Marknadsnyheter
Puzzel förvärvar U-WFM för att lägga till anställdas engagemang och schemaläggning i sin befintliga kundserviceteknik
Puzzel, en ledande europeisk leverantör av molnbaserade omni-kanal kontaktcenterlösningar, har meddelat att man förvärvat U-WFM (”U-WFM”) en ledande leverantör av molnbaserade tjänster för bemanningsplanering och optimering. U-WFMs huvudkontor ligger i Sheffield, Storbritannien och företaget har kund kunder över hela Storbritannien, USA och Australien. U-WFM:s lösning ger våra kunder förmågan att förutse personalbehov, övervaka schemaefterlevnad samt optimera kontaktcenterverksamheten, oavsett företagets storlek och vilken bransch det opererar i. Detta förvärv stöds av Marlin, Puzzels investeringspartner
”Vi tror att det finns ett enklare sätt att distribuera WFM lösningar och göra dom tillgängliga för alla kontaktcenter, oavsett storlek. Genom att samarbeta med Puzzel kan vi fortsätta erbjuda kunderna en komplett uppsättning redan integrerade kontaktcenterfunktioner och bli en del av en organisation med en betydande närvaro på viktiga europeiska marknader”, säger Matt Hughes, VD för U-WFM. ”Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Puzzel-teamet för att tillhandahålla våra lösningar över hela Puzzels breda kundbas.”
”Företag idag står inför utmaningen att hålla toppklass inom kundserivce, och medarbetarnas engagemang och resursplanering har blivit viktiga pelare för att hitta en optimal balans mellan nöjda anställda och nöjda kunder,” säger Børge Astrup, VD för Puzzel. ”Förvärvet av U-WFM hanterar denna utmaning och ger alla nyckelfunktioner för modern Bemanningsplanering inslagna i ett tilltalande och lättanvänt gränssnitt. U-WFM utökar vår produktportfölj strategiskt, påskyndar vår expansion på den brittiska marknaden och representerar en spännande milstolpe i vårt mål att erbjuda en integrerad kundupplevelse.”
”Att engagera och effektivt distribuera kontaktcenteragenter blir en allt viktigare utmaning för våra kunder. I U-WFM identifierade vi ett starkt företag som kunde lösa detta problem med en skalbar och flexibel mjukvaruprodukt som är utformad för att stödja organisationer i alla storlekar, säger Mike Wilkinson, en huvudperson hos Marlin. ”U-WFM stöds av en stor kundbas som är diversifierad i flera branscher. Vi är glada över att kunna erbjuda Puzzel-kunder en modern, integrerad plattform för kundengagemang som är byggt för kontaktcenter.”
Jonathan Allan
CMO
Mob:+44 7766 368548
Email:jonathan.allan@puzzel.com
Om Puzzel
Puzzel är en ledande leverantör av molnbaserade kontaktcenterlösningar och var bland de första som utvecklade ett molnbaserat kontaktcenter. Idag kombinerar Puzzel omni-kanalteknologi med artificiell intelligens för att tillhandahålla kompletta lösningar för kunddialog i den digitala tidsåldern. År 2019 utvärderades Puzzel för femte året i rad av analysföretaget Gartner som utmanare i Gartner´s Magic Quadrant for Contact Centre as-a- Service i Västeuropa. Puzzels styrka ligger i lösningens funktionalitet, starka tillväxt, bra kundsupport och förståelse för kundens affärsbehov. Bolaget har huvudkontor i Oslo och kontor på sex europeiska marknader, inklusive Storbritannien. Företaget har fler än 900 kunder i 40 länder.
För mer information besök www.puzzel.se
Om Marlin Equity Partners
Marlin Equity Partners är ett globalt investmentbolag som förvaltar över 6,7 miljarder dollar. Bolaget fokuserar på att ge investerare, aktieägare och andra intressenter skräddarsydda lösningar som möter deras affärs- och likviditetsbehov. Marlin investerar i företag i flertalet branscher där Marlins kapitalbas, branschrelationer och omfattande nätverk av operativ kompetens stärker möjligheterna och värdet för varje företag. Sedan starten har Marlin, genom sina fonder och intresseföretag, genomfört över 150 förvärv. Företaget har huvudkontor i Los Angeles, Kalifornien och filial i London.
För mer information besök www.marlinequity.com
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke