Connect with us

Marknadsnyheter

Optionsprogram i Alpcot Holding AB fulltecknat

Published

on

Det av årsstämman 2024 beslutade optionsprogrammet 2024/28 för Alpcot Holding AB (”Alpcot Holding”) har nu implementerats. Programmet tecknades till 100 procent av såväl ledningsgrupp, inklusive VD, som medarbetare.

Vid årsstämman den 31 maj 2024 beslutades om ett nytt optionsprogram, som nu har implementerats. I optionsprogram 2024/28 för Alpcot Holdings ledning och medarbetare har 10 550 000 av de totalt 10 550 000 optionerna tecknats.

”Att programmet blir fulltecknat tyder på en stark tro internt på Alpcots plattform, affärsplan och framtid. Vi fortsätter vårt arbete med att utveckla Alpcot till ett lönsamt och växande bolag med full kraft, och ser en mycket intressant framtid för Alpcot”, kommenterar VD Dusko Savic.

Optionsprogrammets villkor innebär att varje teckningsoption ska medföra en rätt att teckna en (1) aktie av serie B i Alpcot Holding till en teckningskurs motsvarande 1,22 kronor. Baserat på befintligt antal aktier i Alpcot Holding blir utspädningen maximalt cirka 6,49 procent om samtliga optioner utnyttjas. Teckning av aktier med stöd av teckningsoptionerna ska i enlighet med villkoren för teckningsoptionerna ske från och med den 4 januari 2028 till och med den 29 januari 2028.

Kontaktperson

Dusko Savic
Verkställande direktör
dusko.savic@alpcot.se
+46 70 358 12 57

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.se, www.eminova.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

SKF bekräftar tidplanen för övergången till ny CFO

Published

on

By

Göteborg, 19 november 2024: Som tidigare meddelats kommer Susanne Larsson att efterträda Niclas Rosenlew som Chief Financial Officer och Senior Vice President, Group Finance, på SKF. Det är nu bekräftat att hon kommer att börja den 17 februari 2025.

Niclas kommer att arbeta sin sista dag på SKF den 31 december 2024. Till följd av detta har Carina van den Berg, som för närvarande är Director SKF Global Finance Sustainability & Operations, utsetts till tillförordnad CFO för SKF under interimsperioden.

Tidigare pressmeddelande: 3 september 2024: [länk]

Aktiebolaget SKF 
      (publ) 

För ytterligare information, kontakta:
PRESS: Carl Bjernstam, Presschef,

tel: 46 31-337 2517, mobile: 46 722-201 893, e-mail: carl.bjernstam@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Sophie Arnius, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 8072, mobile: 46 705-908 072, e-mail: sophie.arnius@skf.com 

SKF är en världsledande leverantör av innovativa lösningar som hjälper industrin att bli mer konkurrenskraftig och hållbar. Genom att göra produkterna lättare, effektivare, hållbarare och reparerbara hjälper vi kunderna att förbättra prestandan på deras roterande utrustning och minska deras miljöpåverkan. Vårt erbjudande runt den roterande axeln, omfattar lager, tätningar, smörjsystem, tillståndsövervakning, och tjänster. SKF grundades 1907 och finns representerat i omkring 130 länder och har runt 17 000 distributörsplatser världen över. Försäljningen 2023 uppgick till 103 881 MSEK och antalet anställda var 40 396. www.skf.com

® SKF is a registered trademark of the SKF Group.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Report from the Extraordinary General Meeting on 19 November in ODI Pharma AB (publ)

Published

on

By

Today, 19 November 2024, an Extraordinary General Meeting was held in ODI Pharma AB (publ), reg. no. 559223-1392. Below is a summary of the decisions that were made. All decisions were made with the required majority.

Approval of the board of directors’ resolution on a rights issue of shares (item 7)
The meeting approved the board of directors’ resolution to increase the company’s share capital by a maximum of SEK 50,733.32 through a rights issue of a maximum of 1,268,333 shares.

The issue shall otherwise be subject to the following conditions

  1. The issue shall be made with preferential rights for the shareholders of the company. For each existing share, one subscription right is received, twelve (12) such subscription rights entitle to subscription of one new share.
  2. The record date in the share register maintained by Euroclear Sweden AB for determining which shareholders are entitled to participate in the issue with preferential rights is 22 November 2024. Others may also subscribe in the issue.
  3. SEK 3.22 shall be paid in cash for each share subscribed. Amounts exceeding the quota value shall be transferred to the unrestricted share premium reserve.
  4. Subscription of shares shall take place during the period from 26 November 2024 up to and including 10 December 2024. Subscription with preferential rights shall be made through simultaneous cash payment. Subscription made without subscription rights shall be made on a separate subscription list and payment shall be made no later than the fourth banking day after notification of allotment has been sent to the subscriber. The board of directors shall be entitled to extend the time for subscription and payment.

The board of directors’ proposal for a resolution on authorisation to decide on share issues (item 8)
The meeting resolved to authorise the board of directors to decide on the issue of a maximum number of shares within the limits of the Articles of Association, with or without deviation from the shareholders’ preferential rights. The authorisation may be used on two occasions, at the latest until the 2024 Annual General Meeting, to issue shares to those who did not receive full subscription in the rights issue and for any guarantee compensation to guarantors in the rights issue. The board of directors shall be authorized to decide on the detailed terms of the issue on each occasion.

In order for the company’s current shareholders not to be disadvantaged in relation to the external investor(s) who may subscribe for shares, the board of directors finds it appropriate that the issue, with deviation from the shareholders’ preferential rights, shall be made at the board of directors’ market-based subscription price, subject to a market-based issue discount where applicable. In addition to cash payment, payment may also be made in kind or by set-off, or otherwise with conditions.

Election of a new Board member (item 9)
The meeting resolved to elect Malcolm Allan as a member of the board until the next Annual General Meeting.

Stockholm in November 2024

ODI Pharma AB (publ)

THE BOARD

For more information on ODI Pharma, please contact:

Volker Wiederrich, Chairman, ODI Pharma AB

E-mail: info@odipharma.com  

ODI Pharma AB

ODI Pharma, based on its European network, subsidiaries and affiliates, is a producer and representative of finished pharmaceutical cannabis products with a focus on distribution to the medical cannabis market in Europe through its subsidiary ODI Pharma Polska Sp. z o.o. ODI Pharma intends to provide a high-quality product at a competitive price compared to competitors in Poland, thereby becoming the number one provider of medical cannabis in Poland. ODI Pharma also strives to be on the forefront of understanding the medical applications of the product as well as introducing new, innovative products to the European patients in need. The Company will continue to team up with the most knowledgeable and best renown partners in the industry to achieve its goals.

Continue Reading

Marknadsnyheter

VD-intervju med Thomas Lundqvist på OptiCept Technologies

Published

on

By

Det svenska teknikbolaget OptiCept Technologies förser livsmedels- och växtindustrin med högteknologiska lösningar som både bidrar till en mer hållbar värld och möjliggör betydande kostnadsbesparingar. För att få en bättre förståelse för hur det går för bolaget har vi på TradeVenue fått möjligheten att genomföra en intervju med bolagets VD, Thomas Lundqvist.

I intervjun diskuterar vi bland annat bolagets expansionsplaner, marknaden och samarbetsavtalen med flera världsledande bolag. 

Till intervjun: https://tradevenue.se/artiklar/vd-intervju-med-thomas-lundqvist-pa-opticept-technologies-59920

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.