Connect with us

Marknadsnyheter

Quartiers Properties förvärvar tomt om cirka 3 800 kvadratmeter på Golden Mile i Marbella

Published

on

fr, apr 06, 2018 15:45 CET

Quartiers Properties AB (publ) (”Quartiers” eller ”Bolaget”) har tecknat avtal om att förvärva en tomt om 3 781 kvadratmeter på attraktiva Golden Mile i direkt anslutning till fastigheten Centro Forestal Sueco, som Bolaget äger sedan sommaren 2017. Förvärvet görs genom en köpoption som Bolaget avser att verkställa senast den 1 oktober 2018. Total köpeskilling uppgår till EUR 1 788 337 och ska betalas genom årliga avbetalningar till och med maj 2022. I samband med planerat tillträde i oktober 2018 får Bolaget full tillgång till fastigheten och kan inkludera den som en del av det pågående hotellprojektet på Centro Forestal Sueco.

I samband med signering av optionsavtalet erlade Quartiers EUR 200 000. I samband med verkställande av optionen ska Bolaget erlägga ytterligare EUR 250 000. Resterande belopp ska erläggas genom lika stora avbetalningar en gång per år i maj mellan åren 2019 och 2022. 

Säljare av fastigheten är Ronda Capital SL. Som garanti för den avbetalningsplan som Quartiers erhållit har Bolaget lämnat säkerhet i den aktuella tomten. Tomten omfattas för närvarande av 1986 års detaljplan och kan utvecklas när en ny detaljplan beslutas i Marbella. Bolaget arbetar dock tillsammans med Marbella kommun för att möjliggöra en snabbare utveckling genom en nutidsanpassning av 1986 års detaljplan. Svar väntas inte offentliggöras av kommunen tidigare än under 2019. 

Avbetalningen löper med en inbyggd ränta om sex procent per år som har kapitaliserats i köpeskillingen, innebärande att i det fall Bolaget skulle välja att betala hela köpeskillingen i förtid skall resterande belopp diskonteras med en räntesats om sex procent per år. 

För ytterligare information vänligen kontakta:

Quartiers Properties 

Katri Lind, verkställande direktör
E-post: katri.lind@quartiersproperties.se
Telefon: +46 72 252 58 13

Marcus Johansson Prakt, CFO
E-post: marcus.prakt@quartiersproperties.se
Telefon: +46 72 018 59 98

Kort om Bolaget
Quartiers Properties är ett fastighetsutvecklingsbolag med verksamhet på den spanska solkusten. Bolaget grundades 2014 och har sedan dess byggt upp en fastighetsportfölj av både förvaltningsfastigheter och projektfastigheter. Bolaget utvecklar, säljer och hyr ut fastigheter.

Mangold är Bolagets Certified Adviser. Mangold nås på telefonnummer 08-503 015 50.

__________________________________________________________________________________________

Denna information är sådan information som Quartiers Properties AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 april 2018 kl. 15:45.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Valberedningens förslag rörande styrelse för Humana inför årsstämman 2025

Published

on

By

Valberedningen föreslår att styrelsen, för tiden till slutet av nästa årsstämma, ska bestå av sju stämmovalda ledamöter utan suppleanter.

Humanas valberedning inför årsstämman 2025 utgörs av Fredrik Strömholm, representant för Impilo Care AB (valberedningens ordförande), Alexander Kopp, representant för Incentive AS, Richard Torgerson, representant för Nordea Funds, Anette Andersson, representant för SEB Asset Management AB och Anders Nyberg, Humanas styrelseordförande.

Valberedningen har arbetat sedan hösten 2024 för att utvärdera styrelsens arbete och sammansättning.

Valberedningen föreslår omval av styrelseledamöterna Grethe Aasved, Carolina Oscarius Dahl, Monica Lingegård, Leena Munter, Anders Nyberg, Ralph Riber och Fredrik Strömholm. Valberedningen föreslår att Anders Nyberg väljs till styrelsens ordförande.

”Under 2023 rekryterades flera starka nya ledamöter till Humanas styrelse, och vi ser ett stort värde att ha kontinuitet i styrelsen för att stötta Humanas fortsatta utveckling inom flera områden, inte minst givet att bolaget har nya ledande befattningshavare på flera positioner”, säger Fredrik Strömholm, ordförande i Valberedningen.

Valberedningens övriga förslag inför årsstämman den 6 maj 2025 och motiverade yttrande beträffande den föreslagna styrelsen kommer att återfinnas på bolagets webbplats http://www.humanagroup.se i samband med att kallelsen offentliggörs.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Strömholm, ledamot och valberedningens ordförande, 076-115 1065, fredrik.stromholm@impilo.se

Ewelina Pettersson, chef för Investor Relations, 073-074 79 12, ewelina.Pettersson@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Valberedningens förslag rörande styrelse för Humana inför årsstämman 2025

Published

on

By

Valberedningen föreslår att styrelsen, för tiden till slutet av nästa årsstämma, ska bestå av sju stämmovalda ledamöter utan suppleanter.

Humanas valberedning inför årsstämman 2025 utgörs av Fredrik Strömholm, representant för Impilo Care AB (valberedningens ordförande), Alexander Kopp, representant för Incentive AS, Richard Torgerson, representant för Nordea Funds, Anette Andersson, representant för SEB Asset Management AB och Anders Nyberg, Humanas styrelseordförande.

Valberedningen har arbetat sedan hösten 2024 för att utvärdera styrelsens arbete och sammansättning.

Valberedningen föreslår omval av styrelseledamöterna Grethe Aasved, Carolina Oscarius Dahl, Monica Lingegård, Leena Munter, Anders Nyberg, Ralph Riber och Fredrik Strömholm. Valberedningen föreslår att Anders Nyberg väljs till styrelsens ordförande.

”Under 2023 rekryterades flera starka nya ledamöter till Humanas styrelse, och vi ser ett stort värde att ha kontinuitet i styrelsen för att stötta Humanas fortsatta utveckling inom flera områden, inte minst givet att bolaget har nya ledande befattningshavare på flera positioner”, säger Fredrik Strömholm, ordförande i Valberedningen.

Valberedningens övriga förslag inför årsstämman den 6 maj 2025 och motiverade yttrande beträffande den föreslagna styrelsen kommer att återfinnas på bolagets webbplats http://www.humanagroup.se i samband med att kallelsen offentliggörs.

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Strömholm, ledamot och valberedningens ordförande, 076-115 1065, fredrik.stromholm@impilo.se

Ewelina Pettersson, chef för Investor Relations, 073-074 79 12, ewelina.Pettersson@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/

Continue Reading

Marknadsnyheter

Resqunit AB Appoints New CFO, Effective February 1, 2025

Published

on

By

Sandnes, 16 januari 2025 – Resqunit AB (publ) (”Bolaget” eller ”Resqunit”) (Nasdaq First North GM: RESQ) meddelade idag att Philip Mayer kommer att bli Bolagets nya CFO. 

Resqunit meddelade idag att Philip Mayer kommer att bli Bolagets nya CFO från och med den 1. februari och ersätter Henning Johannessen, som har varit Bolagets CFO sedan mars 2022.Henning Johannessen tillträdde som CFO i mars 2022 och har spelat en avgörande roll i administrationen.

Philip Mayer har varit bolagets redovisningskonsult sedan uppstarten. Han tog en kandidatexamen vid Stockholms universitet 2010. Mayer är redovisningskonsult, och har lång erfarenhet av att arbeta som både bokförare och CFO.

Mayer tillträder rollen som Bolagets CFO från och med den 1. februari på ett management for hire-kontrakt genom sitt bolag Bright Accounting Sweden AB.
 
”I och med övergången till en helsvensk operativ struktur efter avvecklingen av det norska dotterbolaget blev det viktigt att ha en CFO med omfattande kompetens inom svensk redovisningspraxis. Efter ett nära samarbete med Philip under många år är vi övertygade om att hans kunskap och erfarenhet kommer att vara till stor nytta för Resqunit AB’s finansiella verksamhet”, säger Helge Trettø Olsen, VD för Resqunit AB

Certified Advisor 

Corpura Fondkommission AB

For more information, please contact: 

Helge Trettø Olsen, CEO, Resqunit AB 
Email: helge@resqunit.com 
Telefon: +47 901 68 908 

RESQUNIT AB is a holding company that financed its subsidiary by raising capital and providing financial support for its operations, which focused on developing innovative equipment for the fishing industry. The subsidiary prior to its bankruptcy worked to reduce marine plastic pollution and ghost fishing – issues that critically affected all fishing nations. 

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.