Connect with us

Marknadsnyheter

Optimobile lanserar ny kommunikationstjänst för e-handel

Published

on

Hur kan kundtjänst förbättras för både kunder och handlare? Kunderna vill gärna ringa, men inte sitta i telefonkö. Handlarna vill helst bara ta de viktiga samtalen, de som generar pengar. Lösningen är Woony!

Woony är en röstkommunikationslösning baserad på VoIP-teknik som gör att internetanvändare kan kommunicera direkt från en webbläsare med en supportagent utan behov av en telefon. Kommunikation sätts upp mellan en webb-widget installerad på webbsidan, till exempel webbshop, och en klientprogramvara som används av supportagenten.

En nyligen genomförd studie av Microsoft Dynamics 365 belyser värdet av röstkommunikation i digitala tjänster. Studien visar bland annat att röst är den föredragna kommunikationskanalen i 71 % av supportärendena, mer populär än e-post, chatt etc. Det som kunder idag tycker är mest frustrerande med samtal till kundtjänst är:

  • Brist på kunskap hos agenten
  • Att behöva repetera information
  • Att behöva kopplas vidare till ny support-person
  • Långa väntetider

Här finns mycket att förbättra och Woony är framtagen för att adressera alla dessa problem.

Eftersom kommunikationen är baserad på VoIP-teknik över internet finns det inga associerade samtalskostnader och inga geografiska begränsningar. Detta gör att Woony kan användas som den primära samtalslösningen och erbjuder både gratis och anonyma samtal för webbplatsbesökare.

 

Woony stöder också chatt, vilket gör att agenter kan eskalera chattkonversationer till röst när det behövs för att lösa ett problem. För att undvika oönskade uppringare kan villkor ställas för när röst-widgeten ska visas för användarna.

 

Webbspårningsfunktionen gör att samtal kan dirigeras direkt till den mest lämpade supportagenten som automatiskt uppdateras på bläddrade sidor och innehåll i kundvagnen. Detta förbättrar kundupplevelsen och minskar samtalshanteringens komplexitet, vilket bör leda till kortare samtalslängder och snabbare lösning av problem.

 

Endast ca 2% av alla besök på webshoppar genererar en försäljning. Så kallade övergivna varukorgar är ett stort problem. Anledningarna till att köp inte genomförs är oftast; pris, problem med att betala, oklara leveransfrågor och andra tekniska problem. Genom att använda prioritetsfunktionen kan de viktigaste samtalen tas med ett minimum av fördröjning, vilket minimerar risken för övergivna kundvagnar och ger handlaren en bättre möjlighet att stänga viktiga affärer. Ökad försäljning helt enkelt!

 

Här är några exempel på kunder som kan ha fördel av Woony:

  • Webshoppar som vill kunna prioritera viktiga, och lönsamma samtal
  • Webshoppar som vill korta kötider och minska samtalslängder för sin supportpersonal
  • Globala webshoppar som vill erbjuda gratis ringmöjlighet över hela världen
  • Myndigheter som vill erbjuda möjlighet att ringa anonymt

Läs mer på www.woony.me!

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Nilsson, VD

Telefon: +46 709 460 100

E-post: erik.nilsson@optimobile.se

 

 

OptiMobile är en mjukvaruutvecklare och lösningsleverantör med fokus på VoIP-baserad kommunikation byggd på en egen plattform. Företaget tillhandahåller individuella lösningar för mobiloperatörer baserade på en SaaS affärsmodell för att hjälpa till vid övergången till 4G/5G-nätverk och interoperabilitet med WiFi-nätverk. OptiMobile erbjuder företagsmarknaden molnbaserade lösningar för att förbättra intern och extern kommunikation. OptiMobile erbjuder även en kommunikationslösning för e-handelsmarknaden som ger en närmare interaktion mellan handlare och kunder. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Sverige och företaget är listat på Spotlight Stock Market (OPT).    

 

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys