaler och coworking har gått från en kul trend till en viktig punkt på företagsledningens dagordning.

Den nya arenan har plats för 500 medlemmar och ligger i nybyggda innovationscentret Uni3 by Geely på Lindholmen, det gamla varvsområdet som nu är knutpunkt för aktörer inom IT, tech och hållbar fordonsutveckling. I första steget öppnas Hus 12 (2100 kvm), följt av Hus 11 i 1 april nästa år (2000 kvm).

”Denna typ av flexibla arbetsmiljöer är ett väldigt bra tillskott till Lindholmen Science Parks innovationskluster. Med fler aktörer och kompetenser i vårt ekosystem ökar vår gemensamma innovationskraft”, säger Tord Hermansson, vd Lindholmen Science Park.

United Spaces Lindholmen är totalt 4 163 kvadratmeter i ett koncept där lokalt möter globalt, historia och framtid hänger ihop och där humor är en aktiv ingrediens.

Arenan är indelad i fyra ”kvarter”, alla med unik design och inredning. Inredningen är en mix av skandinavisk formgivning med kontrasterande inslag som kaféet Röda Rummet med sin inredning i varmt kinarött. Designbyrån Specific Generic har gått all-in i stadens själ med många kärleksfulla referenser i t.ex. de olika mötesrummens namn. United Spaces samarbete med kameratillverkaren Hasselblad återspeglas i att ett av de större mötesrummen kallas Victor och Erna Hasselblads rum.

”Helheten handlar om att tolka och framhäva Göteborgs roll som fönster mot världen, både historiskt och för framtiden”, förklarar Maja Bernvill, creative director på Specific Generic. ”Balansen mellan natur och teknologi är också en viktig del i konceptet.”

Geografiskt ligger den nya arenan tvärs över älven från Östra Hamngatan 16, där bolagets första anläggning i Göteborg nu moderniserats och blivit dubbelt så stor med plats för 700 medlemmar.

”Det känns verkligen att Göteborg är en expansiv stad där det händer mycket, inte minst på kontorssidan. Vi har ett högt tryck på Östra Hamngatan, och på Lindholmen har vi redan intressanta diskussioner med flera aktörer i framkant inom teknologi och fordonsindustri”, säger Yvonne Sörensen.

Fakta om United Spaces Lindholmen:

  • Totalt 4 163 kvadratmeter working space fördelad på en stor lounge (900 kvadrat), flex office (260 kvadrat), 48 stycken private offices och 18 mötesrum för 2-70 personer
  • Tre olika medlemsnivåer: lounge, flex office och private office för upp till 100 personer
  • Reception, kaffe/te, events, printer, wifi, posthantering, medlemsaktiviteter och frukost ingår i alla medlemskap

För mer information:

Yvonne Sörensen, VD United Spaces, tel 0709-841077
Malin Midhed, marknadschef United Spaces, tel 0765-272379

Om United Spaces:
United Spaces är en av Sveriges ledande aktörer inom coworking och framtidens sätt att arbeta. Sedan starten 1999 har United Spaces varit en mötesplats där entreprenörer, små och medelstora företag möts och utvecklas. United Spaces har under senaste året öppnat flera nya arenor och har nu 10 coworkingkontor i fem städer runt om i Sverige på totalt över 30 000 m2 och med tusentals medlemmar. United Spaces är sedan 2019 ett helägt dotterbolag till fastighetsbolaget Castellum. www.unitedspaces.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Published

on

By

World TOURN ASA lanserar Baud och ingår avtal med UIM E1 World Championship

Baud
Baud är en ny generation av hörlur som kombinerar hög kvalitet med avancerad teknik, anpassade för både musik och spel. Vi identifierade en lucka i marknaden för en hörlur med dessa specifika egenskaper, eftersom traditionella musikhörlurar ofta saknar optimering för spelupplevelser. Samtidigt som vanliga spelhörlurar ofta saknar aktiv brusreducering och estetisk mångsidighet utanför spelmiljöer. Detta är något som Baud med sina hörlurar löser.

Hörluren har utvecklats av Mathias Pantzar, en prisbelönt profil inom audioindustrin och ett team med mer än 20 års erfarenhet inom hörlur- och högtalarbranchen.

Ingått avtal med E1 Series
Baud har undertecknat ett treårigt partnerskapsavtal som officiell hörlurspartner för E1 Series, UIM E1 World Championship, världsmästerskapet i elektrisk båtracing som startade 2024. E1 Series kommer att inkludera tävlingar i städer som Jeddah, Venedig, Monaco, Genève, Rotterdam och Hongkong under 2024.

Under evenemangen kommer alla team och ägarna av teamen att använda Bauds hörlurar för kommunikation både med förare och inom teamen. Även alla medarbetare i E1-organisationen kommer att använda hörlurarna under evenemangen.

Ägarna till teamen är internationella celebriteter som Tom Brady, Virat Kohli, Will Smith, Steve Aoki, Marc Anthony, Didier Drogba, Rafael Nadal och Sergio Perez med flera. Sammanlagt har dessa 418 miljoner följare på Instagram.

Strategiska initiativ hos World TOURN ASA
World TOURN ASAs strategi inkluderar att etablera och utveckla starka varumärken genom att dra nytta av samarbeten med internationella talanger. E1 Series är en del av denna strategi, Baud planerar att offentliggöra ytterligare samarbeten inom kort.

E1 Series
https://www.e1series.com

Bauds Hemsida
https://baud.audio

/
Robin Stenman
VD, TOURN International AB(publ)
ir(at)tourn.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rättelse: Ecorub AB (publ) publicerar härmed sin årsredovisning med revisionsberättelse för räkenskapsåret 2023.

Published

on

By

Rättelsen avser avsaknad av revisionsberättelse i tidigare version för räkenskapsåret 2023

Årsredovisningen finns från och med idag även tillgänglig på vår webbplats.

För ytterliggare information, kontakta Anders Färnlöf, på telefon +46 76 147 7458 eller e-post anders.farnlof@ecorub.se

Info om Ecorub
Är ett greentech-bolag som producerar återvunnet gummi- och plastmaterial för formsprutning, strängsprutning och 3D-printning. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ), Hökmark 114, 932 93  Lövånger 

Hemsida: www.ecorub.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

ZINZINO AB (PUBL): Zinzino förvärvar inkråm i Xeliss – strategisk förstärkning i södra Europa och inom mikroalgen spirulina

Published

on

By

Zinzino, det globala varumärket för hälsa och välmående från Skandinavien, har via ett inkråmsförvärv övertagit rättigheterna till det luxemburgsbaserade direktförsäljningsbolaget Xellis distributörsdatabas och tillhörande kundregister, varulager och IP-rättigheter. Detta är ytterligare ett strategiskt viktigt steg i Zinzinos tillväxtplaner med fokus på att förbättra personlig hälsa och välbefinnande på global nivå med nyskapande bioteknik och en banbrytande produktportfölj som marknadsförs genom direktförsäljning.

Xelliss är ett globalt direktförsäljningsföretag med bas i Luxenburg. Varumärkesportföljen erbjuder en rad naturliga och innovativa produkter inom välbefinnande, näring och kosmetika, baserade på mikroalgen spirulina från egen produktion.

Ett visionärt tänkesätt, tech first-perspektiv, testbaserad kost med näring på cellnivå samt en stark position för att dra nytta av nuvarande trender kommer att forma grunden för partnerskapet med Xellis. Sedan förvärvet av VMA Life 2020, Enhanzz 2022 och det strategiska samarbetet med ACN under ingången av 2024 har Zinzino letat efter ytterligare kraftfulla investeringar för att behålla sin hållbara, lönsamma tillväxt, stärka sin distributionskraft, expandera till nya marknader och utnyttja produktportföljen inom nya konsumentområden.

– Individuell rådgivining och skräddarsydda lösningar är framtiden, och inte bara inom hälsa och friskvård, säger Dag Bergheim Pettersen, VD på Zinzino och Jean-Michel Larré, VD och grundare Xellis. Tillsammans har vi mångårig kombinerad branscherfarenhet och allt som krävs för att driva den moderna, personliga shoppingupplevelsen genom direktförsäljning.

Zinzino förvärvar Xelliss distributörsorganisation samt varulager och IP-rättigheter till produktlinjerna. Verksamheten som under föregående år omsatt ca 8 mEUR förväntas kunna skapa stark tillväxt genom de synergier som uppstår i de gemensamma nätverken. Bruttomarginalerna i verksamheten är goda och lönsamheten kommer därmed kunna utvecklas mycket väl genom utnyttjande av ZInzinoz befintlliga tekniska plattform och organisation.

Zinzino skall vid tillträdet betala en fast köpeskilling om 2 mEUR fördelat på 50% kontant och 50% nyemitterade Zinzino-aktier. Dessutom tillkommer villkorade tilläggsköpeskillingar baserat på försäljningsutvecklingen genererat av den förvärvade distributörsorganisationen under perioden 2024–2029. De totala tilläggsköpeskillingarna beräknas uppgå till 4,0 mEUR men kan vid maximalt utfall uppgå till 8,0mEUR och skall till 100% regleras med nyemitterade Zinzino-aktier. Den kontanta delen av köpeskillingen finansieras med egen kassa.

För mer information, vänligen kontakta:
Dag Bergheim Pettersen CEO Zinzino +47 (0) 932 25 700, zinzino.com
Fredrik Nielsen CFO Zinzino +46 707 900 174, fredrik.nielsen@zinzino.com

Bilder för fri publicering:
marketing@zinzino.com
Certified Adviser: Carnegie Investment Bank AB (publ)

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.  Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande kl. 13.00 den 12 maj 2024.

Zinzino är ett globalt direktförsäljningsföretag från Skandinavien som specialiserat sig på testbaserade, personligt anpassade kosttillskott och vetenskaplig hudvård. Det är ett aktiebolag med aktier noterade på Nasdaq First North Premier Growth Market. Företagets vetenskapligt beprövade kosttillskott finns på mer än 100 marknader över hela världen. Zinzino äger det schweiziska biotekniska hudvårdsvarumärket HANZZ+HEIDII samt de norska forsknings- och produktionsenheterna BioActive Foods AS och Faun Pharma AS. Företagets huvudkontor ligger i Sverige, i Göteborg, med ytterligare kontor i Europa, Asien, USA och Australien.

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.