Marknadsnyheter
Plantagen öppnar stor pop-up i Sickla


Under våren slår Plantagen upp dörrarna till en 1 800 kvadratmeter stor popup-butik i Sickla. Den nya butiken öppnar i april och kommer att ha ett brett sortiment med betoning på säsongsprodukter. Därmed stärks utbudet av trädgårdsprodukter och heminredning ytterligare i Sickla.
Plantagen har idag 43 butiker i Sverige, och har sedan tidigare framgångsrikt kompletterat med pop-up butiker. I april öppnar Plantagen en 1 800 kvadratmeter stor pop-up i Sickla. Butiken kommer ha ett brett sortiment med allt från plantor till trädgårdsredskap med betoning på säsongsprodukter.
– Sicklas strategiska läge är helt rätt för oss, med närhet till många trädgårdsintresserade husägare i Nacka. Att finnas i ett sammanhang bland andra butiker med stort fokus på hem, heminredning och trädgård är något vi värdesätter. Vi är glada över att lära känna alla Sicklabor och hoppas att pop-up satsningen ska bli starten på en långsiktig närvaro i området, säger Gunstein Hansen, Eiendomsdirektør (Real Estate Director) på Plantagen.
Exempel på andra hem- och trädgårdsaktörer i Sickla är Smart Garden Store, ett butikskoncept för den senaste tekniken inom trädgårdsskötsel med stort fokus på bland annat robotgräsklippare. Moogio erbjuder solskyddslösningar såsom markiser, persienner och gardiner till både bostäder och arbetsplatser. I Sickla finns även IKEA planeringsstudio och ett flertal köksleverantörer såsom Marbodal och Ballingslöv samt inredningsbutiker som Svenssons i Lammhult.
– Vi ser verkligen fram emot att Plantagen öppnar en pop-up här. Sickla är en snabbt växande stadsdel där det byggs både nya bostäder och arbetsplatser. Det finns en stark köpkraft i Sickla med omnejd och vi ser ett stort intresse från olika aktörer inom trädgård, hem och inredning att etablera sig här, säger Andreas Malmsäter, affärsområdeschef leasing på Atrium Ljungberg
Atrium Ljungberg har i 20 års tid utvecklat Sickla från ett industriområde till en levande stadsdel med en blandning av arbetsplatser, bostäder, skolor, handel, kultur och hälsa. Idag finns cirka 400 företag etablerade i Sickla och 8 000 arbetande. Fram till 2030 väntas Sickla växa med ytterligare 7 000 kontorsarbetsplatser och 1 500 bostäder, lagom till att nya tunnelbanan till Sickla planeras vara färdigbyggd.
Nacka, 2023-03-13
Atrium Ljungberg AB (publ)
För mer information kontakta:
Marianne Perslow, kommunikationschef, Atrium Ljungberg, 070-341 54 21, marianne.perslow@al.se
Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter på tillväxtmarknader i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. Vårt fokus är att utveckla attraktiva stadsmiljöer för kontor och handel kompletterat med bostäder, kultur, service och utbildning. Den totala uthyrbara ytan omfattar cirka 1 miljoner kvadratmeter fördelat på ett sjuttiotal fastigheter, värderade till 60 miljarder kronor. Våra handelsplatser har närmare 60 miljoner besökare per år och i våra områden arbetar och studerar drygt 30 000 personer och lever och bor ett tusental personer. Vår projektportfölj möjliggör investeringar i framtiden motsvarande cirka 40 miljarder kronor. Atrium Ljungberg är noterat som ATRLJ-B.ST på Nasdaq Stockholm Large Cap-listan. Läs mer på www.al.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke