Connect with us

Marknadsnyheter

Per Ljungberg ska leda Svensk Digital Handel framåt

Published

on

ti, jun 19, 2018 15:40 CET

Per Ljungberg blir den som framåt kommer att leda Svensk Digital Handel och blir tillika vd för Svensk Handels helägda dotterbolag Svensk Distanshandel. Han tillträder tjänsten den 1 augusti. Per kommer närmast från rollen som kommunikationschef för PostNord Sverige där han bland annat haft det övergripande ansvaret för utvecklingen och positioneringen av e-barometern sedan 2009.

– Per besitter väldigt god förståelse för den svenska e-handeln och dess aktörer och har ett brett nätverk i e-handels Sverige. Med Per som vd kommer vi att fortsätta mot vår vision ”vartannat köp digitalt” och vi kommer kunna vidareutveckla verksamheten så att vi, genom bland annat D-Congress, fortsätter att vara en av de främsta mötesplatserna för e-handeln i Sverige, säger Freddy Sobin ordförande för Svensk Digital Handel.

 Per Ljungberg har sedan 2009 haft det övergripande ansvaret för e-barometern och har både utvecklat och positionerat rapporten. Han har i det arbetet haft nära samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research. Sedan 2014 har han också varit ansvarig för all PostNords marknadskommunikation i Sverige vilket till stor del fokuserat på events, PR och content marketing om e-handel.

Innan han började på PostNord var han under 2001-2007 kommunikationsrådgivare på JKL där han främst ledde uppdrag med fokus på opinionsbildning, PR och medierelationer.
 
– Jag ser fram emot att tillsammans med Svensk Digital Handels duktiga medarbetare, medlemsföretagen och Svensk Handel arbeta för att stärka den svenska digitala handelns konkurrenskraft. Vi ska ytterligare stärka vår position som knytpunkt för nätverkande, opinionsbildning och insikter om digital handel i Sverige, säger Per Ljungberg.
 
Svensk Digital Handel är en intresseorganisation som verkar för att stärka den digitala handelns konkurrenskraft i Sverige. Genom väldigt nära samverkan med Svensk Handel och Svensk Handels helägda dotterbolag Svensk Distanshandel bedriver man affärsutveckling tillsammans med några av marknadens största aktörer och leverantörer, 850 Trygg E-handlare och 110 Business Partners som tillsammans verkar för att utveckla den digitala handeln i Sverige.

För mer information eller intervju, vänligen kontakta:
Per Ljungberg, tillträdande vd Svensk Digital Handel, 070-236 62 00
Freddy Sobin, ordförande Svensk Digital Handel, 070-818 20 74

Svensk Digital Handel är en intresseorganisation som verkar för att stärka den digitala handelns konkurrenskraft i Sverige. Genom nära samverkan med Svensk Handel och Svensk Handels helägda dotterbolag Svensk Distanshandel bedriver Svensk Digital Handel affärsutveckling tillsammans med några av marknadens största aktörer och leverantörer, 850 Trygg E-handlare och 110 Business Partners som tillsammans verkar för att utveckla den digitala handeln i Sverige.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys