Marknadsnyheter
Pricer omdefinierar butikshyllorna med Pricer Avenue™


Pricer lanserar Pricer Avenue™, ett banbrytande system av elektroniska hylletiketter som omdefinierar butiksupplevelsen. Med varje detalj noggrant omarbetad, höjer detta system kundupplevelsen och öppnar nya möjligheter för detaljhandeln. Genom att kombinera skandinavisk design och modulär teknologi sätter Pricer Avenue™ en ny standard för hyllkantskommunikation. Piloter lanseras 2025.
Pricer introducerar Pricer Avenue™, ett nytt system som omdefinierar den traditionella butikshyllan för den globala detaljhandelsmarknaden. Den här innovativa lösningen öppnar upp helt nya möjligheter för vad digitala etiketter kan åstadkomma. Designad för att möta de verkliga utmaningar som detaljhandeln står inför idag, kombinerar systemet elegant skandinavisk estetik av den välkända svenska industridesignern Nikolaus Frank, avancerad modularitet och intelligent teknologi. Sammantaget förvandlar detta kilometer av outnyttjat hyllutrymme till en dynamisk, förstklassig kommunikationsplattform.
– Vi är stolta över att kunna presentera Pricer Avenue™, ett helt nytt kommunikationssystem för butikshyllan. Med den snyggaste, mest avancerade etiketten på marknaden i kombination med en strömdriven kommunikationsskena kan detaljhandlare kommunicera med kunder på en helt ny nivå – vilket helt förändrar butiksupplevelsen, säger Pricers Chief Product Officer Finn Wikander.
Centralt för systemet är kommunikationsskenan som kombinerar strömförsörjningen och smart datafunktionalitet med flexibel anslutning. Den här kommunikationsplattformen öppnar nya dörrar och intäktsströmmar för handlare, vilket gör det möjligt för dem att förbättra kundupplevelsen och förändra hur de interagerar med kunder i butik. I samarbete med Epishine har Pricer även integrerat en självdriven enhet. Epishines teknologi fångar inomhusljus för att göra elektroniken självförsörjande, vilket eliminerar behovet av batterier.
De strömlinjeformade och enhetliga Pricer Avenue™-etiketterna ersätter de traditionella digitala etiketterna, vilket skapar en snyggare och mer enhetlig estetik. Etiketterna sätts enkelt på skenan med en snap-on funktion, har en uppgraderad display, med en smalare ram som gör den aktiva ytan större och ökar kommunikationsmöjligheterna. Etiketterna är designade för att fungera perfekt tillsammans, och när de kombineras skapas en dynamisk Floating Canvas, vilket gör att man flexibelt kan ändra budskap.
– Pricer Avenue™ är inte bara en ny digital etikett – det är en ny innovativ uppgradering av hyllkanten. Vi har skapat en plattform som levererar värde för detaljhandlare, höjer kundupplevelsen och öppnar nya möjligheter för kommunikation i butiken. Med Pricer Avenue™ ger vi varumärken och handlare möjlighet att utforska helt nya möjligheter på hyllkanten, säger Chris Chalkitis, Chief Technology & Digital Officer på Pricer.
Pricer, ett ledande globalt företag inom den retail tech baserat i Sverige, presenterar detta nya koncept på National Retail Federation 2025 Expo i New York. Piloter för Pricer Avenue™ lanseras under 2025.
Läs mer om Pricer Avenue™ och Pricer på: www.Pricer.com/priceravenue
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Finn Wikander, Chief Product Officer, +46 705 233077, finn.wikander@pricer.com
Chris Chalkitis, Chief Digital Officer, +46 70 4849812, chris.chalkitis@pricer.com
info@pricer.com
Om Pricer
Pricer är ett ledande globalt techföretag inom den snabbväxande marknaden för smart retail med digitala butikslösningar som både ökar butikers produktivitet och förhöjer köpupplevelsen. Genom digitala prisetiketter, avancerad teknik såsom optisk trådlös kommunikation och AI samt ständig innovation lägger Pricer grunden för kommunikation och effektivitet i butik. Bakom Pricers branschledande snabba, robusta och skalbara plattform som ständigt utvecklas med ny funktionalitet ligger 30 års branscherfarenhet. Pricer grundades i Sverige 1991 och är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.pricer.com
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke