Marknadsnyheter
Pressmeddelande: Careereye breddar sitt erbjudande och byter bolagsnamn till Talently
fr, okt 06, 2017 11:48 CET
20171006
Careereye växer och breddar sitt produkterbjudande inom digital rekrytering och employer branding. I samband med lanseringen av nya affärsområden och produkter så byter företaget bolagsnamn till Talently. Careereye, som är arbetsmarknadens omdömessajt med över 60.000 omdömen, betyg och löner, fortsätter att drivas som en produkt inom affärsområdet employer branding.
Företaget växlar dessutom upp för att möta digitaliseringen som ständigt förändrar rekryteringsbranschen. Det gör man genom att bredda produkterbjudandet, rekrytera specialister inom de nya affärsområdena och lansera ett Recruitment Lab. Där identifierar Talently nya behov och utvecklar innovationer inom rekrytering för att attrahera dagens och morgondagens talanger.
En av Talentlys nya produkter är det senaste inom rekryteringsbranschen, inbound recruiting. Inbound recruiting är en strategi för att identifiera, attrahera, engagera och konvertera toppkandidater.
”Idag är det oerhört svårt att attrahera duktiga kandidater då det är mycket få som aktivt söker ett nytt jobb. Med vår nya tjänst inbound recruiting har vi ett automatiserat system som når passiva kandidater på ett helt nytt sätt och vi kan hjälpa våra kunder att bygga upp ett engagemang och en långsiktig kompetensförsörjning” säger bolagets vd Johan Kadar.
Talently lanserar även en ny produkt där AI (artificiell intelligens) används för att optimera rekrytering i sociala medier. Med hjälp av AI kan företaget liveoptimera annonser, använda automatiserad budgivning och nå kandidater på rätt plattform. Det innebär ökad räckvidd, mer trafik och lägre kostnad.
”Vi har valt att bredda vårt produkterbjudande eftersom många företag efterfrågar nya sätt att nå sina talanger på för att kandidaterna blir allt svårare att nå. Vi vill ligga i framkant och vara en långsiktig partner till våra kunder,” säger bolagets vd Johan Kadar.
Talently är ett recruitment techbolag som hjälper företag att nå, attrahera och rekrytera rätt talanger. Det gör företaget genom tre affärsområden
:
inbound recruiting, talent marketing och employer branding.
Företages nya webbplats är talent.ly och den kommer att lanseras på samtliga av bolagets marknader, som i nuläget är Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Schweiz.
För mer information kontakta:
Johan Kadar, vd Talently,
johan.kadar@talent.ly
, tel: 070-887 52 32.
Talently är ett recruitment techbolag som hjälper företag att nå, attrahera och rekrytera rätt talanger. Det görs genom tre affärsområden:
Employer Branding; Careereye, Content Production, Scorecard
Inbound Recruiting; Talent Automation, Talent Attraction Strategy
Talent Marketing; Social Recruiting (AI), Attract Convert, Display Network
Inom employer branding hjälper Telently sina kunder att förädla och nå ut med sitt arbetsgivarvarumärke genom tjänster som exempelvis Careereye. Inom talent marketing hjälper Talently företag att på ett kostnadseffektivt sätt nå ut till rätt kandidater. Med inbound recruiting stöttar Talently företag med att bygga en långsiktig och automatiserad kompetensförsörjning.
En del av Talently är ett Recruitment Lab där nya behov och betteenden identifieras för att utveckla innovationer inom rekrytering som attraherar dagens och morgondagens talanger.
Talently har hjälpt över 5000 bolag att hitta talanger de senaste åren.
Investment AB Spiltan, Dalex och Lottie Knutson som även sitter i styrelsen, har investerat i Talently. Företaget är verksamma i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Schweiz.Talently är ca 30 anställda på kontoren i Stockholm och Berlin. Mer information finns på
talent.ly
.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke