Marknadsnyheter
Romantisk cirkusvärld när Newbie släpper limiterade kollektionen Vintage Circus

Under september släpper Kappahl Groups varumärke Newbie en limiterad kollektion som för tankarna till ballerinor, söta clowner och sagolik cirkus. Kollektionen heter Vintage Circus och är en hyllning till en romantisk och magisk värld, där varje plagg är utformat för att väcka nyfikenhet och fantasi. Kollektionen säljs endast online med start den 17 september.
Maja Olsbo, Design Lead på Newbie, säger såhär om tankarna bakom kollektionen och dess materialval:
”Vi ville skapa en kollektion som fångar den nostalgiska känslan av en gammal cirkus, med dess vackra kostymer och drömlika atmosfär. Materialvalet var avgörande – vi har använt mesh, broderier, spetsar och volanger. Några av plaggen har vackra blommönster, några med lekfulla mönster som små cirkushästar och cirkustält men även stickade jaquarder och mjuka rutor för att ge varje plagg en lyxig och romantisk känsla.”
Kollektionen går i mjuka, drömska färger som krämvitt, dammigt rosa, mjuka bruna toner och även guld, som finns i vissa av detaljerna. Plaggen består av allt från vackra klänningar, skjorta och väst, till vippiga ballerinakjolar och en liten rutig kostym. Även matchade accessoarer som rosetter, ballerinaskor och strumpor samt två matchande klänningar för kvinnor ingår i den limiterade kollektionen.
Newbie vill i alla sina kollektioner bjuda in till sin magiska värld, en plats där varje plagg berättar en historia och där fantasin och leken får blomstra. Ett budskap som såklart även Vintage Circus vill förmedla:
” Vi vill inspirera till att våga mixa och matcha i kollektionen. Varför inte styla vår söta lilla rutiga kavaj till den vita helbroderade klänningen? Eller bära skjortan med små cirkustält och fluga till vår rosa ballerinakjol? Vackert och samtidigt lekfullt, avslutar Maja Olsbo.
För mer information, kontakta:
Mia Rönquist
Influencer Marketing Specialist
mia.ronquist@kappahl.com
Om Newbie
Historien om Newbie börjar när designers på modekedjan Kappahl 2010 utifrån nyckelorden tidlöst och hållbart skapade en babykollektion med prisvärda plagg som kan ärvas mellan generationer. Newbie låg helt rätt i tiden och fick fäste viralt. Där och då tog många ”Newbielovers” varumärket till sig och deras engagemang har påverkat både design och utbud samt skapat en omfattande andrahandsmarknad för kollektionen – helt i linje med Newbies fokus på hållbarhet. En första Newbie Store öppnade i Stockholm 2014. Newbie har sedan dess utökat med flera fristående butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien och finns online i större delen av Europa och även i vissa länder i Asien, samt i Kappahls butiker. Newbie är ett varumärke inom den svenska modekoncernen Kappahl Group. Mer information på kappahl.se/newbie och newbie.com
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke