Connect with us

Marknadsnyheter

Ny Willys Hemma-butik i centrala Enköping

Published

on

Willys fortsätter sin expansion, och denna gång är det dags för en ny och efterlängtad Willys Hemma-butik i Enköping. Butiken kommer att ligga på Torggatan, innebär 20 nya arbetstillfällen och är planerad att öppna i slutet av 2024.

Willys Hemma är Willys koncept för något mindre butiker i bostadsnära lägen. Den nya Willys Hemma-butiken i Enköping flyttar in på ett mycket fördelaktigt läge, mitt i centrala Enköping på Torggatan 31, vid parken Gustav Adolfs plan.

Butiken kommer att öppna i en nyrenoverad och fräsch lokal som är anpassad för en modern Willys Hemma-butik.

Etableringen innebär att Willys stärker sin närvaro i Enköping. Den nya butiken, som får en yta på cirka 1 400 kvadratmeter, blir den första Willys Hemma-butiken i Enköpingsområdet, där det sedan tidigare finns en Willys-butik i de norra delarna.

Det kommer att finnas gott om parkeringsmöjligheter i anslutning till den nya Willys Hemma-butiken, och butiken ligger intill busstorget, vilket också gör den enkel att nå med kollektivtrafik.

I spåren av de senaste årens prisökningar ligger etableringen av den nya butiken helt rätt i tiden.

– Vi ser att vårt koncept med låga priser och ett brett sortiment med mycket att välja på är väldigt efterfrågat, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

Nyetableringen av Willys Hemma-butiken på Torggatan kommer att innebära omkring 20 nya arbetstillfällen, men också att Enköpingsborna får tillgång till en centralt belägen matbutik.

Det är väldigt roligt att vi får en livsmedelsbutik i centrum igen, det är mycket efterfrågat, säger Anna Holmström, näringslivschef Enköpings kommun.

Hållbarhetsambitionerna för den nya butiken är höga – butiken kommer att leva upp till de högt ställda kraven för Bra Miljöval, Naturskyddsföreningens märkning för livsmedelsbutiker.

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48, johanna.euren@willys.se

 

Om Willys
Med affärsidén Sveriges billigaste matkasse och genom att förena ett brett sortiment med låga priser, vill Willys göra det möjligt för fler att äta bra mat. I dag finns drygt 230 Willys-butiker över hela landet, varav ett 50-tal utgörs av våra närbutiker, Willys Hemma. Willys omsätter drygt 43 miljarder kronor (2023) och ingår i Axfood AB. Läs mer på www.willys.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 25.10.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
25.10.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 25.10.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

138 977

10,87

1 510 276,96

XSTO

109 312

10,88

1 188 876,31

XCSE

27 154

10,87

295 103,97

Summa

275 443

10,87

2 994 257,24

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,4427 och DKK till EUR 7,4601
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 1 380 977 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wonderful Times Group Delårsrapport Juli – September 2024

Published

on

By

Juli – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 20,0 MSEK (20,7).
  • EBITDA uppgick till 1,4 MSEK (1,6).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 1,4 MSEK (1,5).
  • Resultat efter skatt uppgick till 1,1 MSEK (1,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,25 SEK (0,27).

Januari – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 53,8 MSEK (55,8).
  • EBITDA uppgick till 0,9 MSEK (0,7).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-1,5).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 0,9 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter skatt uppgick till 0,7 MSEK (-0,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,16 SEK (-0,04).

VD-kommentar

Omsättningen under det tredje kvartalet 2024 minskade med 3% jämfört med samma period föregående år. Marknaden för barn- och babyprodukter, leksaker och spel är fortsatt utmanande. Många branschaktörer har det mycket tufft. Det säljarbete vi gjort under året har, trots den utmanande marknaden, resulterat i 8% ökad orderingång. Vi är därför, trots den tuffa marknaden, försiktigt optimistiska. De satsningar vi gjort under lågkonjunkturen skapar förutsättningar för långsiktig tillväxt i WTG men vi behöver ha en något bättre marknad med oss för att fullt ut kunna dra nytta av dessa.

EBITDA för kvartalet uppgick till 1,4 MSEK (1,6 MSEK). Bruttomarginalen är oförändrad jämfört med samma period föregående år. För att resultatet ska öka måste omsättningstillväxten börja ta fart.

WTG har en stark balansräkning och i den nuvarande marknaden ger det arbetsro och möjlighet att investera för fram- tiden. Vår förhoppning är att vi ska kunna ta marknadsandelar när andra har det tufft.

Som vi tidigare sagt så är fullt fokus under 2024 på sälj och marknad. Nyanställningar inom sälj och marknad har gjorts under våren. Vi har tagit ett par större nya kunder under året men för att få till ett riktigt bra driv i försäljningen måste slutkundsmarknaden börja tina upp. När det sker vet vi tyvärr inte men vi ser långsiktigt bra möjligheter till ökad försäljning inom hela vår produktportfölj.

Våra finansiella mål är:

  • Genomsnittlig årlig försäljningstillväxt på 10%
  • Långsiktig EBITDA-marginal ska uppgå till minst 10%
  • Soliditet på minst 40%
  • Utdelning till aktieägarna ska i normalfallet utgöra 30-70% av vinsten efter skatt men med beaktande av bolagets likviditetssituation

Mobil: 070-486 99 83 
E-post: sofia.ljungdahl@wonderfultimes.se

www.wonderfultimes.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wonderful Times Group Delårsrapport Juli – September 2024

Published

on

By

Juli – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 20,0 MSEK (20,7).
  • EBITDA uppgick till 1,4 MSEK (1,6).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 1,4 MSEK (1,5).
  • Resultat efter skatt uppgick till 1,1 MSEK (1,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,25 SEK (0,27).

Januari – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 53,8 MSEK (55,8).
  • EBITDA uppgick till 0,9 MSEK (0,7).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-1,5).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 0,9 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter skatt uppgick till 0,7 MSEK (-0,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,16 SEK (-0,04).

VD-kommentar

Omsättningen under det tredje kvartalet 2024 minskade med 3% jämfört med samma period föregående år. Marknaden för barn- och babyprodukter, leksaker och spel är fortsatt utmanande. Många branschaktörer har det mycket tufft. Det säljarbete vi gjort under året har, trots den utmanande marknaden, resulterat i 8% ökad orderingång. Vi är därför, trots den tuffa marknaden, försiktigt optimistiska. De satsningar vi gjort under lågkonjunkturen skapar förutsättningar för långsiktig tillväxt i WTG men vi behöver ha en något bättre marknad med oss för att fullt ut kunna dra nytta av dessa.

EBITDA för kvartalet uppgick till 1,4 MSEK (1,6 MSEK). Bruttomarginalen är oförändrad jämfört med samma period föregående år. För att resultatet ska öka måste omsättningstillväxten börja ta fart.

WTG har en stark balansräkning och i den nuvarande marknaden ger det arbetsro och möjlighet att investera för fram- tiden. Vår förhoppning är att vi ska kunna ta marknadsandelar när andra har det tufft.

Som vi tidigare sagt så är fullt fokus under 2024 på sälj och marknad. Nyanställningar inom sälj och marknad har gjorts under våren. Vi har tagit ett par större nya kunder under året men för att få till ett riktigt bra driv i försäljningen måste slutkundsmarknaden börja tina upp. När det sker vet vi tyvärr inte men vi ser långsiktigt bra möjligheter till ökad försäljning inom hela vår produktportfölj.

Våra finansiella mål är:

  • Genomsnittlig årlig försäljningstillväxt på 10%
  • Långsiktig EBITDA-marginal ska uppgå till minst 10%
  • Soliditet på minst 40%
  • Utdelning till aktieägarna ska i normalfallet utgöra 30-70% av vinsten efter skatt men med beaktande av bolagets likviditetssituation

Mobil: 070-486 99 83 
E-post: sofia.ljungdahl@wonderfultimes.se

www.wonderfultimes.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.