Connect with us

Marknadsnyheter

Plockmatic Group skriver avtal med CombinedX-bolaget M3CS för att uppgradera sitt affärssystem till Infor CloudSuite

Published

on

M3CS meddelar att de skriver avtal för att uppgradera Plockmatic Groups affärssystem i samband med tillväxtsatsning. Tillsammans kommer de att genomföra ett lyft från M3 13.4 till Infor CloudSuite. 

– ”Uppgraderingen till ett modernt system innebär ett kliv in i framtiden. Vi ser fram emot att ta detta steg tillsammans med M3CS då vi har en lång historia ihop och är trygga med deras kompetens” säger Ola Nilsson, CFO på Plockmatic Group.

Projektet bygger på en förstudie där anpassningar, integrationer och närliggande applikationer noga kartlagts av M3CS tillsammans med Plockmatic Group.Uppstarten kommer att ske under Q4 2024, med en planerad go-live under Q1 2025.

Partnerskapet mellan M3CS och Plockmatic syftar till att bygga en långsiktig relation som stödjer Plockmatics tillväxt och utveckling där Infor CloudSuite kommer att vara en viktig komponent för att uppnå detta. Genom Infor CloudSuite kommer Plockmatic att få en flexibel lösning som kontinuerligt uppdaterar med minimal störning av verksamheten samt erbjuder robust säkerhet och skalbarhet i tillväxtsatsningen.

– ”Genom vårt samarbete ser vi fram emot att tillsammans med Plockmatic stödja dem i deras tillväxtresa. Genom uppgraderingen till Infor CloudSuite skapar vi de bästa förutsättningarna för att uppnå ökad effektivitet, förbättrad skalbarhet och långsiktig konkurrenskraft vilket stärker deras position på marknaden och bidrar till fortsatt framgång” säger Linus Werner, Regional Manager på M3CS
 

Plockmatic Group, baserat i Stockholm, Sverige, är en global leverantör av efterbehandlingslösningar för tryck- och förpackningsindustrin, med över 50 års erfarenhet. Deras automatiserade system är designade för att fungera fristående eller tillsammans med världens bästa digitala trycksystem.

Infor CloudSuite är en integrerad, molnbaserad ERP-lösning som hjälper företag att effektivisera sina affärsprocesser genom realtidsdata, automation och avancerad analys. Lösningen är byggd för att möta behoven i olika branscher, med fokus på skalbarhet, säkerhet och kontinuerliga uppdateringar för att driva tillväxt och konkurrenskraft.

KONTAKTPERSONER

Jörgen Qwist, VD, jorgen.qwist@combinedx.com, 070-834 28 34
Björn Magnusson, IR,
bjorn.magnusson@combinedx.com, 070-713 49 60
Johan Zetterberg, VD M3CS,
johan.zetterberg@m3cs.se, 073-240 83 50
Ola Nilsson, CFO Plockmatic,
Ola.Nilsson@plockmatic.com, 070-263 67 00

Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den onsdagen den 6 nov kl. 15:00.

Bolagets aktie (CX) är under föremål för handel på Nasdaq First North Premier Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser med mailadress certifiedadviser@redeye.se.

CombinedX är en familj av nischade it-konsultbolag som hjälper företag och organisationer att dra fördel av digitaliseringens möjligheter. Vi levererar våra tjänster genom helägda dotterbolag som har marknadsledande teknik- och affärskunnande inom sina respektive områden. Tillsammans är vi ca 600 specialister i Sverige, Norge och Finland.

combinedx.com | info@combinedx.com | +46 54 400 25 10 | Tynäsgatan 10, 652 16 KARLSTAD

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 06.11.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
06.11.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 06.11.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

139 762

10,90

1 523 741,23

XSTO

110 526

10,90

1 204 356,49

XCSE

27 283

10,91

297 556,83

Summa

277 571

10,90

3 025 654,55

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,6739 och DKK till EUR 7,4575
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 3 594 470 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Mårten Frostne, VD För FlexQube AB (publ), har valt att lämna sin roll för nya utmaningar utanför bolaget.

Published

on

By

Mårten Frostne kommer vara kvar i sin roll som VD upp till sex månader eller till dess hans efterträdare är på plats. Styrelsen tackar Mårten för hans insatser under den här tiden och kommer omgående att inleda en process för att rekrytera en efterträdare.
 

Om FlexQube

FlexQube är ett teknikföretag med huvudkontor i Göteborg och dotterbolag i USA, Mexiko, Tyskland och England. FlexQube erbjuder lösningar för vagnbaserad materialhantering med hjälp av ett patenterat modulärt koncept. FlexQube utvecklar och designar kundanpassade lösningar för både robotiserad och mekanisk vagnlogistik. Genom det egenutvecklade och unika automationskonceptet kan FlexQube erbjuda robusta och självkörande robotvagnar. FlexQube har mer än 1000 kunder i 38 länder med primära marknader i Nordamerika och Europa.

FlexQubes kunder finns inom tillverkningsindustri, distributions- och lager. Vi levererar till några av de mest framgångsrika företagen i världen med en betydande andel representerad på Fortune 500-listan. Dessa företag finns inom fordonsindustrin, elfordonstillverkning, e-handel, tunga lastbilar, industriell automation och detaljhandelslogistik.
 

För mer information, kontakta:

Styrelseordförande, Christian Thiel
christian.thiel@flexqube.com
+46 70 547 9090

 

Aktien (FLEXQ) handlas på Nasdaq First North. FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.flexqube.com

Denna information är sådan som FlexQube AB (publ) är skyldigt att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 6 nov 2024, kl. 20:10 CET.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ytterligare information efter tillkännagivandet av tillsättandet av en ny VD

Published

on

By

Detta personliga brev följer efter det tidigare pressmeddelandet som tillkännagav att att Rishit Jhunjhunwala har utsetts till VD från och med den 9 januari 2025 och att Truecallers medgrundare Alan Mamedi och Nami Zarringhalam har beslutat att lämna Truecaller operativt från den 30 juni 2025.

”I takt med att vi fortsätter att växa och utvecklas som företag vill vi anpassa vårt ledarskap till de möjligheter och utmaningar som ligger framför oss. Under de senaste åren har vi byggt ett starkt ledarskapsteam som är helhjärtat dedikerat till Truecallers uppdrag och spelar en avgörande roll i vår dagliga verksamhet. Vi står enade bakom vår långsiktiga strategi, och jag är stolt över att kunna säga att vi hittills har exekverat på den effektivt och är på rätt väg för att göra kommunikation säkrare, samtidigt som vi bygger starka och diversifierade intäktsströmmar som kommer att fortsätta att växa företaget under många år framöver.

 

Företaget befinner sig på en spännande resa med global användartillväxt som accelererar, intäktsströmmar som växer i hög takt, iOS-plattformen som öppnar upp för nya möjligheter och en positiv utveckling inom annonsering. Med en spännande produktplan framför oss är vi övertygade om att Truecallers framtid är otroligt ljus.

 

Efter noggrant övervägande och planering har Nami och jag beslutat att ta ett steg tillbaka från den dagliga verksamheten för att fokusera på Truecallers långsiktiga strategi i rollerna som styrelsemedlemmar och rådgivare, vilket ger ledarskapsteamet fullt ägarskap för att driva Truecallers fortsatta tillväxt.

 

Även om vi kommer att fortsätta att ge råd och stöd, så är det viktigt att ha en ledare som förkroppsligar vårt företags kärnvärden och är redo att leda oss in i framtiden.

 

Med det i åtanke är vi glada över att meddela att Rishit Jhunjhunwala kommer att ta över rollen som global VD. Rishit har varit en integrerad del av vårt ledarskapsteam, där han har tjänstgjort som produktchef det senaste decenniet – de första sju åren i Stockholm – och de senaste tre åren som vår Indien-VD, vilket inkluderar vårt globala annonserings- och företagssegment, majoriteten av våra anställda och vår största användarbas. Hans djupa produktkunskaper och ledarskapserfarenhet har varit avgörande för vår framgång, och vi har alltid betraktat honom som en medgrundare av Truecaller.

 

Under de senaste två åren har jag haft förmånen att personligen agera som mentor till Rishit för att ta en större roll inom företaget, och Nami och jag är övertygade om att han är redo att leda företaget globalt. Som ett produktfokuserat företag är det avgörande att ha en VD som verkligen förstår våra produkter, och Rishit – som har ett starkt entreprenörsdriv – har ägnat sin karriär åt att bygga och grunda företag. Han förkroppsligar de värderingar som har format vårt företag till vad det är idag.

 

Nami och jag förblir engagerade i att stötta Rishit och hela ledarskapsteamet som styrelsemedlemmar och strategiska rådgivare, och vi ser fram emot att se företaget fortsätta blomstra under Rishits ledarskap. Från och med den 9 januari 2025 kommer Rishit officiellt att bli global VD för Truecaller, och vi kommer att vara anställda av Truecaller till och med den 30 juni 2025 som rådgivare till Truecaller. Vi är väldigt entusiastiska inför detta nya kapitel i vår resa.

 

Tack för ert fortsatta förtroende och stöd.

 

Med vänliga hälsningar,

Alan och Nami

 

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 420 miljoner aktiva användare, har laddats ned mer än en miljard gånger och har identifierat och blockerat omkring 50 miljarder oönskade samtal under 2023. Med huvudkontor i Stockholm sedan 2009, är vi ett entreprenöriellt företag som leds av medgrundarna och en mycket erfaren ledningsgrupp. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.