Connect with us

Marknadsnyheter

Ny försäljningskanal för MyBeat – stor expansionspotential

Published

on

MyBeat AB har ingått ett inledande uppdragsavtal med en återförsäljarkedja inom elektronik och abonnemangstjänster. Samarbetet omfattar inledningsvis fem butiker och syftar till att testa och utvärdera affärsmöjligheterna tillsammans med återförsäljaren.

Syftet med samarbetet

Det inledande samarbetet påbörjades i februari och sträcker sig över tre månader med målet att analysera försäljningspotential, kundrespons och operativa processer. Hittills har både kunder och den nya partnern gett positiv feedback, vilket stärker MyBeats tro på en fortsatt framgångsrik utveckling. Baserat på resultatet av testperioden kommer MyBeat, tillsammans med återförsäljaren, att bedöma möjligheterna till ett långsiktigt avtal och en eventuell expansion.

Potential för framtida partnerskap

MyBeat ser stora möjligheter i att utveckla och fördjupa samarbetet. Inom försäljningsnätverket finns upp till 100 butiker, vilket skapar en betydande expansionspotential om testperioden faller väl ut. En bredare etablering skulle stärka MyBeats marknadsnärvaro och göra bolagets erbjudande mer tillgängligt för kunder över hela landet.

Samarbetet är också i linje med MyBeats övergripande tillväxtstrategi och de finansiella målsättningarna som kommunicerades i bolagets PM den 10 januari 2025, där målet om en 202% omsättningstillväxt för bokslutsåret 2025 fastställdes. En framgångsrik etablering i återförsäljarledet är en viktig del av bolagets strategi för att nå dessa mål.

– Vi har fått mycket positiv respons från både kunder och vår partner. Jag får uppfattningen att MyBeat är ett starkt komplement till återförsäljarens befintliga produktportfölj, eftersom vi kan konkurrera med lågprisvarumärken inom telekom utan att kompromissa på servicenivån. Jag är övertygad om att fler kunder kommer att välja MyBeat som leverantör, då vi erbjuder både förstklassig support och förmånliga priser – något som ofta saknas hos konkurrenterna, säger Erik Vennerlund, försäljningschef på MyBeat.

Samarbetet utvärderas löpande, och MyBeat ser fram emot att fortsätta utvecklingen tillsammans med den nya partnern.

Om MyBeat AB

MyBeat är en oberoende svensk mobiloperatör och elleverantör som erbjuder mobiltelefoni, mobilt bredband och el till konkurrenskraftiga priser. Med starkt fokus på kundservice är MyBeat dedikerat att ge kunderna en bra upplevelse, med tillgänglig kundsupport via telefon och e-post.

För mer information, vänligen kontakta:

Olav Kalve, VD

E-post: Olav.Kalve@advisum.no

Telefon: +47 906 92 993

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys