Connect with us

Marknadsnyheter

Oriflames VD och koncernchef Magnus Brännström utsedd till ordförande i World Federation of Direct Selling Associations

Published

on

ti, okt 03, 2017 16:00 CET

The World Federation of Direct Selling Associations (WFDSA), en global handelsorganisation som representerar mer än 60 nationella direktförsäljningsorganisationer, tillkännagav idag att Oriflames VD och koncernchef, Magnus Brännström, kommer att verka som organisationens ordförande fram till oktober 2020. Brännström övertar rollen som ordförande efter Doug De Vos, VD för Amway.

”Jag känner mig mycket hedrad och privilegierad att få tjäna direktförsäljningsbranschen som ordförande i World Federation of Direct Selling Associations i dessa spännande tider. Världen går igenom en digital transformering och jag tror att direktförsäljning, där grupper av människor förenas med ett gemensamt syfte, är mer relevant än någonsin då det gäller att främja entreprenörskap genom att erbjuda produkter och tjänster av hög kvalitet. Jag ser fram emot att fortsätta bygga och utveckla mina föregångares långa arv för att förbättra standarderna för den globala direktförsäljningsindustrin ”, kommenterar Magnus Brännström.

Tidigare var Brännström WFDSA’s vice ordförande. Han var även ordförande för SELDIA, den europeiska direktförsäljningsorganisationen.

”Det har varit en stor ära att verka som ordförande för WFDSA under de senaste tre åren. Inget av våra mål kunde ha uppnåtts utan starka partnerskap och stöd från direktförsäljningsorganisationerna runt om i världen,” kommenterar avgående ordförande Doug De Vos. ”Direktförsäljningen är i goda händer under Magnus Brännströms ledning. Jag har aldrig varit mer trygg och optimistisk över vår industris framtid.”
 

Information om WFDSA

WFDSA grundades 1978 och är den globala handelsorganisationen för direktförsäljningsindustrin, som årligen omsätter USD 182,6 miljarder. Organisationen representerar mer än 60 nationella direktförsäljningsorganisationer och deras medlemsföretag. Direktförsäljning innebär marknadsföring av produkter och tjänster direkt till konsumenter genom personliga möten, vid sidan av traditionell detaljhandel. För mer information, vänligen se https://wfdsa.org/.
 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Nathalie Redmo, Senior Manager Investor Relations +41 799 220 173

Oriflame grundades i Sverige 1967. I dag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder. Oriflame har ett brett produktutbud av svenska, innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3 miljoner oberoende Oriflame-konsulenter som tillsammans svarar för en årsomsättning på cirka 1,2 miljarder euro. Respekt för människor och natur är en viktig del av företagets kultur och återspeglas i bolagets riktlinjer för socialt arbete och miljöarbete. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är en schweizisk bolagskoncern noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om Oriflame, vänligen se www.oriflame.com

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys