Connect with us

Marknadsnyheter

Nya tjänster lyfter IFS kunder genom hela livscykeln

Published

on

Nya tjänster, förbättrad infrastruktur och trimmade metoder understryker IFS engagemang i sina kunders framgång. Det handlar om att erbjuda värde under applikationernas hela livscykler.

Boston, 8 oktober, 2019 – Det globala affärssystemsföretaget IFS, med svenska rötter, visar i dag att man uppfyller sitt löfte om fokus på att leverera maximalt värde till sina kunder. Det görs inte minst med ett utbud av nya tjänster. IFS tjänste- och supportutbud ligger i linje med företagets helhetssyn, med förutsägbara kostnader, tidsplaner och affärsresultat för kunder över hela världen.

Mjukvaruleverantörer har under lång tid slarvat med att se till sina kunders behov efter att deras applikationer har installerats. Hos IFS inser man att den största positiva påverkan på ett företag handlar om att få ut det mesta möjliga av en applikation under hela dess livscykel. För att möjliggöra det lanserar IFS två nya tjänster vars syfte är hjälpa kunderna att få ut det mesta möjliga av IFS applikationer. De nya tjänsterna är utformade för att passa in i IFS växande ekosystem för partner.

Tjänsterna är utformade för att passa alla typer av företag, från mellanstora företag som behöver precis rätt omfång av både applikationer och support, till stora globala koncerner som bygger team med kundfokus. De nya tjänsterna är baserade på IFS supportnivåer Gold och Platinum, och innefattar IFS Select, IFS Success, samt IFS Tools and Methodologies. Det är fritt fram att välja vilka delar som ska ingå i leveransen från IFS.

IFS Select

  • IFS Select är ett tjänsteramverk som bygger på en helhetssyn och som underlättar för en kund att göra IFS till en central del av sin affärsstrategi.
  • IFS stödjer på ett proaktivt sätt alla delar av en kunds verksamhet, från datadrivna strategier och datadrivet beslutsfattande baserade på realtidsdata, till fortlöpande stöd för verksamheten, entrerprisearkitekter på plats hos kunder, förändringshantering för IT, samt allt däremellan.
  • IFS Select möjliggör för kunder att förbättra alla delar av sina verksamheter, att anpassa strategier till verksamheter och att maximera värde i alla delar av livscykeln.

IFS Success

IFS Success är ett tjänsteramverk som gör det möjligt för kunder att välja de resultatbaserade tjänstekomponenter som de behöver för sina verksamheter. Det bygger på fyra grundpelare:

  • Värdegaranti. Det handlar om att förstå vilket affärsvärde som förväntas och vidta de åtgärder som behövs för att säkerställa det.
  • AMS (Application Management Services). Tillgång till experter på IFS för att säkerställa drift och administration av applikationer. Innefattar snabba svars- och lösningstider.
  • Tekniska garantier. Kunder kan välja från ett stort nätverk av specialiserade partner till IFS, som systemintegratörer, specialister på förändringshantering och andra specialiserade konsulter. IFS garanterar en strukturerad hantering för att säkerställa resultat.
  • Fortlöpande optimering. För kunder som utnyttjar minst två av komponenterna ovan jobbar IFS aktivt med att säkerställa att de rätta aktiviteterna utförs. Det innefattar fortlöpande förbättringar och avancerade supportmodeller.

IFS verktyg och metodik

IFS förbättrar kontinuerligt hur mjukvara införs och används. Företagets metoder har utvecklats till att omfatta aktiviteter efter utrullning och hantering av värdemaximering i olika faser, för att kunders förändrade affärsbehov ska kunna tillgodoses. Dessutom har man investerat kraftigt i både IFS Solution Composer för att IFS lösningar ska kunna visualiseras och i IFS Industry Accelerators för att kunderna ska komma i gång snabbare och på bättre sätt, och kunna anpassa applikationer på kostnadseffektiva sätt. Många kunder har redan dragit nytta av att det krävs mindre tid, att kostnader har sänkts och att återbetalning på investeringar ökat.

– Vårt fokus är som alltid att hjälpa kunderna att få ut värde snabbare. Vi stärker våra kunder med en uppsättning tjänster som kan anpassas till deras företag och gör det möjligt att stegvis få ut ett värde av applikationerna efter att de installerats. Därför erbjuder vi en samling tjänster som baseras på en helhetssyn och som ger värde under applikationers hela livscykler. Det här visar att vi är helt fokuserade på våra kunders framgång, säger Stefano Mattiello, konsultchef på IFS.

Läs mer om IFS tjänsteutbud på www.ifs.com/corp/services/

Lyndsey Rojas, IFS Director of Communications. Tel: +1 216 339 9144, press@ifs.com

Om IFS

IFS utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap, våra lösningar och vårt kundfokus har gjort oss till den mest rekommenderade leverantören inom vår bransch. Våra 3 700 anställda och vårt växande ekosystem av partners hjälper varje dag mer än 10 000 kunder över hela världen att bli mer konkurrenskraftiga. För mer information om hur våra lösningar kan hjälpa ditt företag, besök ifs.com

Följ IFS på Twitter: @ifs

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: https://blog.ifsworld.com/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Regeringen föreslår lättnader i byggkraven för studentbostäder

Published

on

By

Regeringen har beslutat om en lagrådsremiss med förslag till lättnader i byggkraven för studentbostäder. Syftet är att öka möjligheterna till flexibilitet vid byggandet.

– På många studieorter är det svårt för studenter att hitta boende. Därför behöver byggregelverket förenklas. Syftet är att möjliggöra för fler studentbostäder genom sänkta byggkostnader och ökad flexibilitet, säger infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson.

Förslaget innebär att det blir möjligt att göra undantag från kraven på tillgänglighet och användbarhet i en byggnad som innehåller studentbostäder. Undantagen ska kunna tillämpas vid både nyproduktion och vid ändring av en byggnad.

Det ska vara möjligt att göra undantag för högst 80 procent av studentbostäderna i ett byggprojekt. Minst 20 procent av studentbostäderna ska fortfarande uppfylla gällande krav på tillgänglighet och användbarhet för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Lagändringen ger större flexibilitet vid byggande av studentbostäder och skapar fler tänkbara sätt att utforma planlösningar. Till exempel kan bostadsytan minskas och fler bostäder rymmas inom en given yta.  

De föreslagna undantagen ska inte hindra personer med funktionsnedsättning att vara delaktiga i sociala sammanhang. En studentbostad som omfattas av undantagen ska kunna besökas av en person med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Regeringen breddar också definitionen av studentbostäder till att inkludera all vuxenutbildning för att göra det möjligt för fler kommuner att erbjuda studentbostäder.

Förslagen föreslås träda i kraft den 1 juli 2025.

Lagrådsremissen: Lättnader i byggkraven för studentbostäder – Regeringen.se

Presskontakt
Ebba Gustavsson
Pressekreterare hos infrastruktur- och bostadsminister Andreas Carlson
Telefon (växel) 08-405 10 00
Mobil 076-12 70 488
ebba.gustavsson@regeringskansliet.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

“Vi behöver tillsammans enas om vettiga avtal, som sätter standard för branschen”

Published

on

By

Sveriges Radios Kulturnytt gör just nu en mycket välkommen granskning av villkoren i musikbranschen. Igår lyftes artisten Siw Malmkvists situation med ett avtal som inte förnyats på över 60 år. Hennes situation är tyvärr långt ifrån unik. Musikerförbundet har länge uppmärksammat att majorbolagen fortsätter att betala extremt låga royaltynivåer till artister vars kontrakt skrevs på 1960-talet – en tid då digital streaming inte existerade. 

– Jag kan intyga att artisterna som talar ut i P1 är långt ifrån ensamma om sin situation och vi uppmanar deras artistkollegor att gå ut med sitt tydliga stöd till de som vågar bryta tystnaden om oskäliga ersättningar, säger Musikerförbundets ordförande Karin Inde. 

Musiker och artister skapar det värde som skivbolagen tjänar pengar på, men ändå ser vi gång på gång hur bolagen behåller stora delar av intäkterna. Att en av Sveriges mest folkkära artister, med en karriär som sträcker sig över decennier, fortfarande har en oskälig royalty är ett tydligt bevis på branschens obalans. 

– Tystnadskulturen kring prissättning är enbart bra för bolagen. Både artister och musiker skulle verkligen tjäna på att dela med sig till varandra om hur betalningar och dealar verkligen ser ut. Förstås i trygga, egna rum. Det är bara bolagen som tjänar på att vi inte pratar med varandra om pengar, säger Karin Inde. 

Stort tack till de modiga artister som ser till att lyfta problematiken! För att vi ska få till en i grunden mer rättvis musikbransch behöver de stora parterna i sammanhanget – skivbolagen, musikerna och artisterna – göra som de flesta andra svenska branscher lyckas med:  

– Vi behöver tillsammans enas om vettiga och balanserade avtal, som sätter standard för branschen. Musikerförbundet är redo att göra vår del i arbetet för bättre villkor i musikbranschen, frågan är om skivbolagen är redo, säger Karin Inde.  

Karin Inde
Förbundsordförande
karin.inde@musikerforbundet.se
+46 (0)704447228

Musikerförbundet är fackförbundet för professionella musiker och artister. Vi arbetar för förbättrade upphovsrättsliga och arbetsrättsliga villkor och för att våra medlemmar ska få en rättvis del av de värden de skapar i samhället.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Bönor från egen kaffeskog, sump till jord – Viking Lines nya kaffe gör gott på många olika sätt

Published

on

By

Viking Lines resenärer dricker varje år 8,5 miljoner koppar kaffe. Nu satsar rederiet på ett helt nytt kaffe som ger minskade klimatutsläpp och bättre levnadsvillkor för odlarna. Kaffet från Slow Forest odlas på rederiets egen odling i Laos utan kemiska gödningsmedel, handplockas och rostas därefter i Danmark.

Allt kaffe som serveras på Viking Lines fartyg är nu hållbart producerat Slow Forest-kaffe, odlat på rederiets 75 hektar stora odling på högplatåerna i Laos och rostat i Danmark. Kaffeplantorna odlas bland träd på återbeskogad mark, i stället för på traditionellt skövlade plantager. Viking Lines odling ligger i en kolsänka där målsättningen är att plantera 30 000 träd, vilket innebär nästan 400 träd per hektar. Kaffeskogen förbättrar också den lokala biologiska mångfalden i området.

Odlingen, bearbetningen och rostningen av kaffet hanteras av Slow Forest Coffee. För företaget är det viktigt att produktionskedjan är rättvis och transparent. Utöver miljöfördelarna erbjuder Slow Forest bättre lönevillkor och sjukersättning för byns odlare.

”Den traditionella kaffetillverkningens koldioxidavtryck är stort och merparten av intäkterna går till Europa i stället för produktionsländerna. Vi ville göra annorlunda. Våra kunder vill göra hållbara val, och nu kan de njuta av sitt kaffe med bättre samvete än någonsin tidigare,” berättar Viking Lines restaurangchef Janne Lindholm.

Bönorna till Slow Forest-kaffet får sakta mogna i skuggan av träden, utan kemiska gödningsmedel. De plockas också för hand, vilket avsevärt förbättrar kaffets kvalitet och smak. Viking Lines nya kaffe består till 100 procent av Arabica-bönor, med en balanserad syrlighet samt smak av nötter och choklad. Rostningsprofilen har skapats av den världsberömda danska rostningsmästaren Michael de Renouard.

”Vi valde en mörkrost till fartygets kaffe, vilket passar både finländarnas och svenskarnas nuvarande smakpreferenser gällande rostning. Finländarnas smak gällande kaffe har under de senaste åren utvecklats mot en mörkare rostning. Innan vi gjorde vårt slutgiltiga val testades det nya kaffet i Viking Cinderellas bufférestaurang och personalmässen – och båda testgrupperna gav toppbetyg. Då 8,5 miljoner koppar kaffe bryggs varje år kan inget lämnas åt slumpen!” säger Janne Lindholm.

Viking Lines hållbarhetsmål stannar inte vid produktionskedjan. Kaffesump från fartygen återvinns nämligen som råmaterial för trädgårdsjord. Detta minskar avsevärt användningen av jungfrulig torv vid tillverkningen av mylla.

”Vi har som mål att allt som tagits ombord på fartygen som är möjligt att återvinna ska återanvändas eller återvinnas. Det gäller inte bara kaffet utan även matavfall och till exempel textilier som tas ur bruk. Ett bra exempel på vårt livscykeltänkande är att frityrolja från fartygets restauranger blir till biobränsle för den finska sjöfartsindustrin,” säger Viking Lines hållbarhetschef Dani Lindberg.

Slow Forest Coffee – 5 fakta:

  1. Slow Forest Coffee är ett kaffeföretag som verkar i Laos, Vietnam och Indonesien i samarbete med över 500 lokala kaffeodlare.
  2. Företaget grundades år 2019 av Pinja Puustjärvi, driven av en vilja att skydda skogarna i Laos och stötta lokala odlare. Puustjärvi bodde som barn i Laos på grund av sin fars arbete.
  3. Kaffet odlas i restaurerade kaffeskogar, som binder stora mängder kol och ökar den biologiska mångfalden.
  4. Det är viktigt för företaget att produktionskedjan är ansvarsfull och transparent, samt att verksamheten gynnar både miljön och de lokala samhällena.
  5. Slow Forest Coffee betalar odlarna bättre ersättning än genomsnittet i Laos och erbjuder förmåner som underlättar deras liv: förskottsbetalningar, utbildning och möjligheten att låna pengar från en krisfond.

Mera infomation om Slow Forest Coffee här

Tilläggsinformation:

Janne Lindholm, restaurangchef

janne.lindholm@vikingline.com, tel. +358 400 744 806

Dani Lindberg, hållbarhetschef

dani.lindberg@vikingline.com, tel. +358 18 27 000

Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör

johanna.boijer@vikingline.com, tel. +358 18 270 00

Christa Grönlund, informationschef

christa.gronlund@vikingline.com, tel. +358 9 123 51

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.