Connect with us

Marknadsnyheter

Produktnyhet: Nu kan du integrera system och data till din Appspotr 3 app

Published

on

Nu öppnas möjligheten upp för att integrera system och data till appar byggda i Appspotr 3 via API.

Företag och organisationer kan snabbt och enkelt skapa mobil kapacitet till sina befintliga legacy-system. Även byråer och konsulter som använder Appspotr 3 kan bredda sitt erbjudande och leverera professionella appar med tvåvägs-kommunicerande API integrationer.

Några exempel på möjliga lösningar:

  • Visualisera data

Basal visning av aktuell data, produktinformation, säljsiffror, kunduppgifter, lagerstatus eller varför inte lunchmeny från dagens kök – möjligheterna är oändliga.

  • Hämta data som sedan med hjälp av villkor påverkar/öppnar upp funktionalitet

Exempelvis visa aktuella erbjudanden för en viss dag, lediga parkeringsplatser etc dvs datat som hämtas villkoras/filtreras på något sätt.

  • Utföra enkla åtgärder i bakomliggande system

Du kan nu utföra enkla åtgärder i ett bakomliggande system så som logga in och registrera en kundhändelse eller en felrapport.

  • Utföra åtgärder i bakomliggande system med hjälp av kontextuell/lagrad data

Du kan nu utföra åtgärder som kräver data från appen eller från mobilenheten (GPS, foto etc). T ex kolla lager lagerstatus på en vara i en specifik butik, baserat på geografisk position i mobilenheten, och lägga en order.Appspotr 3 kan från och med idag integrera via de flesta API standarderna för alla integrationer. Läs mer om Appspotr 3 nya API i Appspotrs Blog och Help Center på sin hemsida.

 

Kommentar från vd, Appspotr Patric Bottne:

– Det är en milstolpe för bolaget att vi nu publikt lanserar integrationsmöjligheter i plattformen. Vi öppnar upp så oerhört mycket möjligheter inte bara tekniskt utan framförallt affärsmässigt för bolaget. Vi gör det möjligt för alla företag och organisationer globalt att producera och leverera appar som är integrerade med affärssystem, en förmåga som hittills bara varit förunnat företag med stora IT-avdelningar eller inhyrda IT-konsulter. Det är verkligen revolutionerande vad vi erbjuder.

För ytterligare information kontakta:

Patric Bottne, VD Appspotr AB (publ)

Mobil: +46 701 46 61 89

E-post: patric@appspotr.com

Om Appspotr

Appspotr är ett IT-bolag som utvecklar, säljer och marknadsför mjukvarulösningar för utveckling av mobila appar med fokus på Low Code som innebär att användaren kan skapa mobila appar utan förkunskaper inom kodning. Via bolagets plattform Appspotr 3 erbjuds tjänster relaterade till formgivning, innehåll och publikation som innebär snabbare, effektivare produktion av appar till en väsentligt lägre kostnad. Kunderna återfinns bland annat inom IT bolag, webbutvecklare och andra företag vilka utvecklar mobila applösningar till slutkund samt inom företag och organisationer med behov av apputveckling inom organisationen.
Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg. Dotterbolaget Appsales Sweden AB har sitt säte i Stockholm.

Continue Reading

Marknadsnyheter

OurLiving AB: Rättelse Årsredovisning 2023

Published

on

By

Årsredovisning och revisionsberättelse som publicerades tidigare idag var felaktigt märkt med MAR-etikett med hänvisning till EU:s marknadsmissbruksförordning. MAR-etiketten skulle inte ha varit med. Det saknades även uppgift om revisorns utlåtande.  

Styrelsen och verkställande direktören avger följande redovisning för räkenskapsåret 2023  

I årsredovisningen 2023 så berättar verkställande direktör, Stina Åkesson om bolagets fokus framåt på digital renodling och lönsamhet i ljuset av den företagsrekonstruktion som Bolaget genomgår efter att ha försatt dotterbolaget Solarfuture i konkurs.   

För komplett årsredovisning, se pdf.  

Revisorerna varken tillstyrker eller avstyrker att koncernens resultat- och balansräkning fastställs. Revisorerna tillstyrker däremot resultat- och balansräkning för moderbolaget och rekommenderar att stämman ge ansvarsfrihet till VD och styrelse. 

Uttalande: 

Väsentlig osäkerhetsfaktor avseende antagandet om fortsatt drift 

Som framgår av bolagets förvaltningsberättelse är bolaget försatt i rekonstruktion per 2024-04-25 och dotterbolaget Solarfuture i 

Sverige AB är försatt i konkurs per 2024-04-25. Borgenärssammanträde för godkännande av rekonstruktionsplanen har hållits och 

Tingsrätten har per 2024-05-17 beslutat att rekonstruktionen ska fortsätta. Om rekonstruktionsplanen inte kan fullföljas som planerat 

kan det innebära att det kan finnas en väsentlig osäkerhetsfaktor som kan leda till betydande tvivel om företagets förmåga att 

fortsätta verksamheten. Vi har inte modifierat våra uttalanden på grund av detta. 

 

För ytterligare information: 

Stina Åkesson 

VD, OurLiving AB                                                     

Telefon: 0706-38 33 88                                           

E-post: stina.akesson@ourliving.se 

Om OurLiving 

OurLiving är ett teknikbolag inom digitalisering av fastigheter och boende. Grunden i bolagets erbjudande är en digital plattform och app som används inom bygg- och fastighetsindustrin. Plattformen och appen täcker olika tillämpningar som t.ex energivisualisering, kommunikationsmodul, inredningsval, bopärm, ärendehantering och bokningsverktyg.  

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kommuniké från årsstämma i EcoRub AB EcoRub AB

Published

on

By

EcoRub AB, org.nr 556438-0284 (”Bolaget”), har hållit årsstämma den 30 maj 2024 kl. 13.00 i Bolagets lokaler, Hökmark 114 i Lövånger. Vid stämman fattades beslut om, bland annat, nedanstående.

Fastställande av räkenskaperna

Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningarna för Bolaget för 2023. Styrelsens ledamöter och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.

Resultatdisposition

Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2023 och att årets resultat balanseras i ny räkning.

Arvoden

Årsstämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att arvode till styrelsen ska utgå med sammanlagt 700 000 kronor, att fördelas med 260 000 kronor till ordföranden och 110 000 kronor vardera till styrelsens övriga ledamöter. Vidare beslutade årsstämman, i enlighet med valberedningens förslag, att valberedningens ordförande ska erhålla 50 000 kronor och till ledamot som representerar övriga mindre aktieägare ska erhålla 35 000 kronor. Det beslutades, i enlighet med valberedningens förslag, att arvode till revisorn ska utgå enligt godkänd räkning för granskning av räkenskaper och förvaltning.

Styrelse och revisorer

Årsstämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att antalet styrelseledamöter ska vara fem ordinarie styrelseledamöter samt att Bolaget ska ha ett registrerat revisionsbolag som revisor.

Vidare beslutade årsstämman, i enlighet med valberedningens förslag, att genom omval utse Anders Färnlöf, Pär Dunder och Petra Kreij samt genom nyval utse Johan Gralén och Kristina Karlsson till styrelseledamöter, samtliga för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Beslutades, i enlighet med valberedningens förslag, att omvälja Pär Dunder som styrelsens ordförande för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Beskrivning av de nya styrelseledamöterna följer nedan.

Johan Gralén (född 1964)

Bakgrund: Johan Gralén har en genuin kunskap från både gummi- och plastindustrin efter 10 år inom Trelleborgskoncernen samt 15 år med plastkompositer. Johan har under dessa år i B2B – industrins tjänst haft ansvar för att driva flera ambitiösa tillväxtstrategier och för att etablera ett antal nya dotterbolag, inklusive rekrytering och uppbyggnad av framgångsrika team. Johans erfarenhet av att bygga och implementera nödvändiga strategier, processer och organisationer för att nå satta mål i kombination med hans djupa förståelse för försäljnings-, strategi-, ekonomi- och tillverkningsfunktionerna gör att vi ser honom som en stor tillgång till Ecorubs fortsatta tillväxtsresa.
Utbildning: Civilingenjör (Luleå Universitet), Internationell marknadsföring (IHM), Management and Corporate Governance (EFL), Executive Negotiation Program (Harvard Law School)
Nuvarande befattningar: Ägare av Progressio Management AB.
Tidigare befattningar: 10 år inom Trelleborgs koncernen med ledande befattningar inom Operations och Supply Chain varav 2 år baserad i Kina. 11 år på DIAB som Executive Vice President Asia Pacific samt Executive Vice President Global Sales varav 7 år baserad i Asien. Nära 4 år som CTO på JSB (Gurit) i Danmark. Tidigare styrelseuppdrag i Sporda Nonwoven AB.
Oberoende: Oberoende i förhållande till bolaget och bolagsledningen samt större aktieägare.
Innehav: Johan Gralén äger inga aktier i bolaget.

Kristina Karlsson (född 1971)

Bakgrund: Kristina Karlsson har gedigen erfarenhet som CFO och bred kunskap inom Corporate Governance i noterad miljö. Kristina har varit aktiv i börsnotering, finansiering, kapitalanskaffning och som styrelsesekreterare i bolag noterat på Nasdaq Mid Cap. Hennes erfarenheter sträcker sig även internationellt via Nordstjernans dotterbolag och hon har dessutom väl dokumenterade erfarenheter från branschen när det kommer till formsprutning och platsproduktion. Valberedningen känner stort förtroende för att Kristina kommer att bidra till att Ecorubs styrelse stärker kompetensen inom IR, ekonomisk styrning, kapitalanskaffning och bolagsstyrning.
Utbildning: Civilekonom från Växjö Universitet.
Nuvarande befattningar: CFO, IR & vVD på Nivika Fastigheter AB (publ), styrelsesuppleant i samtliga dotterbolag i Nivika-koncernen samt styrelseledamot i Redo i Gnosjö AB.
Tidigare befattningar: Drygt 25 års erfarenhet från ekonomichef/CFO-roller i allt från små familjeägda bolag och koncernen till investmentbolagägda koncerner. Senast knappt 10 år som CFO för Rosti GP och Rosti Packaging Division, ägt av Nordstjernan.
Oberoende: Oberoende i förhållande till bolaget och bolagsledningen samt större aktieägare.
Innehav: Kristina Karlsson äger inga aktier i bolaget.

Det beslutades, i enlighet med för valberedningens förslag, att genom nyval utse revisionsbolaget Bright Norr AB som revisor för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Noterades att Bright Norr AB har meddelat att den auktoriserade revisorn Joel Brännström kommer att utses till huvudansvarig revisor.

Tillsättande av valberedning

Årsstämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att Suzanne Sandler, Anna Henricsson och Anders Färnlöf väljs till ledamöter av valberedningen.

Bemyndigande om nyemission

Styrelsen bemyndigades att, för tiden intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler. Nyemission av aktier eller emission av teckningsoptioner och/eller konvertibler får ske med eller utan företrädesrätt för bolagets aktieägare och får ske kontant och med eller utan föreskrift om apport, kvittning eller annat villkor.

För ytterligare information, kontakta Anders Färnlöf, på telefon +46 76 147 7458 eller e-post anders.farnlof@ecorub.se

Info om Ecorub

Är ett greentech-bolag som producerar återvunnet gummi- och plastmaterial för formsprutning, strängsprutning och 3D-printning. Bolagets återvunna material utvecklas och produceras med materialegenskaper som inrymmer material med gummits elasticitet till styvheten hos hårda plaster. Ecorub är en producent av återvunnet plast- och gummimaterial som möjliggör återvunna alternativ för den cirkulära ekonomin. Bolaget grundades 1995 och har sin fabrik i Lövånger.

EcoRub AB (publ), Hökmark 114, 932 93 Lövånger 

Hemsida: www.ecorub.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Dicot AB byter idag namn till Dicot Pharma AB

Published

on

By

Uppsala, Sverige, 30 maj 2024. Läkemedelsbolaget Dicot AB byter bolagsnamn till Dicot Pharma AB. Det nya namnet har idag registrerats av Bolagsverket enligt beslut om namnbyte som fattades på bolagets årsstämma 6 maj.

Dicot, som är i klinisk fas med erektionsläkemedelskandidaten LIB-01, befinner sig en expansiv fas med siktet inställt på att utveckla en ny generation potensläkemedel för en global marknad. Som en del i uppgraderingen till ett större läkemedelsbolag fattade bolagets årsstämma den 6 maj beslutet att byta namn till Dicot Pharma AB.

Namnbytet har idag registrerats av Bolagsverket vilket innebär att skiftet formellt är verkställt. Bolagets officiella hemsida och email-adresser övergår inom kort från dicot.se till dicotpharma.com som en del i det successiva arbetet med namnbytet.

Aktienamnet kommer att ändras från Dicot till Dicot Pharma. Sista dag för handel i aktien i nuvarande namn är 5 juni 2024 och första dag för handel i nya namnet är 7 juni 2024. Kortnamnet (ticker) kommer vara oförändrat DICOT och FISN-koden kommer vara oförändrad.

”Vi växlar gradvis upp mot ett större läkemedelsbolag i takt med att våra resultat från kliniska studier kommer. Att förstärka och internationalisera profileringen är en del i den utbyggnaden. Tillägget ”Pharma” är logiskt och kommer på ett förtjänstfullt sätt hjälpa oss med det”, säger Elin Trampe, Dicot Pharmas vd.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Elin Trampe, vd
Telefon: +46 72 502 10 10
E-post: elin.trampe@dicot.se                                  

Om Dicot Pharma AB

Dicot Pharma utvecklar läkemedelskandidaten LIB-01 vilket förväntas bli ett potensläkemedel för att bättre behandla erektionssvikt och tidig utlösning. Ambitionen är att skapa ett läkemedel med betydligt längre verkningstid och långt färre biverkningar, jämfört med de läkemedel som nu finns på marknaden. Idag lider över 500 miljoner män av dessa sexuella dysfunktioner och marknaden är värderad till cirka 80 miljarder SEK. Dicots huvudstrategi är att utveckla LIB-01 i egen regi till och med klinisk fas 2a-studie och därefter i partnerskap med större etablerade läkemedelsföretag finansiera och utveckla LIB-01 vidare till ett registrerat läkemedel för världsmarknaden. Dicot är listat på Spotlight Stock Market och har cirka 5 500 aktieägare. För mer information se www.dicot.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.