Connect with us

Marknadsnyheter

Pressmeddelande: Careereye breddar sitt erbjudande och byter bolagsnamn till Talently

Published

on

fr, okt 06, 2017 11:48 CET

20171006


Careereye växer och breddar sitt produkterbjudande inom digital rekrytering och employer branding. I samband med lanseringen av nya affärsområden och produkter så byter företaget bolagsnamn till Talently. Careereye, som är arbetsmarknadens omdömessajt med över 60.000 omdömen, betyg och löner, fortsätter att drivas som en produkt inom affärsområdet employer branding. 

Företaget växlar dessutom upp för att möta digitaliseringen som ständigt förändrar rekryteringsbranschen. Det gör man genom att bredda produkterbjudandet, rekrytera specialister inom de nya affärsområdena och lansera ett Recruitment Lab. Där identifierar Talently nya behov och utvecklar innovationer inom rekrytering för att attrahera dagens och morgondagens talanger.

En av Talentlys nya produkter är det senaste inom rekryteringsbranschen, inbound recruiting. Inbound recruiting är en strategi för att identifiera, attrahera, engagera och konvertera toppkandidater.

”Idag är det oerhört svårt att attrahera duktiga kandidater då det är mycket få som aktivt söker ett nytt jobb. Med vår nya tjänst inbound recruiting har vi ett automatiserat system som når passiva kandidater på ett helt nytt sätt och vi kan hjälpa våra kunder att bygga upp ett engagemang och en långsiktig kompetensförsörjning” säger bolagets vd Johan Kadar.

Talently lanserar även en ny produkt där AI (artificiell intelligens) används för att optimera rekrytering i sociala medier. Med hjälp av AI kan företaget liveoptimera annonser, använda automatiserad budgivning och nå kandidater på rätt plattform. Det innebär ökad räckvidd, mer trafik och lägre kostnad.

”Vi har valt att bredda vårt produkterbjudande eftersom många företag efterfrågar nya sätt att nå sina talanger på för att kandidaterna blir allt svårare att nå. Vi vill ligga i framkant och vara en långsiktig partner till våra kunder,” säger bolagets vd Johan Kadar.

Talently är ett recruitment techbolag som hjälper företag att nå, attrahera och rekrytera rätt talanger. Det gör företaget genom tre affärsområden
:
inbound recruiting, talent marketing och employer branding.

Företages nya webbplats är talent.ly och den kommer att lanseras på samtliga av bolagets marknader, som i nuläget är Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Schweiz.

För mer information kontakta:


Johan Kadar, vd Talently,
johan.kadar@talent.ly
, tel: 070-887 52 32.

Talently är ett recruitment techbolag som hjälper företag att nå, attrahera och rekrytera rätt talanger. Det görs genom tre affärsområden:

Employer Branding; Careereye, Content Production, Scorecard
Inbound Recruiting; Talent Automation, Talent Attraction Strategy
Talent Marketing; Social Recruiting (AI), Attract Convert, Display Network

Inom employer branding hjälper Telently sina kunder att förädla och nå ut med sitt arbetsgivarvarumärke genom tjänster som exempelvis Careereye. Inom talent marketing hjälper Talently företag att på ett kostnadseffektivt sätt nå ut till rätt kandidater. Med inbound recruiting stöttar Talently företag med att bygga en långsiktig och automatiserad kompetensförsörjning.

En del av Talently är ett Recruitment Lab där nya behov och betteenden identifieras för att utveckla innovationer inom rekrytering som attraherar dagens och morgondagens talanger.

Talently har hjälpt över 5000 bolag att hitta talanger de senaste åren.

Investment AB Spiltan, Dalex och Lottie Knutson som även sitter i styrelsen, har investerat i Talently. Företaget är verksamma i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Schweiz.Talently är ca 30 anställda på kontoren i Stockholm och Berlin. Mer information finns på
talent.ly
.

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Inbjudan till presentation av halvårsrapport 2024

Published

on

By

Ependion AB offentliggör sin halvårsrapport för 2024 måndagen den 15 juli kl 13.00.

Samma dag arrangeras en telefonkonferens för press och aktiemarknad, där VD och koncernchef Jenny Sjödahl samt CFO Joakim Laurén presenterar bolaget och kommenterar rapporten.

Tid:  måndagen den 15 juli kl 13.30

Den som önskar delta i telefonkonferensen ringer:

Från Sverige:  +46(0) 0200 899 189
Från Storbritannien: +44(0) 800 652 2435

För att ta del av presentationen, vänligen använd denna länk:

http://momentum.adobeconnect.com/ependionq22024report/
 

Rapporten och presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga på bolagets hemsida www.ependion.com. Här kommer en inspelad version av telefonkonferensen också att finnas tillgänglig efter eventet.

Välkommen!

    

För mer information kontakta:

VD och koncernchef Jenny Sjödahl, tel  +46 (0)725 89 60 80
vVD och CFO Joakim Laurén, tel  +46 (0)703 35 84 96

   

Ependion AB är en växande global teknikkoncern som erbjuder digitala lösningar för säker kontroll, styrning, visualisering och datakommunikation för industriella tillämpningar i miljöer där tillförlitlighet och hög kvalitet är kritiska faktorer. Bland kunderna finns några av världens ledande företag. Ependion består av självständiga affärsenheter och har en omsättning på cirka 2,5 miljarder kronor 2023 samt dryga tusentalet medarbetare. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Main Markets Mid Cap-lista under symbolen EPEN. ependion.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Husqvarna och Liverpool FC bryter ny mark med ett unikt globalt partnerskap

Published

on

By

Husqvarna, världsledare inom robotgräsklippare och en del av Husqvarna Group, är stolta över att inleda ett nytt samarbete med Liverpool Football Club (LFC) – en av de mest ikoniska fotbollsklubbarna i världen. Som en del av det fleråriga globala avtalet blir Husqvarna officiell partner för planskötsel. Detta är det första samarbetet av sitt slag för båda parter.

Sedan 2021 har Liverpool FC:s team för planskötsel använt Husqvarnas robotgräsklippare för att sköta grönytorna vid AXA Training Centre och AXA Melwood Training Centre. I det nya partnerskapet fördjupas samarbetet och Husqvarnas banbrytande teknologier och innovativa lösningar implementeras i Liverpool FC:s dagliga rutiner för underhåll av planerna. Husqvarna kommer därmed att ha en central roll i att skapa och bibehålla optimala spelförhållanden på elitnivå, för såväl match som träning.

 

– Vi på Liverpool FC är stolta över att presentera partnerskapet med Husqvarna. Som två ledande aktörer förenas vi i gemensamma värderingar och våra innovativa förhållningssätt. Vi har högt satta kommersiella mål för att locka de bästa varumärkena som matchar oss men som också kan bidra till framgångar på fotbollsplanen. Husqvarnas kvalitet och banbrytande lösningar för planskötsel går inte att överträffa och vi ser fram emot ett nära samarbete, säger Ben Latty, Chief Commercial Officer på Liverpool FC.

 

Liverpool FC kommer att bidra till att stärka Husqvarnas globala varumärke genom innehåll och aktiveringar på sina sociala plattformar vars globala följarskara uppgår till över 186 miljoner. Därutöver kommer Husqvarna att synas på Anfield Stadiums digitala skärmar under matcherna som årligen ses av över 400 miljoner tv-tittare världen över.

 

– Vi är otroligt glada över partnerskapet med Liverpool FC, en globalt erkänd och prestigefylld institution som delar våra värderingar, vårt innovativa förhållningssätt och engagemang för hållbarhet. Tillsammans skapar vi upplevelser för fans och kunder världen över, och vi ser fram emot att göra många bra saker tillsammans, både på och utanför planen, säger Yvette Henshall-Bell, President Europe, Forest & Garden Division på Husqvarna.

 

Husqvarna introducerade världens första robotgräsklippare 1995 och har sedan dess förblivit den obestridda marknadsledaren inom automatiserade gräsvårdslösningar. Under 2022 lanserades Husqvarna CEORA som tar professionell gräsklippning in i nästa era tillsammans med tidigare professionella robotlösningar. 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Sjöström, Presschef
0727 15 77 85
press@husqvarnagroup.com

Husqvarna Group
Husqvarna Group grundades 1689 och är idag en världsledande tillverkare av innovativa produkter och lösningar för skötsel av skogar, parker och trädgårdar. Vår produktportfölj omfattar bland annat robotgräsklippare, motorsågar, trimrar, åkgräsklippare och bevattningslösningar. Vi är även ledande inom utrustning och diamantverktyg för byggindustrin och diamantverktyg för naturstenindustrin. Våra produkter och lösningar säljs främst under de globala varumärkena Husqvarna och Gardena via direktförsäljning, fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2023 uppgick till 53,3 miljarder SEK och koncernen har cirka 13 800 anställda i 40 länder. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ljusare tider för företag när räntorna går ner och beviljandegraden går upp

Published

on

By

Kreas nya finansieringsrapport visar att tiderna för företag börjar ljusna. Beviljandegraden för kreditvärdiga företag har ökat, samtidigt som finansieringskostnaderna fortsätter att sjunka. Detta indikerar en positiv utveckling för företagsklimatet när det gäller finansiering. Samtidigt kan det ta längre tid att återgå till ett normalläge än man tidigare trott.

Den nya finansieringsrapporten kommer i ett läge där vi i lånemarknaden för företag långsamt börjar se förändringar. Vi kommer från en tid med låg beviljandegrad på låneansökningar samtidigt som räntorna har ökat. Men rapporten visar nu på en vändning.

Ökad beviljandegrad för kreditvärdiga företag

Beviljandegraden för ansökningar från kreditvärdiga företag har visat en positiv trend sedan den historiskt låga nivån under Q2 2023. Under Q4 2023 nåddes den högsta punkten sedan Q3 2022, vilket visar att långivarna blivit mer benägna att bevilja lån till kreditvärdiga företag. Detta kan bero på ett mer stabiliserat läge på lånemarknaden, en styrränta som legat still på fyra procent samt en sjunkande inflation. Dock noterades en liten nedgång det senaste kvartalet, en period där antalet konkurser har varit historiskt högt.

Carsten Leth, CCO och vice VD på Krea: ”Vi ser att inflationen fortsätter att sjunka, vilket leder till bättre kostnadskontroll för många företag. Samtidigt är den ihållande konkursstatistiken en kortsiktig utmaning som kan fördröja återhämtningen i beviljandegraden, men vi förväntar oss en positiv utveckling under andra halvåret 2024.”

Förmånligare räntor för företagen

Rapporten visar även att räntan på företagsfinansiering fortsätter att sjunka. Från en topp på indexsiffran 92 under Q1 2023 har räntan nu gått ner till 70. Detta beror dels på att styrräntan legat stabil på 4 procent och inte ökat – nu har vi dessutom sett en sänkning vilken påverkar räntan på företagsfinansiering. Dessutom har vi sett en ökad användning av EU-lån, ett lån som kan leda till bättre villkor i och med att Europeiska investeringsfonden går in med 80 procents borgensåtagande. 

Det finns några faktorer som långsiktigt ger en nedåtgående trend för räntan. Till exempel har nya nischade långivare trätt in på kreditmarknaden för företag vilket bidrar till ökad konkurrens och därmed mer attraktiva villkor för företagare. Sedan tillkommer även fler finansieringsalternativ, både nya och mer specialiserade produkter.

Carsten Leth, CCO och vice VD på Krea: ”På kort sikt tror vi inte att det kommer ske stora förändringar i räntan för företagsfinansiering. Vi har nu fått den första räntesänkningen på 25 punkter och vi kommer förmodligen att se fler sänkningar under 2024. Men den direkta effekten på lånemarknaden för företag på kort sikt kommer att vara begränsad.”

Carsten Leth
Vice VD
carsten.leth@krea.se

Krea är finansieringstjänsten där småföretagare uppnår sin potential för att växa genom att få tillgång till den bästa finansieringen. Kreas digitala jämförelseplattform gör det enkelt för små- och medelstora företag att hitta finansiering med de bästa möjliga villkoren. Vi har hjälpt mer än 20 000 svenska företag hitta rätt finansiering genom att tillhandahålla en marknadsplats av 30+ långivare. Tjänsten är digital och möjliggör för företag att hitta, jämföra och få utbetald finansiering upp till 30 miljoner kronor utan krångel. Vi är sedan 2022 även verksamma i Finland under namnet Kredita.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.