Marknadsnyheter
Rizzo Group inleder samarbete med Zalando Connected Retail


STOCKHOLM (24 juni 2021) – Rizzo Group inleder ett samarbete med Zalando Connected Retail i syfte att nå fler kunder och generera mer försäljning. Rizzo Group har idag 94 butiker som drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Hösten 2020 påbörjades lanseringen av ett nytt koncept som handlar ett breddat sortiment och nya kategorier som skapar en helhet kring kundens livsstil, i syfte att bli Nordens ledande kedja inom skor, väskor & accessoarer. I Sverige byter kedjan namn till Rizzo medan man i Norge behåller namnet Morris men erhåller samma koncept som i Sverige.
”För oss är Zalando Connected Retail en bra lösning, då det ger oss tillgång till en helt ny försäljningskanal.”, förklarar Jonas Stille, CCO på Rizzo Group.
Genom Zalando Connected Retails verktyg öppnar vi upp så att hela vårt butikssortiment blir tillgängligt för försäljning online för alla människor som redan idag handlar på Zalando.se. Våra anslutna butiker kan dra nytta av Zalandos stora kundbas och på så sätt öka vår försäljning och intäkter genom att få tillgång till både mer regionala och internationella kunder på plattformen.
Dagens kunder vill ha en sömlös shoppingupplevelse. Framgångsrika varumärken tänker inte längre på kanaler och enheter utan är konsekvent inriktade på kundernas behov, deras vanor och livsstil, säger Søren Johansen, Director Connected Retail Tech på Zalando. Med Connected Retail gör vi det möjligt för fysiska återförsäljare att få tillgång till online orienterade kunder och samtidigt stärker vi vår plattform. Med Rizzo Group har vi fått en stark partner i Norden och ser fram emot att arbeta tillsammans med dem, säger Søren Johansen.
”Det har varit en enkel och smidig process och integrering för att komma igång med Zalando Connected Retail och vi ser framemot och se hur snabbt detta kommer påverka vår totala försäljning.”, avslutar Jonas Stille.
För vidare information, vänligen kontakta:
Jonas Stille, CCO, tel: +46 (0)8 508 99 200, jonas.stille@rizzogroup.se
Helena Morland, CMO, tel: +46 (0)8 508 99 200, helena.morland@rizzogroup.se
Om Rizzo Group
Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 94 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Accent, Morris, Rizzo samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0000396822 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 257 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.venueretail.com och www.rizzogroup.se
Rizzo Group AB, Linnégatan 89 C, 104 50 Stockholm
Telefon 08-508 99 200. Organisationsnummer 556540-1493. www.rizzogroup.se
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke