Connect with us

Marknadsnyheter

Öl direkt från kaffebryggaren – Carlsberg lanserar världsunik ölkapsel

Published

on

De senaste åren har marknaden för kaffekapslar fullkomligt exploderat och en kapselmaskin är numera ett vanligt inslag i de svenska köken. Men varför nöja sig med att bara brygga kaffe? Idag lanserar Carlsberg den revolutionerande produkten Morning Brew – ölkapseln som förvandlar din kaffebryggare till en ölbryggare.

Morning Brew är en utsökt alkoholfri lager från Carlsberg, som kommer i ett nytt, banbrytande kapselformat. Denna innovation gör att du kan brygga öl i din egen kaffekapselmaskin, lika snabbt och enkelt som du brygger en kopp kaffe: Häll på vatten i kaffemaskinen, lägg in en Morning Brew-kapsel och tryck på knappen.

I kapseln sitter ett patenterat filter som både kyler ölen och ger den en perfekt skumkrona. Precis som en vanlig öl innehåller Morning Brew endast malt, humle, jäst och vatten. Kapseln är tillverkad av gamla ölburkar och är 100 procent återvinningsbar.

Hjärnan bakom Morning Brew är laboratorieassistent Gill A. Læger som fick en snilleblixt när hon en helt vanlig dag stod vid kaffemaskinen i fikarummet på Carlsberg laboratorium i Köpenhamn. Sedan dess har hela Carlsbergs forskarteam, under stort hemlighetsmakeri, jobbat dag och natt för att idag kunna presentera århundradets nyhet för alla ölälskare.

– Morning Brew är en revolutionerande produkt som är här för att stanna. Vi sitter redan och skissar på att lansera nya kapslar i olika ölstilar, till exempel ale och porter, säger Henric Byström, Kommunikationschef på Carlsberg Sverige.

Morning Brew kommer att nå butikshyllorna i Sverige och Danmark redan i början av maj och kostar 35,50 kronor för tio kapslar.  
 

För mer information, kontakta:
Henric Byström, Kommunikationschef Carlsberg Sverige
Tel: 070-483 05 48
E-mail:
henric.bystrom@carlsberg.se

Carlsberg Sverige
We are Brewing for a Better Today & Tomorrow
Carlsberg Sverige är, med fler än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, mineralvatten och läsk. Några av våra välkända och folkkära varumärken är Falcon, Carlsberg, Eriksberg, Ramlösa, Somersby och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hög kvalitet och hållbarhet. Läs mer om Carlsberg Sverige och vårt hållbarhetsarbete Together Towards Zero.

Continue Reading

Marknadsnyheter

EYEONID GROUP AB (publ): EyeonGroup lanserar Protectia som varumärke för slutkunder inom B2B och B2C

Published

on

By

EyeonGroup lanserar nu ett nytt varumärke för slutkunder inom både B2B och B2C. Protectia marknadsförs via hemsidan https://protectia.se och är en OneStopShop med en app store för Cyber Security tjänster för både företag och privatpersoner. Arbetet med att bredda produktportföljen pågår för fullt och nya produkter och tjänster kommer fortlöpande att adderas.

Protectia har redan ca 2 250 slutkunder B2C varav ca 2 000 följde av övertagandet av en tidigare återförsäljare vilket kommunicerades den 3 maj 2024. Inom segmentet B2C erbjuds privatpersoner id-skydd och kreditskyddstjänster.

Inom B2B ska Protectia erbjuda allt ett företag behöver för att skydda sig mot ”Cyber Crime”. Idag erbjuds tjänster som domänbevakning, id-bevakning av anställda, VPN och Password Protection med mera.

”Lanseringen av Protectia innebär att EyeonGroup nu har en OneStopShop för både före B2B och B2C. Vi har redan idag en bred produktsportfölj men kommer fortsätta att addera nya produkter för att kunna erbjuda företag och privatpersoner marknadens bästa och mest kompletta utbud inom Cyber Security”, säger Fredrik Björklund, styrelseordförande.

För mer information, kontakta

Fredrik Björklund, styrelseordförande, Eyeonid Group AB (publ.)

Telefon: 070-892 35 92

E-post: fredrik.bjorklund@eyeonid.com

Om EyeonID

Eyeonid Group AB (publ) grundades 2015 och är en SaaS-leverantör som genom egenutvecklad teknologi för insamling, analys och paketering av data utvecklar och säljer smarta lösningar som gör livet på internet enklare och tryggare för människor, företag och organisationer. Bolaget tillhandahåller affärslösningar inom IT säkerhet, integritetsskyddande tjänster och AI baserade datalösningar. Dessa riktas i första hand mot B2B marknaden i Europa för branscher som t.ex. bank, försäkring och telekom.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Viaplay Group säkrar UEFA-klubbturneringar i fem nordiska länder

Published

on

By

  • Viaplay Group säkrar de exklusiva rättigheterna till UEFA Champions League i Sverige och Danmark, de exklusiva rättigheterna till UEFA Europa League och UEFA Conference League i Norge och Finland, och delade rättigheter till alla tre turneringar på Island fram till 2027
  • Antalet matcher, matchdagar och avsparksfönster i UEFA-klubbturneringarna ökar från och med säsongen 2024/2025
  • Viaplay Group är det enda mediebolaget i världen att ha visat alla matcher från varje UEFA Champions League-säsong

Viaplay Group har säkrat de exklusiva rättigheterna till herrarnas UEFA Champions League-fotboll i Sverige och Danmark, de exklusiva rättigheterna till UEFA Europa League och UEFA Conference League i Norge och Finland, och delade rättigheter till UEFA Champions League, UEFA Europa League och UEFA Conference League på Island till och med säsongen 2026/2027. Avtalet börjar i höst och gör att supportrar kan följa världens bästa klubblag och spelare i direktsändning på Viaplay Groups plattformar, där ett uppdaterat format för alla tre UEFA-klubbturneringar ska ta den europeiska fotbollens största tävlingar till nya höjder under de kommande åren.

Tack vare matcher varje vecka med ledande lag som Real Madrid, Barcelona, Manchester City, Arsenal, Liverpool, Bayern Munich, Internazionale och Paris Saint-Germain, rankas UEFA Champions League som en av världens mest sedda sporttävlingar. Den senaste finalen, som spelades i Istanbul i juni förra året, visades i fler än 200 länder med en uppskattad unik global räckvidd på 450 miljoner människor.

Från och med säsongen 2024/2025 kommer fler lag att delta och både formatet samt matchkalendern förändras. Varje lag spelar minst åtta matcher i gruppspelet mot åtta olika motståndare, med fyra matcher på hemmaplan och fyra på bortaplan istället för sex matcher mot tre motståndare som idag. Förändringarna är planerade att öka antalet toppmatcher och tillföra mer spänning till så många matcher som möjligt. UEFA Champions League kommer nu att omfatta 203 direktsända matcher varje säsong över 19 matchveckor, jämfört med 137 matcher över 17 matchveckor idag. UEFA Supercupen kommer för säsongen 2024/2025 återigen att spelas vid säsongens start, innan sista kvalrundan. Matcherna kommer att fortsätta vara uppdelade mellan två avsparksfönster, och från säsongen 2024/2025 till säsongen 2026/2027 kommer dessa avsparksfönster att användas fram till kvartsfinalerna.

UEFA Europa League och UEFA Conference League bjuder på högkvalitativ och spännande europeisk klubbfotboll med ett brett urval av lag, även från Norden. Under de senaste 10 säsongerna har sju lag vunnit UEFA Europa League och UEFA Conference League har haft en ny vinnare varje år sedan turneringen började säsongen 2021/2022. Från och med nästa säsong kommer även dessa två turneringar att använda det nya formatet och ska omfatta totalt 342 direktsända matcher, jämfört med 282 idag.

Jørgen Madsen Lindemann, VD och koncernchef, Viaplay Group: “UEFA:s klubbturneringar visar upp europeisk klubbfotboll när den är som bäst. Det här nya avtalet återspeglar vårt fokus på att säkra innehåll som är relevant och attraktivt för många tittare, och som erbjuder beprövade kommersiella möjligheter. Vi är särskilt stolta över att förnya UEFA Champions League i Danmark, vilket betyder att vi är det enda mediebolaget i världen att ha visat alla matcher från varje UEFA Champions League-säsong sedan turneringen började 1992, samt att återigen bli dess hemvist i Sverige, där vårt utbud av direktsänd sport är det bästa och bredaste som finns.”

Peter Nørrelund, Viaplay Group EVP och Chief Sports & Business Development Officer: “Fotbollsfans i Norden vet att de europeiska kvällarna på Viaplay är något väldigt speciellt. Som vanligt kommer vi att leverera studiosändningar i världsklass med de skarpaste experterna, tillsammans med lokala kommentatorer, reportage och mycket mer. Och med det nya UEFA-klubbtävlingsformatet kommer vi kunna erbjuda våra tittare ännu mer fotboll av högsta kvalité de närmaste åren.”

På Island kommer Viaplay Group att dela rättigheterna med isländska telekom- och tv-operatören ­­­Sýn.

Viaplay Groups premiumsportportfölj i Norden inkluderar även fotboll från Premier League, Bundesliga och danska Superliga, Formel 1, NHL-ishockey, FIS-vintersport, IHF- och EHF-handboll, och golf majors.

I alla nordiska länder är streamingtjänsten Viaplay tillgänglig både på direkt-till-konsument-basis och genom distributionsavtal med stora telekom- och tv-operatörer. Viaplay Groups betal-tv-kanaler i Sverige, Danmark, Norge och Finland är brett tillgängliga via distributörer.

****

INFORMATION TILL REDAKTIONEN

Viaplay Group AB (publ) är Nordens ledande underhållningsleverantör. Vår streamingtjänst Viaplay är tillgänglig i varje nordiskt land, samt i Nederländerna och Polen, och vårt innehållskoncept Viaplay Select finns på partnerplattformar världen över. Vi har även TV-kanaler på de flesta av våra marknader, och radiostationer i Norge och Sverige. Våra talangfulla medarbetare kommer till jobbet varje dag med en passion och ett tydligt uppdrag att underhålla miljontals människor med vårt unika erbjudande av lokalt relevant berättande, vilket inkluderar direktsänd premiumsport, filmer, serier och musik. Vårt syfte är att växa vår affär på ett lönsamt och ansvarsfullt sätt, och att leverera hållbart värde för alla våra intressenter. Viaplay Group är noterad på Nasdaq Stockholm (‘VPLAY B’).

Kontakta oss:
press@viaplaygroup.com (eller: +46 73 699 1700)
investors@viaplaygroup.com (eller: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

Följ oss:
viaplaygroup.com / LinkedIn / Twitter / Instagram / Facebook

Dataskydd:
För att läsa mer om Viaplay Group och dataskydd, klicka här

Continue Reading

Marknadsnyheter

Marcus Johansson Prakt återvänder som styrelseledamot i dotterbolag och leder omvandlingen av spansk holding till fastighetsfond

Published

on

By

Quartiers Properties AB (publ) (”Quartiers” eller ”Bolaget”), listat på Nasdaq First North, har tidigare meddelat sin intention att växa med ytterligare hotellprojekt i Europa. Bolaget har nyligen ingått ett samarbete med Catella Corporate Finance (”Catella”) för att expandera Boho Club i Europa. Som en del i att realisera denna tillväxt, har Bolaget beslutat att inleda en process för att omvandla det spanska holdingbolaget, under vilket fastigheterna Boho Club Marbella och Centro Forestal Sueco ligger, till en spansk fastighetsfond (REIT), också benämnt SOCIMI. I denna fastighetsfond kommer Quartiers tidigare VD Marcus Johansson Prakt att ingå som styrelseledamot.

Den planerade SOCIMI-strukturen tillför många fördelar till Bolaget. Den ger direkt och enklare tillgång till den spanska kapitalmarknaden och underlättar för spanska och internationella investerare med fastighetsfokus att investera direkt i och enbart i fastighetsportföljen. Strukturen erbjuder därtill skatteincitament vilket gör bolagsformen optimal för att driva och utveckla en avkastande fastighetsportfölj i Spanien.

”Marcus tillför över 10 års erfarenhet från arbete med hotellfastigheter och finansiering samt ett omfattande kontaktnät i Spanien. Hans bidrag i verksamheten kommer att vara fokuserat på investeringar och strategisk planering avseende värdeskapande insatser i fastighetsportföljen. Vi är mycket glada att han kan delta i den expansionsplan som ligger framför oss,” kommenterar bolagets VD Andreas Bonnier.

”Quartiers är bara i början av sin utvecklingsresa. De senaste årens arbete har byggt ett starkt team och intern kompetens som det nu är dags att skörda. Det är därför en ära för mig att fortsätta vara en del av detta bolag även framgent. Jag ser särskilt fram emot att fortsätta arbeta med den fastighetsrelaterade strategiutvecklingen och bidra till att tillvarata synergier mellan vår fastighetsportfölj och driften av våra hotellprojekt, vilket är en konkurrensfördel”, kommenterar Marcus Johansson Prakt.

Marcus tillträder sin roll som styrelseledamot omedelbart.

Vid eventuella frågor vänligen kontakta:

Quartiers Properties

Andreas Bonnier, VD
E-post: andreas.bonnier@quartiersproperties.se
Telefon: +46 73 – 336 65 77
Hemsida: www.quartiersproperties.com

Kort om Bolaget
Quartiers Properties är ett fastighetsutvecklingsbolag i toppskiktet avseende design och kvalitet med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014.

Quartiers Properties äger och driver Boho Club som är en boutiqueresort på Golden Mile i Marbella med restaurang och 40 hotellrum. Projektet är prisbelönt för sin design och arkitektur och både hotellet och restaurangen har sedan lanseringen 2019 etablerat sig som en ledande aktör i Marbella. Besök Boho Clubs hemsida www.bohoclub.com för att boka hotellrum eller ett bord i restaurangen. Restaurangen är öppen varje dag och serverar frukost, lunch och middag.

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50 eller e-post ca@mangold.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.