Connect with us

Marknadsnyheter

Resebokningarna ökar – nu anställer eDreams ODIGEO över 100 personer inom teknik och produktutveckling

Published

on

eDreams ODIGEO, Europas största online-reseföretag med varumärken som Travellink i Sverige, meddelar idag att man anställer över 100 nya medarbetare till företagets europeiska teknik- och produktinnovationsavdelningar, under de kommande veckorna. Detta som en direkt följd av det stora antalet bokningar, som senaste kvartalet till stor del överträffat nivåerna före pandemin.

Det nya teamet kommer förstärka eDreams ODIGEOs teknik- och produktteam, så att företaget kan vidareutveckla sin branschledande teknik och skapa en ännu bättre, mer skräddarsydd kundupplevelse genom användning av banbrytande artificiell intelligens. Majoriteten av teamet kommer att anställas på eDreams ODIGEOs teknikhubar i Porto, Barcelona, ​​Madrid och Milano.

Nyheten presenteras efter företagets starka resultat och stora ökning av kundbas och marknadsandel. Trots att vissa reserestriktioner fortfarande finns kvar, har eDreams ODIGEO fortsatt att överträffa förväntningarna och under juni, juli och augusti har bokningarna i stort  överträffat nivåerna före pandemin.

Som ett ledande företag inom resetekniksektorn undersöker eDreams ODIGEO hela tiden nya sätt för att erbjuda sina kunder unika och spännande produkter. Prime, världens första anpassade reseprenumerationstjänst, nådde nyligen över 1,5 miljoner medlemmar och visar den typ av innovativa produkter som företaget fokuserar på att utveckla genom teknisk innovation i resesektorn.

eDreams ODIGEO är ett av de största europeiska e-handelsföretagen med medarbetare från 46 nationaliteter på de europeiska kontoren i Barcelona, ​​Madrid, Porto, Paris, Milano, Hamburg, Budapest och London.

Gerrit Goedkoop, operativ chef för eDreams ODIGEO:

”Kärnan i vår framgång är de duktiga medarbetarna som arbetar här. Det är deras expertis och ansträngning som driver vår tekniska innovation och gör att vi kontinuerligt kan höja ribban när det kommer till kundupplevelse. Vårt uppdrag är att höja den ribban om och om igen, och för att göra det i en snabbt föränderlig värld, behöver vi de bästa medarbetarna. Resebranschen är en marknad som omsätter 1000 miljarder, en av de största branscherna i världen och det största e-handelssegmentet. Vi är stolta över att leda denna bransch och att transformera den genom våra innovativa produkter och tjänster. Efter en exceptionell tillväxt i handeln de senaste månaderna, känner vi oss glada att kunna utöka eDreams ODIGEO-familjen och fortsätta utveckla resandet.”

Om eDreams ODIGEO

eDreams ODIGEO är ett av världens största online resebolag och ett av de största e-handelsföretagen i Europa. Med sina fyra ledande online-resebyråvarumärken – GO Voyages, Opodo, Travellink och metasökmotorn Liligo – servar de mer än 17 miljoner kunder på 45 marknader varje år. Företaget är listat på Spanish Stock Market, eDreams ODIGEO samarbetar med över 650 flygbolag och har partnterskap med 130. Varumärket erbjuder det bästa inom reguljära och lågprisflyg, hotel, kryssningar, biluthyrning, paketresor, semesterpaket och reseförsäkringar, för att göra resandet enklare, mer tillgängligt och till bättre värde för kunder över hela världen.

Continue Reading

Marknadsnyheter

mySafety Group: Intäkterna och resultatet för helåret 2023 justeras

Published

on

By

26 april 2024

mySafety Group AB (”mySafety Group” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 februari 2024 att det förelåg ett behov att genomföra en ej kassaflödespåverkande justering av koncernens immateriella anläggningstillgångar. Efter dialog med Bolagets revisor och redovisningsexperter har styrelsen i Bolaget idag, den 26 april 2024, beslutat att göra ytterligare justeringar i koncernens immateriella anläggningstillgångar. I tillägg ska en justering av framtida skatteskulder påföras värdet av de immateriella anläggningstillgångarna. Vidare har styrelsen idag, till följd av att det inom ramen för Bolagets ordinarie genomgång inför årsredovisningen och revisionen framkommit att en del av intäkterna från ett av mySafety Groups partnersamarbeten under en period redovisats i både gammal och ny process, beslutat att justera koncernens intäkter och resultat. Till följd av ovanstående justeringar kommer intäkterna för koncernen under 2023 att uppgå till 377,1 miljoner kronor (jämfört med 477,9 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023) och resultatet för koncernen under 2023 kommer att uppgå till 33,2 miljoner kronor (jämfört med 122,3 miljoner kronor i bokslutskommunikén för 2023). Justeringarna påverkar inte koncernens kassaflöde.

Justeringarna i koncernens immateriella tillgångar beror på en mer konservativ värdering av de immateriella anläggningstillgångarna efter dialog med revisorn och redovisningsexperter, vilket påverkar koncernens intäkter och resultat. Intäkterna och resultatet justeras även med anledning av det fel som uppstått i redovisningen av intäkterna från partnersamarbetet.

mySafety Groups årsredovisning kommer att offentliggöras den 30 april 2024.

mySafety Group AB

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Pettersson, verkställande direktör, +46(0)730 29 99 01, marcus.pettersson@mysafety.se.

Denna information är sådan information som mySafety Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande kl. 19.15 den 26 april 2024.

Om mySafety Group AB

mySafety Group AB är en koncern som investerar i verksamhet med huvudinriktning på digital transformation inom såväl B2B som B2C. mySafety Groups B-aktie är sedan 1998 noterad på Nasdaq Stockholm, Small Cap (tidigare under namnet Empir Group AB). För mer information – investor.mysafety.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsredovisning 2023 för Alpcot Holding AB (publ) publicerad

Published

on

By

Alpcot Holding meddelar härmed att årsredovisningen för räkenskapsåret 2023 har publicerats. Årsredovisningen finns bifogad detta pressmeddelande och kommer finnas tillgänglig på bolagets hemsida www.alpcot.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Dusko Savic
Verkställande direktör
E: dusko.savic@alpcot.se  
T: +46 70 358 12 57

Gunnar Danielsson
Ekonomichef
E: gunnar.danielsson@alpcot.se
T: +46 70 738 05 85

Om Alpcot

Alpcots verksamhet i Sverige startades 2014. Alpcot är en av Sveriges ledande plattformar för privatekonomi och leder den digitala transformeringen av finansbranschen i Sverige. Vår digitala plattform erbjuder kunderna unika tjänster som gör det möjligt att sänka sina avgifter, optimera sina investeringar och hantera personliga risker. Vi ger även råd till företagskunder kring tjänstepensionsplaner och tillhörande riskförsäkringar. Alpcot har ca 40 anställda i Sverige fördelat på kontor i Stockholm, Jönköping, Göteborg och Malmö. Alpcot har tillstånd från Finansinspektionen som försäkringsdistributör och värdepappersbolag. Välkommen att läsa mer på www.alpcot.se.

Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8-68421100, adviser@eminova.sewww.eminova.se.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Årsstämma 2024 i Bluestep Bank AB (publ) samt offentliggörande av års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Published

on

By

Årsstämman för Bluestep Bank AB (publ) ägde rum den 26 april 2024. Stämman beslutade bland annat om omval av styrelsens sex ledamöter. Stämman beslutade även om omval av revisorn. Bluestep Bank AB (publ) offentliggör också års- och hållbarhetsredovisning för 2023, som finns tillgänglig på bolagets webbplats.

Årsstämman fattade bland annat följande huvudsakliga beslut:

  • Stämman fastställde resultat- och balansräkningen för Bluestep Bank AB (publ) samt koncernresultat- och koncernbalansräkningen.
  • Stämman beslutade enligt styrelsens förslag till vinstdisposition att fritt eget kapital ska balanseras i ny räkning.
  • Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2023.
  • Stämman omvalde revisionsbolaget Ernst & Young AB med huvudansvarig revisor Daniel Eriksson.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan nedladdas genom: bluestepbank.com/investor-relations/financial-reports/

För mer information vänligen kontakta:

Björn Lander, VD, Bluestep Bank
+ 46 73 673 1899
bjorn.lander@blustep.se

Juan Navas, kommunikationschef, Bluestep Bank
+46 70 306 2245
juan.navas@bluestep.se

eller besök: www.bluestepbank.com

Denna information är sådan information som Bluestep Bank AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och den norska verdipapirhandelloven § 5 – 12. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 april 2024 kl. 18.30 CET.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.