Marknadsnyheter
Ny sammanställning: Allt om högtider som firas i Sverige av 50 000 eller fler år 2025


Med nya Högtidskalendern vill Visit Sweden öka svenska företags kunskap om hur de kan marknadsföra och utveckla sina erbjudanden kring de högtider som firas i Sverige.
Högtidskalendern är främst framtagen för turism- och besöksnäringen, men kan användas av alla verksamheter och organisationer som vill utveckla sitt arbete och sin kommunikation kring olika högtider.
Högtidskalendern finns utan kostnad eller registrering i Visit Sweden kunskapsbank för företag: https://corporate.visitsweden.com/kunskap/malgrupp/sverige/sa-mycket-att-fira-i-sverige/
I Visit Swedens Högtidskalender 2025 finner man hur högtider firas, vad potentiella kunder efterfrågar för att komma i rätt stämning och hur företag eller organisationer kan kommunicera sina erbjudanden kring högtider.
Visit Sweden är svenska statens marknadsföringsbolag för resmålet Sverige. Visit Sweden är inte en kommersiell aktör och tar därför inte betalt eller registrerar användare av sin öppna och omfångsrika kunskapsbank om målgrupper marknader och marknadsföring för att attrahera fler besökare, gäster och kunder: https://corporate.visitsweden.com/kunskap/
Kunskapsbanken kan så klart användas av fler än företag och organisationer i turism- och besöksnäringen.
Mer pressinformation om Visit Sweden:
Jim.Hofverberg@visitsweden.com
Kommunikationschef, Visit Sweden
Destinationsbilder, får användas fritt i Sverige: https://visitsweden.qbank.se/mb/?h=af0781d99f7009be8119d9a1d13f8580
Visit Sweden är svenska statens marknadsföringsbolag. En nationell turismorganisation med uppdrag att genom marknadsföring av destinationen Sverige öka landets attraktionskraft och bidra till turismkonsumtion, exportintäkter och sysselsättning. Visit Sweden arbetar tillsammans med svenska turismbranschen för att effektivt nå de mest eftertraktade målgrupperna för långsiktigt hållbar turism. Visit Sweden är baserat i Stockholm med lokal representation på flera utlandsmarknader. Visit Sweden har närmare 50 anställda och år 2023 var det statliga anslaget till bolaget 104,6 miljoner kronor. www.visitsweden.com/corporate
Jim HofverbergChief Corporate Communications Officerjim.hofverberg@visitsweden.com
Visit Sweden är svenska statens marknadsföringsbolag. En nationell turismorganisation med uppdrag att genom marknadsföring av destinationen Sverige öka landets attraktionskarft och bidra till turismkonsumtion, exportintäkter och sysselsättning. Visit Sweden arbetar tillsammans med svenska turismbranschen för att effektivt nå de mest eftertraktade målgrupperna för långsiktigt hållbar turism. Visit Sweden är baserat i Stockholm med lokal representation på flera utlandsmarknader. Visit Sweden har närmare 50 anställda och år 2023 var det statliga anslaget till bolaget 104,6 miljoner kronor. www.visitsweden.com/corporate
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke