Connect with us

Marknadsnyheter

Poolia säkrar fortsatt ramavtal med Sveriges lantbruksuniversitet

Published

on

 

Efter en gedigen anbuds- och utvärderingsprocess informerar Poolia att de blivit tilldelade fortsatt ramavtalsförtroende i Sveriges Lantbruksuniversitets (SLU) upphandling avseende bemanningstjänster. Upphandlingens syfte avser ramavtal för anlitande av leverantör inom bemanning som tillhandahåller resurskonsulter inom fem huvudområden.

 

Det nya ramavtalet gäller för hela SLU och alla verksamhetsorter med fokus på huvudorterna, Uppsala, Umeå, Alnarp.

 

”Vi på Poolia är stolta och tacksamma över det förnyade förtroendet från SLU och att vi därmed får fortsätta bidra till deras viktiga arbete genom att tillhandahålla kvalificerade resurskonsulter.

Att vi blivit tilldelade ramavtalet inom samtliga områden visar på vår styrka och kompetens i att leverera högkvalitativa konsultslösningar inom flera kompetensområden. Vi ser fram emot att fortsätta vårt goda samarbete med SLU”, säger Claes Gellstrup, VD på Poolia Sverige.

 

I SLU:s upphandling av Bemanningstjänster, var Poolia den enda leverantör att bli tilldelad avtal inom samtliga områden – däribland: Ekonomi, Administration, Infrastöd och IT-personal.

Poolias anbud tilldelades högsta möjliga kvalitativa utvärdering, vilken baserades på Poolias organisation, affärsprocesser samt arbetsmetodik avseende bland annat bemanning, konsultvård, kompetensutveckling och samverkan.

 

Inköpen under 2023 på samtliga fem områden var totalt 23 000 000 SEK. SLU har satt maximal takvolym till 100 000 000 SEK för hela avtalsperioden. Avtalsperioden är två år från november 2024 med möjlighet till ett års förlängning vid två tillfällen. Avtalet kan som längst löpa i fyra år.

 

Poolia AB är ett av Sveriges mest kända varumärken och vi arbetar med Executive Search, Interim Management samt med rekrytering och konsultverksamhet inom Finance, Office och Light Tech. Verksamheten bedrivs främst i Sverige, men det bedrivs även verksamhet under Poolias varumärke i Finland och Norge.

 

 

 

För mer information, vänligen kontakta:

Maja Parker

Bid Manager Poolia AB

maja.parker@poolia.se

+46 73 850 75 58

Om PION Group

PION Group är en företagsgrupp som arbetar för att maximera människors och företags förmåga att prestera på högsta nivå genom kompetens, teknik och strategi. Namnet PION kommer från det engelska ordet pioneer som betyder föregångare, entreprenörer och nybyggare. PION Group finns i Sverige, Norge och Finland och representerar företag som arbetar med Consulting inom bland annat IT, Tech och Strategy samt Interim Management, Executive Search, HR-Tech och även rekrytering och bemanning. PION Groups verksamhet bedrivs under varumärkena Uniflex, Poolia, QRIOS, Workspace Recruit, Whippy, Dreamwork, Lisberg Executive Search, Roi Rekrytering och Student Node. Koncernens moderbolag PION Group AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs gärna mer på www.piongroup.se.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys