Marknadsnyheter
Ny wearable – nu lanseras betalarmbandet OILI


Nu lanseras OILI. Målgruppen är ungdomar och unga vuxna som vill ha ett snyggt och trendigt armband som de kan betala med på ett enkelt och smidigt sätt. Armbandet är tillverkat av veganskt läder, reflex och rostfritt stål och säljs på oili.se. OILI ägs av Marginalen AB.
– Armbandet är i grunden en snygg modeaccessoar som går att betala med. Det är en produkt som alltid kan vara med då det är en hållbar och tålig wearable som dessutom klarar vatten. Vi ser en tydlig trend mot att allt fler lägger bort såväl plånböcker som kort för att betala med en wearable. Det är väldigt mycket smidigare och skönare helt enkelt. Med OILI får du ett enkelt, snyggt och säkert sätt att betala, säger Emma Glennow, founder.
Betalningen sker genom att blippa det uppkopplade armbandet mot en betalstation. För belopp över 200 kronor behöver man skriva in sin kod, precis som med kredit- och betalkort. De köp som görs med armbandet har samma fördelar och är lika säkra som de köp som görs med ett fysiskt kort.
Betallösningen kommer från fintech-företaget Fidesmo och fungerar med utvalda kort från Mastercard. Anslutna banker är för närvarande SEB, Nordea och Swedbank i Sverige, SEB och Eika Kredittbank i Norge samt VIMpay i Tyskland. Armbandet kan därmed användas av deras kunder med kort som stöds av Fidesmo pay.
– Vi ser även att OILI är ett tryggt och enkelt betalarmband för barn och ungdomar eftersom armbandet sitter fast på armen och därför inte är lika lätt att tappa bort som till exempel ett kort, säger Emma Glennow.
Marknaden för wearables har växt explosionsartat under det senaste året och Mastercard noterar en åttafaldig ökning i Europa där Sverige hamnar på sjätte plats.
För ytterligare information vänligen kontakta Anders Karlström +46707353677
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke