Connect with us

Marknadsnyheter

Quantcast släpper ny målgruppsplattform – blåser till strid för ett fritt internet

Published

on

Idag släpper techföretaget Quantcast en ny målgruppsplattform, Quantcast Platform. Annonsbranschen befinner sig vid en kritisk tidpunkt, och Quantcast Platform kommer att jämna ut spelplanen för annonser och marknadsföring på ett öppet internet. Quantcast Platform utgör en ny, innovativ och intelligent plattform som drivs av företagets nya patenterade AI och maskininlärningsmotor, Ara™. Plattformen kommer hjälpa varumärken, organisationer och publicister att nå deras målgrupper genom att nå rätt person, vid rätt tidpunkt. Med sin nya plattform siktar Quantcast på att ta strid för ett internet där vem som helst med en god idé och starkt innehåll kan nå ut till den publik de förtjänar.

”Som förkämpar för ett fritt och öppet internet tror vi på att jämna ut spelplanen för varumärken, byråer och publicister och att eliminera de fördelar som för närvarande utnyttjas av slutna affärsmodeller”, säger Konrad Feldman, medgrundare och vd för Quantcast.

”Vi samlar här vår tekniska expertis inom mätning och insikter, programmatisk annonsering, hantering av integritet och samtycke på en enda enhetlig och lättanvänd plattform för att tillgodose våra kunder behov runt om i världen och för att främja det öppna internet”, säger Feldman.

”Googles beslut att ta ett kliv tillbaka från branschtäckande initiativ är dåliga nyheter för publicister och innehållsskapare. Nästan 5 miljarder människor litar på att det öppna internet för tillgång till kvalitativ och pålitlig information, nyheter, utbildning och underhållning. Google har återigen visat att de är villiga att degradera relevansen av annonsering på det öppna internet. Vad de gör kommer att gynna kassakorna på Search och YouTube, som är helt oberörda av detta beslut. Medan det öppna internet får det allt svårare att leverera effektiv annonsering, eller att helt enkelt mäta effektiviteten av annonsering, så kommer mer av intäkterna från annonsering att försvinna ner i techjättarnas skattkistor, på det öppna och fria internets bekostnad”, säger Feldman.

Med utgångspunkt i data från mer än 100 miljoner webbplatser kommer Quantcast Platform fungera som en av världens största unika samlingar av data i realtid, och vara en källa till målgruppsstatistik och insikter om reklam och marknadsföring. Med inbyggda funktioner som garanterar konsumentens integritet och samtycke kommer Quantcast Platform att göra det möjligt för företag att frodas i en värld där integritet premieras och samtidigt spara tid, kostnader, få djupare insikter och enastående affärsresultat.

De senaste 20 årens annonsfinansierade internet har varit en lyckad affär. Dessvärre har den ofta skett på konsumentens bekostnad och lett till en situation där ett fåtal bolag har nästan all kontroll över marknaden. En situation som nu endast riskerar att förvärras, med risk att den mångfald av produkter, idéer, innehåll och innovationer vi vant oss att se på internet är hotad.

Annonsfinansiering är en bra och beprövad modell som ger publicister en rättvis möjlighet att få betalt för sitt innehåll och konsumenten tillgång till en värld av information. Men den måste ses för vad den är: Ett informationsutbyte som måste bli rättvist för båda parter. Quantcast nya plattform är ett steg i rätt riktning.

”På Ad-on arbetar vi med att överträffa gränserna för vad som är möjligt för våra kunder, och utifrån den premissen kräver vi att våra samarbetspartners har höga standarder. Quantcast har visat sig vara en värdefull resurs, tack vare deras utmärkta datakvalitet och marknadsledande analytiska kompetens. Deras förmåga att upptäcka och agera när det gäller målgruppsskiften och beteendetrender i realtid är en avgörande kompetent i en konkurrenskraftig digital strategi. Dessutom har Quantcast Platform hjälpt oss att nå unika insikter kring våra kunders målgrupper, både om de interagerar med annonsören online och offline. Detta har gjort det möjligt för vårt team att snabbt och effektivt dela den här informationen med annonsörer och i förlängningen öppnat upp för nya tillväxtmöjligheter”, säger Adela Vergara, digitalchef & rådgivare, på AdOn. 

“Quantcast utmärker sig också i sitt stöd från det lokala, svenska kontoret. Som byrå uppskattar vi verkligen en lokal närvaro när det gäller system som är affärskritiska för våra kunder”, tillägger Adela på AdOn.

“Genom Quantcasts insikter så skapar Forbes riktigt värde och stärker prestanda i nya områden, och influerar våra kunders bredare mediestrategier, och i förlängningen skapar vi nya intäkter och djupare partnerskap för Forbes, säger Alyson Williams, senior vice president of Digital Operations and Strategy, på Forbes.

Presskontakt:

Artur Leczycki

artur.leczycki@kreab.com

Quantcast är ett annonsteknikföretag och ligger bakom en innovativ, intelligent målgruppsplattform som stärker varumärken, organisationer och publicister i deras strävan efter bättre förstå och bygga deras målgrupper online. Läs mer om Quantcast här.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Studie: Eksem kopplat till ätstörningar

Published

on

By

En ny studie från Yale visar att personer med eksem löper ökad risk för ätstörningar

som anorexi, bulimi och hetsätning. Forskarna analyserade över 250 000

patientjournaler och fann att eksempatienter är tre gånger mer benägna att utveckla

hetsätning och dubbelt så benägna att drabbas av anorexi eller bulimi. Det föreslås

att ätstörningar kan vara ett sätt att hantera depression och ångest relaterat till

eksem. Tidig upptäckt är viktig för att kunna ge rätt stöd och vård till dessa individer.

Källa: https://medicine.yale.edu/yigh…

Continue Reading

Marknadsnyheter

Kandy´z är Årets Franchisekedja 2024

Published

on

By

Kandy´z har tilldelats utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” vid Svenska Franchisegalan som varje år genomförs på Grand Hôtel i Stockholm. Förutom ”Årets Franchisekedja” delades priser ut i kategorierna ”Årets Franchisetagare”, Årets CFO”, ”Framtidens Franchise”, ”Årets Marknadsförare” och ”Årets Franchisebragd”. – Samtliga finalister och vinnare är tydliga exempel på den mångfald av branscher som franchise representerar och har samtliga bidragit på ett positivt sätt till att utveckla företagsformen. Det är väldigt glädjande att ett relativt nystartat franchiseföretag vinner utmärkelsen Årets Franchisekedja i år, säger Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen.

Kandy´z får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2024 med motiveringen:

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och

förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med SpiderAds) – Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Marie-Louise Lindström, HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i

hela kedjans utveckling.”

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan

har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den

övergripande framgången för verksamheten.”

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelseför franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var

involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

För mer information:

Jan Fraggstedt, vd Svenska Franchise Föreningen. Tel: 0703-54 87 20. E-post: jan@svenskfranchise.se

www.svenskfranchise.se

Svenska Franchise Föreningen har som ändamål att sprida kunskap om franchising och att verka för att utveckla, stärka och skydda affärsmodellen. Visionen är att franchising ska uppfattas som en allmänt accepterad och uppskattad företagsform i Sverige. Svenska Franchise Föreningen står även i kontakt med en fristående etisk nämnd som erbjuder tolkning och tillämpning av etiska frågor inom franchising.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.