Connect with us

Marknadsnyheter

PAYNOVA TECKNAR AVTAL MED PINCHOS

Published

on

on, okt 04, 2017 14:45 CET

Paynova har tecknat avtal om att leverera
Faktura som Tjänst
till Pinchos. Därutöver kommer Paynova även att tillhandahålla övriga betalmetoder såsom helhetsleverantör för bästa upplevelse för Pinchos kunder.

Pinchos är tekniskt innovativa och är sedan starten 2012 Sveriges första och enda app-restaurang med i dagsläget över 50 restauranger. Bordsbokning, menysurfing och beställning sker i mobilen och kunderna betalar enkelt sin nota i appen. Pinchos är en av Sveriges snabbast växande franchisekedjor och vann 2016 priset ”Framtidens Franchise” på Frannygalan. Under hösten 2017 planeras även en internationell etablering med start i Oslo.

I partnerskap med Paynova kan Pinchos erbjuda en kundanpassad faktura- och delbetalningslösning och med det erhålla ökad lönsamhet. Pinchos kunder kommer med en enkel knapptryckning kunna välja att betala sin nota direkt, senare eller dela upp sin betalning efter eget önskemål. Paynova breddar därmed sitt erbjudande in i den fysiska världen likväl som tjänstesektorn.

Vi ser det som en naturlig och spännande utveckling att etablera vårt online-erbjudande till tjänster i fysiska miljöer. Pinchos är en framgångsrik och nydanande aktör med ett koncept som bevisar konsumenters efterfrågan av online-upplevelse även i fysisk miljö. Partnerskapet med Pinchos visar styrkan i Paynovas erbjudande för att stärka dagens och morgondagens kundupplevelse, säger David Larsson, Sälj- och marknadschef Paynova.

Med Paynovas lösning
Faktura som Tjänst
  kan vi ge en förbättrad kundupplevelse och fortsätta utveckla servicen till våra franchisetagare. Våra kunder kan snabbt slutföra sitt köp i appen och välja att betala sin nota vid ett senare tillfälle. Eftersom tjänsten är helt integrerad i Pinchos app kan franchisetagarna sänka de höga kostnader för betalningar som de har idag, säger Fredrik Mattson, grundare av Pinchos.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson
, Försäljnings- och marknadschef

David.larsson@paynova.com
, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

Daniel Ekberger
, VD, Paynova AB

Daniel.ekberger@paynova.com
, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

OM PAYNOVA

Paynova erbjuder en av Nordens mest kompletta infrastrukturer för konsumentkrediter genom faktura och delbetalning samt processing av kort- och direktbanksbetalningar. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Mer information finns på
www.paynova.com
.

Informationen har lämnats för offentliggörande den 4 oktober 2017 klockan 14:45. 

Taggar:

Partnerskap
, Paynova
, Daniel Ekberger
, Pressmeddelande Paynova
, Pinchos
, Faktura som tjänst
, David Larsson
, Ökade intäkter
, Ökad marginal
, Bibehållen kundrelation
, Kundägandeskap
, Kundanpassat
, Faktura och delbetalning

Continue Reading

Marknadsnyheter

Logistri Fastighets AB har tecknat villkorat avtal om förvärv av tre nybyggda lager- och lättindustrifastigheter

Published

on

By

Logistri Fastighets AB (publ) (”Logistri”) meddelar idag att bolaget tecknat villkorade aktieöverlåtelseavtal gällande 100 % av aktierna i tre fastighetägande bolag för en portfölj med tre fastigheter med ett sammanlagt fastighetsvärde om cirka 142,4 mkr. Avtalen är villkorade av att bolaget erhåller skuldfinansiering på marknadsmässiga villkor senast 15 september.

Fastigheterna är belägna i södra Sverige och omfattar 7 164 m2 uthyrbar area med total hyresintäkt om cirka 10,7 mkr och ett driftnetto om cirka 10,3 mkr. Avtalen är så kallade dubbel- och trippelnetto avtal där hyresgästerna svarar för all drift och löpande underhåll. Fastigheterna kommer miljöcertifieras enligt Sweden Green Building Council. Fastigheterna är fullt uthyrda till starka hyresgäster, Vattenfall, Ramudden och HydX, med en viktad återstående hyrestid (WAULT) om cirka 10 år vid tillträdet.

I portföljen är två av fastigheterna, Ränndalen 6 och Ventilen 1, under uppförande och en fastighet,
Fargo 4, färdigställdes 2021. Tillträde beräknas ske under Q3 och Q4 2024.
 

Logistri avser att finansiera transaktionerna med medel från befintlig kassa och upptagande av nya lån från svenska affärsbanker, med en belåningsgrad om cirka 50 %. Säljare är två privata fastighetsbolag. Aktieöverlåtelseavtalen innehåller marknadsmässiga garantier och köpeskillingen för aktierna beräknas efter sedvanligt avdrag för latent skatt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

David Träff, Verkställande direktör
Logistri fastighets AB (publ)
Telefon: + 46 (0) 70 089 04 66
David.traff@logistri.se              

Om Logistri Fastighets AB

Logistri Fastighets AB (publ) är ett fastighetsbolag som investerar i kommersiella fastigheter främst inom segmenten lätt industri, lager och logistik. Visionen är att vara en stabil och långsiktig partner till företag som efterfrågar verksamhetsanpassade och hållbara lokaler. Bolagets övergripande målsättning är att med högt kundförtroende generera ett stabilt kassaflöde och en hög riskjusterad avkastning. Våra hyresgäster är verksamma inom olika branscher där flertalet är svenska och internationella industri- och verkstadsbolag. Fastigheterna ligger i Stockholm, Göteborg samt i södra och mellersta Sverige, i nära anslutning till strategisk infrastruktur som större vägar, järnväg och hamnar. Bolaget har huvudkontor i Stockholm.  Bolagets aktie noterades på Spotlight Stock Market 2017.

För mer information gällande Logistri Fastighets AB, vänligen besök www.logistri.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Justerade jämförelsesiffror med anledning av ny organisation

Published

on

By

Som tidigare meddelats trädde en ny organisation i kraft i banken den 1 april 2024 i syfte att skapa en mer effektiv och affärsnära organisation genom ökad decentralisering.

Den nya organisationen påverkar segmentsredovisningen enligt följande:

  • Till segmentet Handelsbanken Sverige har delar av centrala personal-, ekonomi- och informationsavdelningarna samt enheten för att förhindra finansiell kriminalitet överförts. Dessa delar ingick tidigare i Övriga enheter som inte redovisas i segmenten. I tillägg har delar av affärsstödet som tidigare ingick i segmentet Handelsbanken Capital Markets överförts till Handelsbanken Sverige.
  • Till Handelsbanken Markets (tidigare Handelsbanken Capital Markets) har delar av Handelsbankens IT-avdelning överförts. Dessa ingick tidigare i Övriga enheter som inte redovisas i segmenten.
  • Till Övriga enheter som inte redovisas i segmenten har verksamheterna i Luxemburg och New York, det vill säga verksamheter utanför hemmamarknaderna, överförts. Tidigare ingick dessa enheter i Handelsbanken Capital Markets.  

Omräknade historiska siffror för de senaste nio kvartalen finns tillgängliga på handelsbanken.com/ir.

För ytterligare information kontakta:
Peter Grabe, chef Investor Relations, +46 70 559 11 67

Denna information är sådan som Handelsbanken är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. För mer information om Handelsbanken hänvisas till: www.handelsbanken.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kontrollbalansräkning utvisar att det egna kapitalet i Ectin Research AB understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet och styrelsen kommer att kalla till en första kontrollstämma

Published

on

By

Som offentliggjordes i pressmeddelande den 20 juni 2024 fann styrelsen för Ectin Research AB (publ) (”Ectin” eller ”Bolaget”) anledning att anta att det egna kapitalet understeg hälften av det registrerade aktiekapitalet och beslutade därför att upprätta en kontrollbalansräkning. Styrelsen för Ectin har upprättat kontrollbalansräkningen och den har granskats av Bolagets revisor. Kontrollbalansräkningen utvisar att Bolagets egna kapital understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet om 1 586 293,50 kronor.

Ectin har trots intensivt arbete under våren med att försöka finansiera Bolaget inte hittat någon lösning för sin ansträngda finansiella situation på kort och medellång sikt. Exempelvis har förutsättningarna för en företrädesemission genomlysts, vilken styrelsen beslutat inte vara en framkomlig väg.

Styrelsen kommer med anledning därav att kalla till extra bolagsstämma (s.k. första kontrollstämma enligt aktiebolagslagen). Kallelse till extra bolagsstämma, tillika första kontrollstämma, kommer offentliggöras genom ett separat pressmeddelande.

Denna information är sådan information som Ectin Research AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2024-07-05, 17.30 CEST.

För mer information, vänligen kontakta:

Hans-Peter Ostler, styrelseordförande i Ectin Research AB

Tele: +46 70-496 96 66

E-mail: hpostler@icloud.com

Om Ectin Research AB

Ectin Research AB är ett forskningsbolag som utvecklar läkemedelskandidaten MFA-370 för behandling av cancer. MFA-370 består av två befintliga läkemedel som genomgått storskaliga kliniska prövningar och som idag används i stor utsträckning inom andra indikationer. I prekliniska studier har substanserna visat att de tillsammans uppnår potentierad anticancereffekt. Prekliniska resultat visar också att MFA-370 i flera olika aggressiva cancertyper har både en hämmande effekt på cancercelltillväxten samt stimulerar cancercelldöd.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.