Connect with us

Marknadsnyheter

Paulina Lundström utses till VD för Pappelina

Published

on

Det är med stor glädje vi kan informera om att Paulina Lundström har rekryterats som VD för Pappelina. Paulina är en visionär ledare med över två decenniers erfarenhet inom design och varumärkesutveckling. Paulina har gedigen erfarenhet från flera varumärken i designindustrin, såsom Bolon och Kinnarps Group.

Paulina Lundström har genom sin tid som Chief Brand & Communications Officer för Centiro, en världsledare inom molntjänster för e-handel och logistik, framgångsrikt omformat varumärkesstrategier och kommunikation, vilket bidragit till företagets tillväxt och framgång. Under tiden på Jotex i Ellos Group, övergick företaget till digitala plattformar och etablerade sig som en ledare inom digitalt heminredningsmode.

”Paulina Lundströms erfarenhet inom marknad, PR och kommunikation, kombinerat med hennes förmåga att leda och utveckla varumärken, gör henne till den idealiska kandidaten för att leda Pappelina in i dess nästa tillväxtfas”, säger Olle Svensk, VD för Embellence Group.

Med en kandidatexamen inom marknadsföring och media och utbildningar från Berghs School of Communication, samt erfarenheter från flera ledande positioner inom branschen, står Paulina redo att förnya och utveckla Pappelinas varumärkesidentitet, och fortsätta företagets resa.

”Att ansluta mig till Pappelina som VD är en otroligt spännande möjlighet att fortsätta min resa inom varumärkesutveckling, försäljning och design. Med min erfarenhet av att omvandla och vitalisera varumärken ser jag fram emot att föra Pappelinas redan starka varumärke till nya höjder. Jag är fast övertygad om att genom innovation, kreativitet och ett fortsatt engagemang för hållbarhet kan vi skapa något verkligt unikt för Pappelina och dess kunder. Jag ser fram emot att arbeta med Pappelina passionerade team för att skapa nästa kapitel i framgångssagan”, säger Paulina Lundström.

Om Pappelina
Pappelina är ett starkt varumärke med en tydlig premiumposition inom sin nisch. Utöver exklusiva plastmattor erbjuder Pappelina också annan heminredning såsom kuddar, plädar, kökshanddukar och löpare. Pappelina grundades 1999 och har idag försäljning i 42 länder. Försäljningen sker genom återförsäljare och direkt till konsument genom egen e-handel.

För mer information, vänligen kontakta:
Olle Svensk, vd
Tel: +46(0) 768 566 093
E-post: olle.svensk@embellencegroup.com

Om Embellence Group
Embellence Group, grundat 1905 i Borås, är en ledande europeisk aktör inom premiumtapet-segmentet och i framkant internationellt med försäljning i över 90 länder. Våra varumärken inkluderar Cole & Son, Wall&decò, Artscape, Pappelina och Boråstapeter. Embellence Group ska utveckla sin position som ett ledande House of Brands inom heminredning med fokus på premiumvarumärken inom tapet, textilier, mattor och övrig heminredning och driva utvecklingen på en tapet- och heminredningsmarknad i förändring. Embellence Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market och FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys