Marknadsnyheter
Rototilt skapar auktion för Rosa bandet


Vad sägs om en rosa grip till grävmaskinen? Rosa bandet fyller 20 år och Västerbottensföretaget Rototilt auktionerar ut en sorteringsgrip där hela det vinnande budet går till Cancerfonden och kampen mot cancer.
– Det är forskning som räddar liv, och något som engagerar varenda människa i organisationen. Rosa bandet gör ett fantastiskt jobb och vi vill bidra på vårt eget vis, säger Fredrik Berggren, kommunikationschef på Rototilt.
I år fyller Cancerfondens Rosa bandet-kampanj 20 år. Varje höst samlar kampanjen in pengar till forskning och sprider kunskap om cancer och hur man minskar risken att drabbas. För att bidra till den viktiga insamlingen auktionerar Rototilt ut en väldigt speciell sorteringsgrip lackerad i Rosa bandets karaktäristiska färg.
– Ingen lämnas oberörd av den här frågan. Vi har medarbetare och medarbetares anhöriga som drabbats, och har nyligen förlorat en kär kollega i cancer. Vi ville hitta ett sätt att lyfta fram och bidra till Cancerfondens fantastiska verksamhet, säger Fredrik Berggren, kommunikationschef på Rototilt.
Västerbottensbaserade Rototilt är tillverkare av tiltrotatorsystem, redskap och tillbehör för grävmaskiner. Denna gång frångår man sin klassiska röda färg och skapar en unik rosa sorteringsgrip.
– Vi vill visa vår solidaritet med Rosa bandet-kampanjen, och samtidigt bidra med resurser till forskning som kan rädda liv. Den som vinner budgivningen hjälper inte bara till i kampen mot cancer, den blir dessutom ägare till den viktigaste sorteringsgripen du kan hitta, säger Fredrik Berggren. Alla kan också bidra med en valfri gåva. Vi startar en insamling till Cancerfonden som finns på vår hemsida.
Under sina 20 år har Rosa bandet-kampanjen samlat in över en miljard kronor till cancerrelaterad forskning, och med kunskap och bättre behandling blir allt fler friska. Men fortfarande är bröstcancer den vanligaste cancerformen bland kvinnor i Sverige.
– Hela vår verksamhet bygger på teknik, forskning och innovation, och att en av våra produkter kan stötta en så livsviktig verksamhet är något varje medarbetare kan känna stolthet i, säger Fredrik Berggren.
Auktionen för Rosa bandet är en del av ett långsiktigt engagemang där Rototilt vill uppmärksamma och stötta cancerforskning med olika aktiviteter. Kampanjen är framtagen i samarbete med kommunikationsbyrån Henson och den digitala marknadsföringsbyrån Grit. Sorteringsgripen har lackats av QIS Quality Industry Service. Den rosa gripen auktioneras ut under 23–30 oktober på Klaravik, som också är samarbetspartner i initiativet. Alla partners har bidragit kostnadsfritt för att möjliggöra denna kampanj.
Fredrik Berggren
Communication Manager
fredrik.berggren@rototilt.com
0706381355
Rototilt® förvandlar grävmaskiner till effektiva redskapsbärare. Vi utvecklar maskinfästen, tiltrotatorer, styrsystem, redskap och tekniska lösningar som gör det möjligt för grävmaskinister världen över att jobba med högre säkerhet, effektivitet, precision och ett bättre resultat. Rototilts huvudkontor och största produktionsenhet finns i Vindeln, Sverige, där vi har vårt ursprung, men vi är etablerade med egna bolag på marknader över hela världen.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke