Connect with us

Marknadsnyheter

Quinyx lanserar Messenger Plus

Published

on

Quinyx lanserar Messenger Plus, en helt ny version av chattverktyget Quinyx Messenger, som är särskilt utformad för personalen som jobbar på schema. Utöver funktionerna i Messenger Basic, som samlar allt kommunikation på ett ställe (så att medarbetarna slipper gå mellan olika appar), så syftar den nya versionen till att ytterligare effektivisera kommunikationen och värnar om integriteten. 

Sedan den efterlängtade lanseringen i januari har Messenger Basic gjort det möjligt för medarbetarna på golvet att snabbt komma i kontakt med varandra och med sina chefer. Teamledare har haft möjlighet att starta olika gruppchattar och dela dokument. Chefer har noterat att medarbetare har varit mer benägna att be om hjälp än tidigare, sedan de började använda Quinyx Messenger.

Messenger Plus bygger vidare på denna grund och erbjuder en funktionsrik, prenumerationsbaserad lösning. 

Viktiga funktioner i Messenger Plus:

Användardriven moderering: Användare kan flagga olämpliga meddelanden, vilket gör det möjligt för administratörer att moderera och vidta åtgärder som till exempel att radera meddelanden och stänga av användare. 

Sömlös integration med Workforce Management: Användare kan snabbt skapa gruppchattar baserat på personalkategori, enhet och sektion, i stället för att manuellt behöva välja ett vilka användare de vill inkludera.

”Efter den framgångsrika lanseringen av Messenger Basic är vi glada att lansera Messenger Plus”, säger Erik Fjellborg, VD på Quinyx. ”Att underhålla kommunikationslistor och moderera meddelanden var de mest efterfrågade funktionerna från våra användare, så det känns kul att kunna inkludera dem i Messenger Plus. Vi hoppas att lösningen ska hjälpa våra kunder att ytterligare förbättra den interna kommunikationen.”

Viktiga fördelar med Quinyx Messenger Plus inkluderar:

Direkta, riktade chattar: Direkta meddelanden eller gruppchattar som förbättrar gemenskapen och ökar medarbetarnas engagemang.

Enkel åtkomst och underhåll: Behåll samma åtkomst och behörigheter som i Quinyx befintliga struktur.

Användning av Quinyx-grupper: Sömlös integration med Quinyx Workforce Management-grupper för effektiv gruppkommunikation.

Användardriven moderering: Användare kan flagga olämpliga meddelanden så att administratörer kan vidta åtgärder

Quinyx är ledande inom AI-driven schemaläggning och gör det enkelt att
optimera scheman, rapportera tid, budgetera, förutse behovet av personal och engagera medarbetarna. Quinyx hjälper över 1000 företag runt om i världen att minska personalkostnader och att öka effektiviteten – samtidigt som medarbetarna blir nöjdare. Quinyx sparar tid och pengar åt företag som McDonalds, Lindex, Espresso House, Boliden, Elgiganten, Coop Norrbotten & Arken Zoo. Quinyx har kontor i Sverige, Storbritannien, Finland, Tyskland, Norge, Danmark, USA, Australien och Nederländerna.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 25.10.2024

Published

on

By

Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
25.10.2024 kl. 22.30 EET

Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 25.10.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:

Handelsplats (MIC-kod)

Antal aktier

Viktad snittkurs/aktie, euro*, **

Kostnad, euro*, **

XHEL

138 977

10,87

1 510 276,96

XSTO

109 312

10,88

1 188 876,31

XCSE

27 154

10,87

295 103,97

Summa

275 443

10,87

2 994 257,24

* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,4427 och DKK till EUR 7,4601
** Avrundat till två decimaler

Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.

Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 1 380 977 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 3 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.

Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.

För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE

För ytterligare information:

Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wonderful Times Group Delårsrapport Juli – September 2024

Published

on

By

Juli – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 20,0 MSEK (20,7).
  • EBITDA uppgick till 1,4 MSEK (1,6).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 1,4 MSEK (1,5).
  • Resultat efter skatt uppgick till 1,1 MSEK (1,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,25 SEK (0,27).

Januari – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 53,8 MSEK (55,8).
  • EBITDA uppgick till 0,9 MSEK (0,7).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-1,5).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 0,9 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter skatt uppgick till 0,7 MSEK (-0,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,16 SEK (-0,04).

VD-kommentar

Omsättningen under det tredje kvartalet 2024 minskade med 3% jämfört med samma period föregående år. Marknaden för barn- och babyprodukter, leksaker och spel är fortsatt utmanande. Många branschaktörer har det mycket tufft. Det säljarbete vi gjort under året har, trots den utmanande marknaden, resulterat i 8% ökad orderingång. Vi är därför, trots den tuffa marknaden, försiktigt optimistiska. De satsningar vi gjort under lågkonjunkturen skapar förutsättningar för långsiktig tillväxt i WTG men vi behöver ha en något bättre marknad med oss för att fullt ut kunna dra nytta av dessa.

EBITDA för kvartalet uppgick till 1,4 MSEK (1,6 MSEK). Bruttomarginalen är oförändrad jämfört med samma period föregående år. För att resultatet ska öka måste omsättningstillväxten börja ta fart.

WTG har en stark balansräkning och i den nuvarande marknaden ger det arbetsro och möjlighet att investera för fram- tiden. Vår förhoppning är att vi ska kunna ta marknadsandelar när andra har det tufft.

Som vi tidigare sagt så är fullt fokus under 2024 på sälj och marknad. Nyanställningar inom sälj och marknad har gjorts under våren. Vi har tagit ett par större nya kunder under året men för att få till ett riktigt bra driv i försäljningen måste slutkundsmarknaden börja tina upp. När det sker vet vi tyvärr inte men vi ser långsiktigt bra möjligheter till ökad försäljning inom hela vår produktportfölj.

Våra finansiella mål är:

  • Genomsnittlig årlig försäljningstillväxt på 10%
  • Långsiktig EBITDA-marginal ska uppgå till minst 10%
  • Soliditet på minst 40%
  • Utdelning till aktieägarna ska i normalfallet utgöra 30-70% av vinsten efter skatt men med beaktande av bolagets likviditetssituation

Mobil: 070-486 99 83 
E-post: sofia.ljungdahl@wonderfultimes.se

www.wonderfultimes.se

Continue Reading

Marknadsnyheter

Wonderful Times Group Delårsrapport Juli – September 2024

Published

on

By

Juli – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 20,0 MSEK (20,7).
  • EBITDA uppgick till 1,4 MSEK (1,6).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 1,4 MSEK (1,5).
  • Resultat efter skatt uppgick till 1,1 MSEK (1,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,25 SEK (0,27).

Januari – september 2024

  • Omsättningen uppgick till 53,8 MSEK (55,8).
  • EBITDA uppgick till 0,9 MSEK (0,7).
  • Kassaflöde efter rörelsekapitalförändringar uppgick till -4,4 MSEK (-1,5).
  • Resultat efter finansnetto uppgick till 0,9 MSEK (-0,1).
  • Resultat efter skatt uppgick till 0,7 MSEK (-0,2).
  • Resultat per aktie uppgick till 0,16 SEK (-0,04).

VD-kommentar

Omsättningen under det tredje kvartalet 2024 minskade med 3% jämfört med samma period föregående år. Marknaden för barn- och babyprodukter, leksaker och spel är fortsatt utmanande. Många branschaktörer har det mycket tufft. Det säljarbete vi gjort under året har, trots den utmanande marknaden, resulterat i 8% ökad orderingång. Vi är därför, trots den tuffa marknaden, försiktigt optimistiska. De satsningar vi gjort under lågkonjunkturen skapar förutsättningar för långsiktig tillväxt i WTG men vi behöver ha en något bättre marknad med oss för att fullt ut kunna dra nytta av dessa.

EBITDA för kvartalet uppgick till 1,4 MSEK (1,6 MSEK). Bruttomarginalen är oförändrad jämfört med samma period föregående år. För att resultatet ska öka måste omsättningstillväxten börja ta fart.

WTG har en stark balansräkning och i den nuvarande marknaden ger det arbetsro och möjlighet att investera för fram- tiden. Vår förhoppning är att vi ska kunna ta marknadsandelar när andra har det tufft.

Som vi tidigare sagt så är fullt fokus under 2024 på sälj och marknad. Nyanställningar inom sälj och marknad har gjorts under våren. Vi har tagit ett par större nya kunder under året men för att få till ett riktigt bra driv i försäljningen måste slutkundsmarknaden börja tina upp. När det sker vet vi tyvärr inte men vi ser långsiktigt bra möjligheter till ökad försäljning inom hela vår produktportfölj.

Våra finansiella mål är:

  • Genomsnittlig årlig försäljningstillväxt på 10%
  • Långsiktig EBITDA-marginal ska uppgå till minst 10%
  • Soliditet på minst 40%
  • Utdelning till aktieägarna ska i normalfallet utgöra 30-70% av vinsten efter skatt men med beaktande av bolagets likviditetssituation

Mobil: 070-486 99 83 
E-post: sofia.ljungdahl@wonderfultimes.se

www.wonderfultimes.se

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.