Connect with us

Marknadsnyheter

Plantvision återigen i topp – Great Place to Work® för 8:e året i rad

Published

on

Återigen har vi blivit certifierade av Great Place to Work, världens största medarbetarundersökning, och det är inte vilken utmärkelse som helst, eftersom den bygger helt och hållet på vad våra medarbetare tycker om att arbeta på Plantvision. Vi kan dessutom stoltsera med ett Trust Index™-resultat på 90% och hela 94% av medarbetarna instämmer i att Plantvision är en mycket bra arbetsplats.

Det känns otroligt att vi återigen lyckats med bedriften att uppnå så här fina resultat. Vår företagskultur och vårt fokus på medarbetarengagemang och välbefinnande är så otroligt viktigt för oss. Balansen mellan privatliv och arbete, möjligheten till utveckling och känslan av att tillhöra ett stabilt bolag är faktorer som vi tror bidrar till de här fina siffrorna. Den gemenskapen vi har och det engagemanget som uppvisas är makalöst. Att vi nu blivit certifierade som Great Place to Work för åttonde året i rad gör mig otroligt glad och jag känner mig både stolt och tacksam”. Simon Thuresson, VD, Plantvision.

I en snabbfotad värld, där det mesta finns ett knapptryck bort, kan det vara en utmaning att nå igenom bruset. Rekryteringsmöjligheter och lediga tjänster syns kontinuerligt i våra olika flöden, men tack vare vår företagskultur och medarbetarnas engagemang sticker vi ut och särskiljer oss från mängden. Det är en del i vårt arbete för att knyta till oss branschens skarpaste hjärnor samtidigt som vi fortsätter att bygga en extraordinär arbetsmiljö.

Vi vet att när man som jobbsökande kikar på lediga tjänster så tittar man lite extra efter uspar, det som får just den här arbetsgivaren att sticka ut. Att få en utmärkelse av det här slaget är verkligen ett kvitto för oss att vi är på rätt spår. Vårt employer branding-arbete är omfattande och vi lyfter våra medarbetare så fort vi får en chans. Det är alla kollegor som är vår främsta usp, utan dem skulle vi inte befinna oss där vi är idag”. Sofia Edenfeldt, CHRO, Plantvision.

Kort om Great Place to Work

Great Place to Work är den globala ledaren inom arbetsplatskultur och hjälper organisationer att möjliggöra för ledarskapsbeteenden som ger ökad lönsamhet, engagerade medarbetare och fler innovationer. De organisationer som lever upp till de högt satta kraven för att vara ett Great Place to Work får en certifiering som sträcker sig över 12 månader. Certifieringen är det enda officiella erkännandet som helt grundas på medarbetarnas faktiska upplevelser av arbetsplatsen. Att bli certifierad innebär att Plantvision är en av de bästa organisationerna i landet.

Plantvision är Skandinaviens ledande konsultföretag inom förbättringar av den operativa verksamheten. Vi fokuserar på att hjälpa kunder som vill skapa mervärden genom att driva förändringsarbeten. Vi kombinerar branschkunskaper och digitalisering med expertis och ’project excellence’. Våra kunder kan förbättra sin produktivitet och flexibilitet utan att behöva kompromissa med kvaliteten och regelefterlevnaden.
Vi har ett kundcentrerat och integrerat angreppsätt som hjälper dig att förändra och förbättra tillverkningsprocesser, laboratoriedrift och kvalitetsarbete. För att kunna infria detta löfte tillhandahåller vi konsulttjänster och andra professionella tjänster i kombination med marknadens mest kompletta utbud av branschledande lösningar.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Teknisk analys på flera marknader med Anders Haglund

Published

on

By

Anders Haglund gör teknisk analys

Anders Haglund går igenom den tekniska analysen på flera marknader samt även några olika enskilda aktier.

Teknisk analys med Anders Haglund
Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys