Connect with us

Marknadsnyheter

Open Infra annouces refinancing of outstanding bonds

Published

on

Open Infra AB (publ) and affiliates enters into a SEK 3.6bn financing. The new financing will be used to refinance its existing senior secured financing and finance new fiber installations in Sweden and Germany. DNB Markets acted as Sole Debt Advisor on the transaction.

Open Infra AB (publ) and affiliates announced today that it entered into a refinancing of its existing senior secured financing. The new financing structure includes a Senior as well as a Junior Facility, both tranches include a term loan and a capex facility in an amount of SEK 3.6bn. Subject to a successful closing, Open Infra and its affiliates will use part of the proceeds from the new financing to repay the outstanding senior secured bond loan 2021/2025 with ISIN SE0017072358 and repay the Super Senior Revolving Credit Facility. The excess proceeds for the new financing will be used to continue to build out the group’s fiber network in Sweden and Germany.

DNB Markets has acted as Sole Debt Advisory to Open Infra AB (publ) and it affiliates and Roschier has acted as legal advisor.

For further information, please contact:

Erik Stiernstedt, CEO

+ 46 (0) 70 550 30 73, erik@openinfra.com

This information is information that Open Infra AB (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation and the Securities Markets Act. The information was submitted for publication, through the agency of the contact person set out below, at 16.50 CEST on 9 September 2024.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

En ny julklassiker har anlänt – Fazer Klassiker

Published

on

By

Fazer Klassiker heter den nya julasken som samlat många av svenskarnas chokladfavoriter i en och samma ask: Dumle, Geisha, Karl Fazer, Fazermint och Finlandia. Med sju olika populära smaker finns något för alla. En lagom stor ask som är perfekt både som gåva som att dela med familjen. 

Julen är en högtid som handlar mycket om tradition, samtidigt som det uppskattas att addera nya inslag. Därför har Fazer samlat ett urval av sina populära varumärken i en och samma ask. Fazer Klassiker är fylld med både tradition som nya spännande smakkombinationer. En perfekt produkt för att fira in jul och nyår.  

”Fazer Klassiker är en ultimat chokladask för vinterns alla höjdpunkter. Helt klart redan en klassiker som vi tror det kommer att tisslas och tasslas om i julstugorna. Vi har samlat ihop flera favoriter och skapat en perfekt mix av ett tryggt val och variation”, säger Robert Engman, VP Commercial Fazer Sweden. 

Fazer Klassiker består av 32 praliner fördelat på 7 olika smaker i två lager. Fazermint i ny form, två olika varianter av Karl Fazer, en med tryffel och en med kola och riskrips, Finlandia hjärta med marmelad och mörk choklad, Dumle original och Dumle fudge, Geisha med en tvist, seasalt & caramel.   

Fazermint, Truffle 
Karl Fazer, Crispy toffee 
Karl Fazer, Milk chocolate truffle 
Finlandia 
Dumle Original 
Dumle Fudge 
Geisha, Seasalt & Caramel 

Fazer Klassiker finns i butik från och med vecka 45. 

För mer information vänligen kontakta:  
Ebba Beck-Friis, presskontakt Fazer Sverige 
ebba.beck-friis@fazer.com 

Fazer-koncernen
Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika över 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra ca 5 000 engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter, vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Nordeuropa och export till mer än 40 länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FNinitiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2023 uppgick till 1,2 miljarder euro.

Northern Magic. Made Real.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Söderberg & Partners har branschens nöjdaste kunder – för trettonde året i rad

Published

on

By

Den årliga undersökningen från Svensk Kvalitetsindex (SKI) visar på en försäkringsbransch som levererar en stabil kundnöjdhet där trygghet, pålitlighet och kvalitet värderas högt. För trettonde året i rad toppar Söderberg & Partners listan på de mest nöjda företagskunderna bland försäkringsförmedlarna i Sverige.

SKI publicerade idag resultatet av sin årliga undersökning kring kundnöjdhet inom försäkringsbranschen. Undersökningen visar att Söderberg & Partners är den aktör som har de nöjdaste kunderna inom förmedlarbranschen – för trettonde året i rad. Bland försäkringsförmedlare är den genomsnittliga kundnöjdheten högre jämfört med genomsnittet hos enskilda försäkringsbolag.

– Att vi haft de mest nöjda kunderna tretton år i rad är ett tydligt bevis på att engagemanget vi har för våra kunder ger resultat över tid. I år har vi dessutom tydligt ökat i kundnöjdhet, vilket är mycket glädjande. Vi har en strävan att vara drivande i att utveckla försäkringsbranschen till att bli än mer transparent och kundvänlig och har kommit långt i det arbetet. Genom ett nära samarbete med våra kunder kring deras pensionslösningar och försäkringsskydd får vi en förståelse för verksamheten och kan presentera ett erbjudande som är både kostnadseffektivt och anpassat för bolagets specifika behov, säger Anders Evenås, vd Söderberg & Partners Insurance Consulting.

Trygghet och stabilitet premieras

Försäkringsbranschen överlag har en generellt bra kundnöjdhet vilket visat sig i mätningen i år liksom tidigare år. Bland försäkringsförmedlarna är det stabila betyg även i år där stabilitet är något som värdesätts. 

– Det handlar om att leverera en trygg och stabil produktmix som ger kunderna den balans de söker. Företag som kan erbjuda rätt täckning och värde utan att komplicera saker och ting uppskattas allra mest, säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex.

SKI har mätt kundnöjdhet inom försäkringsbranschen årligen sedan 1989.

För mer information, vänligen kontakta:
Henrik Edström, tf PR-ansvarig Söderberg & Partners
Tel: 070 421 84 66
henrik.edstrom@soderbergpartners.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.