Connect with us

Marknadsnyheter

Pooliakoncernens noterade moderbolag Poolia AB avser att byta namn till PION Group AB

Published

on

Pooliakoncernen tar ytterligare ett steg i förändringsresan mot att bli konsult och HR-Techföretag och byter namn på det noterade moderbolaget Poolia AB. Som nytt namn föreslås PION Group AB och beslut kommer tas på en extra bolagsstämma i slutet på augusti.

För att tydliggöra koncernens nya inriktning med olika specialiserade varumärken och en breddning av sortimentet mot HR-Tech, konsulttjänster inom bland annat Tech samt strategikonsultverksamhet, har styrelsen kallat till en extra stämma för att namnändra det noterade moderbolaget Poolia AB. Förslag på nytt namn till stämman är PION Group AB. Namnet PION (uttalas ”pajjon”) kommer från ordet pionjär som betyder föregångare, entreprenör och nybyggare.

PION Group kommer vara ett nordiskt bolag som äger, utvecklar och förvärvar företag med fokus på människor. I dagsläget arbetar PION Groups dotterbolag med Konsultverksamhet, Interim Management, Executive Search, HR-Tech samt med rekrytering och uthyrning av personal. Vi är övertygade om att mänskliga resurser kommer fortsätta vara navet i tillväxt för alla företag även i framtiden. Lika övertygade är vi om att ny teknik kommer att förbättra och accelerera människors förmågor i rasande takt. Därför kombinerar vi Human Resources med Tech Resources. 

Koncernens rörelsedrivande Pooliabolag såsom Poolia Sverige AB m.fl. kommer även fortsatt att heta Poolia.

Denna information är sådan information som Poolia AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 juli 2022 kl. 18.01 (CEST).

 

För ytterligare information kontakta:
Jan Bengtsson, Koncernchef Poolia,
jan.bengtsson@poolia.se , 073-600 68 10

Pooliakoncernen finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar med Konsultverksamhet, HR-Tech, Interim Management, Executive Search samt med rekrytering och uthyrning av personal. Verksamheten bedrivs under varumärkena QRIOS, Workspace Recruit, Poolia, Roi Rekrytering, Uniflex och Student Node. Koncernens moderbolag Poolia AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Gympak lanserar mental wellness i app för hotellgäster

Published

on

By

Gympak, den revolutionerande leverantören av träningskläder, utrustning och träningsapp för hotell- och resort gäster, tar nu ett betydande steg framåt genom att integrera mental träning i sin unika app. Samarbetet med kanadensaren Chris Williams visar på ett engagemang för att erbjuda hotellgäster en helhetsupplevelse av välmående, både fysiskt och mentalt.

Det strategiska beslutet fattades av det svenska företaget efter stor efterfrågan från deras hotellkunder i Norden.

I samarbete med den framstående ledarskaps- och wellnesscoachen Chris Williams kommer Gympak att erbjuda specialdesignad träning, inspiration och övningar som främjar mentalt välmående för affärs- och fritidsresenärer världen över. Gympak kommer att erbjuda användare tillgång till en serie specialdesignade mentala träningsövningar. Dessa övningar är utformade för att hjälpa gäster hantera stress, öka fokus och förbättra sin mentala styrka.

”Vi på Gympak är glada över att kunna ge våra användare verktyg för att stärka inte bara deras fysiska hälsa utan också deras mentala hälsa,” säger Jone Sølvik, VD för Gympak. ”Genom att erbjuda mental träning i vår app vill vi göra en verklig skillnad för hotellgäster och hjälpa dem att må bra både fysiskt och mentalt.”

Gympak har varit mycket framgångsrikt i Norden och expanderar nu gradvis över hela Europa. Lanseringen av mental träning är ett viktigt steg i företagets ansträngningar att erbjuda en heltäckande träningsupplevelse för sina användare, oavsett var de befinner sig.

”Hotellindustrin är mycket medveten om sin påverkan på miljön, ekonomin och samhället. Nu kommer vi att hjälpa dem att utöka denna påverkan till gästernas mentala välmående och motståndskraft,” säger Chris Williams. ”Oavsett om du behöver koppla av och koppla bort från ditt dagliga liv, eller om du vill ha tillgång till expert-coaching för en framgångsrik dag, kommer vi att finnas där, oavsett var du reser i världen.”

Vid den initiala lanseringen av appen kommer det att finnas tre olika kategorier och över 30 videor som stödjer resenärers mentala välmående.

För mer information, vänligen kontakta:
Jone Sølvik, VD, Gympak
E-post: jone.solvik@gympak.com
Telefon: +46 706 112 100

Om Gympak:
Gympak är ett innovativt svenskt företag verksamt inom hälsa, träning och klädbranschen. Vår målsättning är att förändra och förbättra hotell- och träningsupplevelser globalt.

Continue Reading

Marknadsnyheter

EVIA ingår avtal med Plockhugget

Published

on

By

Ett hyggesfritt skogsbruk bidrar till den biologiska mångfalden och är en metod som bättre håller kvar CO2 i marken, vilket är i linje med EVIAs mission. EVIA anser att trä som byggnadsmaterial skall användas sparsamt, på rätt ställe och att byggnaderna som det ingår i skall konstrueras för att stå i över 100 år. På så vis kan vi närma oss en lösning som är långsiktigt hållbar.

Vi är imponerade av Plockhuggets verksamhet och mission och för oss är det en självklarhet att ansluta oss till detta initiativ”, säger Henning Eliassson, VD på EVIA

Continue Reading

Marknadsnyheter

NCC bygger simhall i Vanda

Published

on

By

Läs original

NCC och Vanda stad har tecknat avtal om en ny simhall i Vanda, Finland. Simhallen är en del av en större satsning på en ny idrottsanläggning i staden som heter Elmo Sport Park. Ordervärdet för simhallen uppgår till cirka 460 MSEK.


Illustration: Siren Arkkitehdit Oy

Simhallen ska bli en av de största simhallarna i landet och är det första projektet som byggs i idrottsanläggningen Elmo Sport Park. Simhallen blir cirka 9 400 kvadratmeter stor och kommer att få sju olika bassänger; en 50-meters bassäng med 10 simbanor, terapibassäng, undervisningsbassäng, hoppbassäng, plaskbassäng, barnbassäng och en kallbassäng. I uppdraget ingår även att bygga ett gym och en träningssal.

Byggnation av simhallar kräver specialistkompetens och det är ett av NCC:s prioriterade segment. NCC har byggt ett stort antal badhus runt om i Norden, vilket har gett en djup kunskap från badhusprojekt med olika förutsättningar och mål.

− Simhallar är krävande våtrumsentreprenader och med vår gedigna erfarenhet kommer vi bygga en anläggning som både passar stadens ekonomi, får en lång livslängd och en effektiv drift över tid. Vi ser fram emot att förverkliga Vanda stads vision om en rejäl satsning på idrott där simhallen blir startskottet, säger Catarina Molén-Runnäs, affärsområdeschef NCC Building Nordics.

Simhallen kommer att bli energieffektiv. På byggnadens tak installeras solpaneler och värmen från pool- och duschvattnet kommer att återanvändas. En del av byggnaden kommer också att få så kallade gröna tak.

Byggnationen inleds sommaren 2024 och projektet förväntas vara färdigställt 2026.

Uppdraget är en utförandeentreprenad och ordervärdet om 460 MSEK orderregistreras i andra kvartalet 2024 i affärsområde NCC Building Nordics.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Tove Stål, Head of Group External Relations, tove.stal@ncc.se, 076-521 61 02

NCC:s presstjänst: 08-585 519 00, press@ncc.se, NCC:s Mediabank

Om NCC. NCC är ett av de ledande byggföretagen i Norden. Som expert på att driva komplexa byggprocesser bidrar NCC till byggande som har en positiv inverkan på kunderna och på samhällets utveckling i stort. Verksamheten omfattar bygg- och infrastrukturprojekt, produktion av asfalt och stenmaterial samt kommersiell fastighetsutveckling. 2023 omsatte NCC ca 57 miljarder SEK och hade 12 200 anställda. NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.