Connect with us

Marknadsnyheter

Produktiv kokpunkt för livsmedelsindustrin

Published

on

Kölnmässan Anuga FoodTec är en av de viktigaste mötesplatserna för den internationella mat- och dryckesindustrin. Som världens ledande leverantörsmässa täcker den alla aspekter av livsmedelsproduktion och efter två år av pandemi var mässgolvet fullt igen under sista veckan i april. Lesjöfors specialister på transportband för livsmedelsindustrin var på plats.

Det holländska Lesjöforsbolaget Tribelt är specialiserat på tillverkning av transportband i metall för livsmedelsindustrin och deltog med en monter på mässan. Vi ställde några frågor till Tribelts vd Henri Veldhuis om resultaten från Anuga FoodTec.

Varför deltog ni på Anuga FoodTec?

”Det är en betydande mötesplats för hela branschen och vi arbetar aktivt och målmedvetet för att öka varumärkeskännedomen och möta de viktigaste aktörerna inom detta fält.”

Vilka produkter visade Tribelt upp i montern?

”Besökarna fick möjlighet att uppleva hela vårt sortiment av transportband som vi tillverkar och som är speciellt anpassade till livsmedelshantering.”

Var det många som besökte er monter?

”Ja, även om det totala antalet besökare på mässan var lägre än 2018 då mässan hölls senast så hade vi många produktiva samtal i montern. Vi mötte både befintliga kontakter men även nya presumtiva kunder som visade stort intresse för våra lösningar. En hel del konkreta offertförfrågningar fick vi också med oss att jobba vidare med på hemmaplan.”

Brukar Tribelt ställa ut på liknande mässor?

”Europeiska branschföretag inom livsmedelsförädling är våra viktigaste kunder. Med det som utgångspunkt har vi valt att medverka på Anuga FoodTec och IBA som båda arrangeras vart tredje år. IBA anordnas i oktober 2023 nästa gång och då planerar vi att delta. Dessa två är de ledande mässorna i branschen och en fantastisk mötesplats för branschfolk.”

Ser ni andra vinster i att delta på branschmässor än rent affärsmässiga?

”När vi deltar i mässor och träffar OEM’s (Original Equipment Manufacturer), slutkunder, kollegor och konkurrenter får vi en känsla för stämningen på marknaden och hur företagen utvecklas. Detta är värdefull information eftersom det kan hjälpa oss att ta affärskritiska beslut inför framtiden.”

Sofia Håkansson
Marketing and Communications Director
+46 54 13 77 56
sofia.hakansson@lesjoforsab.com

Lesjöforskoncernen är en global aktör med marknadens bredaste sortiment av fjädrar samt stansade och pressade detaljer. Med en unik expertis inom högteknologiska, kundanpassade lösningar samt stor och flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors sedan många år fjäderpartner till kunder i vitt skilda branscher. Lesjöfors består av ett femtiotal tillverkande och säljande bolag i ett flertal länder. Tack vare ett långsiktigt och målmedvetet arbete som innovativ problemlösare växer koncernen kontinuerligt med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv. Lesjöfors ägs Beijer Alma, noterat på Stockholmsbörsen.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys