Connect with us

Marknadsnyheter

Öl direkt ur kökskranen med Carlsbergs uppfinning

Published

on

Carlsberg kan idag stolt presentera KatÖlysatorn – världens första ölomvandlare för kökskranar. Denna banbrytande innovation kommer i form av en adapter, som i realtid förvandlar vanligt kranvatten till nybryggd alkoholfri lager med en enkel vridning på kranen.

Lagom till våren kommer en produktnyhet för alla som älskar att njuta av en skummande god öl. Efter år av forskning och utveckling kan Carlsberg idag presentera den färdiga prototypen av KatÖlysatorn, en uppfinning som gör det möjligt att omvandla kranvatten till öl på nolltid. Produkten kommer i form av en adapter, som enkelt installeras på en vanlig kökskran. 

– Det är med stor glädje som vi äntligen kan presentera denna teknologiska bedrift som kommer att förändra ölindustrin för alltid. Med vår adapter och en enkel vridning förvandlar du köket till ett eget mikrobryggeri, med nybryggd ljus lager serverad direkt ur kranen, säger Casper Danielsson, kommunikationschef på Carlsberg.

KatÖlysatorn bygger på en sofistikerad process som involverar hydro-fermentationsteknik, vilket omvandlar H2O till C2H5OH. Detta gör det möjligt att skapa en perfekt balanserad lager varje gång du öppnar kranen. Metoden är den senaste innovationen från Carlsbergs laboratorium i Köpenhamn, som genom historien ligger bakom såväl skapandet av pH-skalan som metoden för att isolera ren jästkultur.

Adaptern är designad för att kunna installeras på vilken standardkökskran som helst, och användaren kan smidigt växla mellan lägena ”Öl” och ”Vatten”.

Inom kort kommer information gällande förbeställning av katÖlysatorn. Carlsberg räknar med att adaptern finns i butik från och med midsommar.

För mer information, kontakta:
Casper Danielsson, kommunikationschef Carlsberg Sverige,
casper.danielsson@carlsberg.se, 070 305 47 33

Carlsberg Sverige
We are Brewing for a Better Today & Tomorrow
Carlsberg Sverige är, med fler än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Vi utvecklar, tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer öl, cider, läsk och mineralvatten. Några av våra välkända och folkkära varumärken är Carlsberg, Falcon, Eriksberg, Ramlösa, Somersby och Pepsi. Carlsberg Sveriges framgångar är en kombination av starka lokala och internationella varumärken, bryggartradition och hållbart företagande som sträcker sig mer än 300 år tillbaka i tiden. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk, hög kvalitet och hållbarhet. Läs mer om Carlsberg Sverige och vårt hållbarhetsarbete Together Towards Zero and Beyond.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys