Connect with us

Marknadsnyheter

Rugvista utvecklar sin varumärkesposition och lanserar kommunikationsplattformen ”Set the Scene”

Published

on

Rugvista fortsätter att utveckla sin varumärkesposition med ambitionen att skapa långsiktiga kundrelationer samt attrahera fler kunder på bolagets viktigaste marknader. Positioneringen bygger på ledorden ”expertis”, ”trovärdigt” och ”bekvämt”. Kommunikationsplattformen ”Set the Scene” är grunden för Rugvistas satsning och en uppdaterad grafisk profil är det första steget i strategin.

”För att ta nästa steg mot målet att vara navet för den europeiska mattbranschen behöver vi utveckla ett tydligt och välkänt varumärke. Vår uppdaterade varumärkesposition förtydligar än mer vad vi vill erbjuda våra kunder och den nya grafiska profilen knyter an till hantverket bakom våra produkter vilket vi tycker är viktigt. Den uppdaterade grafiska profilen är bara det första steget men något som vi är stolta över att nu lansera externt.” säger Michael Lindskog, VD på Rugvista.

Med kommunikationsplattformen ”Set the Scene” vill Rugvista berika kunderbjudandet och inspirera kunder till att skapa personliga miljöer och hem att älska.

”Även om få av oss tänker på det, så är det mattan som på ett subtilt men ändå tveklöst sätt, sätter stämningen i ett rum. En rätt vald matta binder ihop inredningen och får delarna i rummet att harmoniera med varandra. Oavsett vilken stil man vill skapa så faller allt enklare på plats om man startar från grunden, det vill säga nedifrån och upp. Vi vill lyfta mattans roll som scenen där livet händer”, säger Ulrika Klinkert, CMO på Rugvista.

Rugvista har jobbat med mattor i snart 20 år, och merparten av Rugvistas produkter består av egenutvecklade designs eller designs som är exklusiva för Rugvista. ”Medan kundpreferenser varierar beroende på målgrupp och marknad så är vårt fokus fast – pålitlig kvalitet i alla delar av vårt erbjudande, samt att vara lyhörda för vad kunderna efterfrågar. Vi brinner passionerat för mattor, vilket vi hoppas att vår nya kommunikationsplattform kan visa”, fortsätter Ulrika.

Den nya kommunikationsplattformen är framtagen i samarbete med den kreativa duon Petter Ödeen och Per Forssberg. Utrullningen av kommunikationsplattformen kommer att ske löpande under våren med den nya logotypen som första steg och därefter följer nytt bild- och textmaterial samt kontinuerlig uppdatering av hemsidan.

För mer inspiration hänvisar vi till www.instagram.com/rugvista, www.facebook.com/rugvista, www.pinterest.se/rugvista samt hälsar välkommen till vår webbutik www.rugvista.se och vårt showroom på köpcentrumet Emporia Malmö.
 

Kontaktinformation

Ulrika Klinkert, CMO
Ulrika.klinkert@rugvista.se

Michael Lindskog, CEO
Michael.Lindskog@rugvista.se

InvestorRelations@rugvistagroup.com

Om Rugvista

Rugvista är en av Europas ledande ”direct-to-consumer” e-handlare. Rugvista säljer mattor via egna webbutiker tillgängliga på 20 olika språk under varumärkena Rugvista och CarpetVista. Bolaget grundades 2005 och erbjuder ett brett och relevant utbud av prisvärda kvalitativa design- och traditionella mattor. Rugvista erbjuder fri frakt och kostnadsfri retur till kunder inom EU.

Verksamheten är indelad i tre segment: Privatpersoner (B2C), Företagskunder (B2B), samt Marknadsplatser & Övrigt (MPO). Privatpersoner representerar konsumentmarknaden och är RugVistas huvudsakliga segment.

Antalet medarbetare inom Rugvista Group är cirka 90 FTE:er och bolaget har sitt huvudkontor i Malmö. RugVista Group AB (publ) aktien handlas på Nasdaq First North Premier Growth Market under symbolen ”RUG”.

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys