Connect with us

Marknadsnyheter

Per Bruun utsedd till ny VD för Comprend

Published

on

Comprend, ledande partner för teknikdriven marknadsföring och kommunikation, meddelar att Per Bruun från idag tar över som ny VD. Han tar över efter Martin Petersson, som fortsätter som koncernchef och VD för Aura Group.

Per Bruun har varit Managing Director för Comprend i Stockholm sedan juni 2023 och har lång erfarenhet från byråsidan med fokus på digital transformation. Han har bland annat varit COO för The North Alliance och Group Client Service Director för Ottoboni i Stockholm.

Per säger: ”Jag är väldigt glad över att ta på mig rollen som VD och bygga vidare på den starka bas vi har skapat för Comprend. Vi har en kundlista som många drömmer om och våra långa relationer med våra uppdragsgivare är ett bevis på det värde vi levererar. Mitt fokus är att accelerera vår utvecklingsplan och att verka för att vi varje dag utnyttjar vår kollektiva expertis för att leverera ännu större värde till våra kunder. Jag är ser verkligen fram emot att leda Comprend in i detta nästa kapitel av tillväxt och innovation.”

Många av Comprends kunder är globala företag inom olika sektorer, inklusive bland andra IKEA, L’Oréal, Saab, SSAB, Ericsson, Alfa Laval och Centrica. Tjänsterna omfattar både kommunikation och marknadsföring inom B2B, B2C och företagskommunikation med teknik som accelerator för att ta fram lösningar som hjälper kunderna att fatta beslut, agera snabbt och nå mätbara resultat.

Avgående VD Martin Petersson kommer att lämna sin roll på Comprend men fortsätter som VD för Aura Group. Martin har lett Comprend i nästan två år och spelat en avgörande roll i att ena företaget och implementera ett nytt varumärke. Han kommer att fortsätta att stödja Comprend i en strategisk roll.

Martin säger: ”Tillsammans med ett engagerat ledningsteam och våra briljanta kollegor har vi gjort det tunga arbetet för att skapa ett enat Comprend. Jag är tacksam för min tid som medlem av Comprend-teamet men är övertygad om att Per är rätt ledare för att ta oss framåt. Per har en djup förståelse för vår verksamhet, våra människor och våra kunders behov och jag är säker på att han kommer att fortsätta utnyttja den enorma talangen i vår verksamhet för att möta våra kunders utmaningar och möjligheter.”

För att ytterligare stärka Comprends ledningsteam kommer Gabriella Björnberg, Business Director, att ta över rollen som Managing Director i Stockholm.

För mer information, kontakta Per Bruun, per.bruun@comprend.com, 073-520 63 15. 

 

Vi är Comprend, tech-driven marknadsföring och kommunikation som skapar förtroende och hållbar tillväxt.

Med en stark kundlista och lång erfarenhet inom B2B, B2C och företagskommunikation, ser vi tech som en motor genom hela vårt arbete. Vi skalar av komplexitet för att hitta de rätta lösningarna för den rätta målgruppen och genom det stärka ditt varumärke. Vi hjälper dig som kund att ta beslut, agera snabbt och alltid mäta resultat. Totalt är vi 250 experter som jobbar tight tillsammans mellan våra kontor i Sverige, Finland, Polen och Storbritannien.

Branding | Corporate communications | Marketing | Performance and analytics | Digital business

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Rekordhög belåning bland investerare – påminner om tidigare bubblor

Published

on

By

Investerares belåning har nått nya höjder i USA. Enligt färska siffror från Finra steg belåningen på amerikanska investerares depåer till över 1 biljon dollar i juni – en ny rekordnivå.

Den snabba ökningen av belåningen, det som på engelska kallas ”margin debt”, där investerare lånar pengar för att köpa värdepapper, väcker oro bland analytiker. Fenomenet jämförs med tidigare perioder av spekulativt överdrivet risktagande, såsom dotcom-bubblan i slutet av 1990-talet och meme-aktiefebern under pandemin.

Enligt analytiker är investerarsentimentet nu nära glödheta-nivåer, vilket tyder på ett marknadsklimat präglat av eufori snarare än försiktighet. Historiskt sett har liknande situationer ofta föregått kraftiga börsnedgångar.

Om utvecklingen fortsätter i samma takt kan det bli allt viktigare för investerare att väga riskerna noggrant innan de ökar sin exponering med lånade pengar.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys