Marknadsnyheter
Nyöppnade Clarion Hotel Karlatornet tar hotellupplevelsen till nästa nivå

Clarion Hotel Karlatornet, som slog upp portarna i september, har snabbt blivit en destination där modern komfort och gästers välmående står i fokus. I samarbete med wellnessföretaget Gympak lanserar hotellet nu en tjänst som gör det enkelt för gästerna att träna – även utan medhavda träningskläder.
I Göteborgs framväxande stadsdel Karlastaden erbjuder Clarion Hotel Karlatornet en unik kombination av modern design, förstklassig service och omsorg om gästen. Hotellet, som ligger precis intill Karlatornet – Sveriges högsta byggnad – har 300 stilfullt inredda rum fördelade på 15 våningar. Här möts gästerna av panoramavyer, ett avkopplande spa och ett toppmodernt gym. Hotellets läge förenar närheten till stadens puls med möjligheten att njuta av lugna, natursköna omgivningar.
Med en tydlig ambition att skapa mer än bara en plats att övernatta, erbjuder Clarion Hotel Karlatornet en helhetsupplevelse som kombinerar lyx, bekvämlighet och omtanke. Varje detalj – från rummen till servicen – är utformad för att inspirera och förenkla gästens vistelse.
Välmående i fokus under vistelsen
Från och med vintern 2024 erbjuder Clarion Hotel Karlatornet i samarbete med Gympak en tjänst som gör det möjligt för gäster att hyra träningskläder direkt på hotellet. Tjänsten riktar sig till resenärer som glömt sina träningskläder eller valt att resa lätt, och gör det smidigt att utnyttja hotellets gym eller utforska Karlastadens natursköna områden på ett aktivt sätt.
”Vi är otroligt glada över att samarbeta med Gympak för att erbjuda våra gäster denna innovativa service,” säger Magnus Östlund, VD och General Manager på Clarion Hotel Karlatornet. ”Som nyöppnat hotell vill vi ligga i framkant och ge våra gäster en helhetsupplevelse som inte bara inkluderar boende, utan också möjligheten att prioritera sin hälsa och träning.”
Det nya samarbetet har också tagits emot med entusiasm av Gympak:
”Det är inspirerande att se Clarion Hotel Karlatornet prioritera sina gästers hälsa redan från start,” säger Linn Örneskog, Sales Europe på Gympak. ”Vi är otroligt glada över att samarbeta med ett hotell som verkligen bryr sig om sina gästers välmående och strävar efter att erbjuda en service i toppklass.”
En plats där komfort möter innovation
Med sin placering i Göteborgs mest dynamiska område fortsätter Clarion Hotel Karlatornet att sätta nya standarder för vad moderna hotell kan erbjuda. Tjänsten med hyrbara träningskläder är bara ett av många exempel på hotellets ambition att kombinera nytänkande med en genuin omsorg om gästens upplevelse. Här möts innovation och omtanke i en miljö som bjuder in till både avkoppling och aktivitet.
För mer information:
Jone Sølvik, CEO Gympak, jone.solvik@gympak.com, +46 706 112 100
Magnus Östlund, VD | General Manager Clarion Hotel Karlatornet: magnus.ostlund@strawberry.se
Om Gympak:
Gympak är ett svenskt företag som erbjuder innovativa wellness-lösningar för hotell. Företaget gör det enkelt för hotellgäster att ta hand om sin hälsa genom att erbjuda träningsutrustning, kläder och personliga träningsprogram som kan nyttjas direkt på hotellrummet.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke