Connect with us

Marknadsnyheter

Ny direktör Customer Experience till KappAhl

Published

on

ti, nov 07, 2017 11:00 CET

Anna Karin Holck har utsetts till ny direktör för Customer Experience i KappAhls koncernledning. Hon är KappAhls Sverigechef sedan 2013 och har även sedan tidigare bred erfarenhet av ledarskap i detaljhandeln.

     – Anna Karin har ett stort engagemang i den digitala transformation vi är inne i. Hon har framgångsrikt navigerat arbetet med att stärka kundrelationerna och utveckla vår försäljningsorganisation i Sverige. Jag är mycket nöjd med att vi nu ska dra nytta av hennes kompetens och stora engagemang i hela koncernen, säger KappAhls VD och koncernchef Danny Feltmann. 

Anna Karin Holck har utsetts att leda och utveckla arbetet inom KappAhls Customer Experience-organisation. Anna Karin har mångårig erfarenhet från ledarskap inom detaljhandeln och kedjeföretag, ur strategiskt och operativt perspektiv. Hon har tidigare varit försäljningsdirektör på MQ Retail AB (publ.) och arbetade dessförinnan som Retailchef på Specsavers Sverige. Hon är född 1968, utbildad ekonom från IHM Business School och arbetar sedan 2013 som Sverigechef för KappAhl.

Anna Karin Holck kommer att tillträda sin nya tjänst när hennes ersättare har utsetts som landschef i KappAhl Sverige. Under tiden fram till hennes tillträde agerar KappAhls vd Danny Feltmann tillförordnad CX-direktör.

För mer information

Danny Feltmann, vd och koncernchef. Tel 031-771 56 61.

Charlotte Högberg, kommunikationschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl
grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och 
Storbritannien 
samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys