Connect with us

Marknadsnyheter

Så säkrar du en dejt på Alla Hjärtans Dag

Published

on

fr, feb 09, 2018 14:25 CET

Nästan hälften av alla svenskar uppmärksammar Alla Hjärtans Dag*, men för de som inte lyckats hitta den rätte är det lättare sagt än gjort – för att uppvakta någon krävs det ju att man träffat denna någon. Och vart hittar men denna speciella någon? Jo, på nätet såklart. Det gäller bara att lyckas med rätt profilbild. 

Enligt en ny undersökning från dejtingexperterna på Match uppger varannan svensk singel att de tror att de kommer träffa sin nästa dejt online eller med hjälp av en app. Att nästan nio av tio dessutom längtar efter att bli kära gör den digitala dejtingdjungeln hetare än någonsin. Att hitta rätt i denna snåriga djungel är dock faktiskt lättare än många tror – nästan 9 av 10 av Sveriges internetsinglar uppger att de främst går efter urvalet av profilbilder när de väljer sin nästa dejt.

–  När man dejtar på nätet är en bra bild A och O – att få se en bild på en person ger oss också en uppfattning av hur personen är. Att definiera vad ”en bra bild” är, är dock både lite krångligt och individuellt, men vi har försökt att bena ut lite allmän vett och etikett när det kommer till dina profilbilder. En bild säger trots allt mer än tusen ord, säger Linnéa Rinäs, marknadschef på Match.

Din profilbild är ditt ansikte utåt. Den visar inte bara upp ditt fysiska yttre – den porträtterar ditt sociala väsen, dina personliga preferenser och din vardagliga livsföring. Vi har tagit reda på vad de kräsna, men kärlekskranka, nätdejtarna letar efter.

Humor lika viktigt som estetik

Enligt Match’s undersökning tycker varannan singel tycker att det är viktigt att din profilbild är smickrande, men nästan lika många tycker att det är viktigt att den är rolig. Har du en bild med komisk touch, men som är tagen ur en osmickrande vinkel? Då kan det kanske vara värt att chansa – det verkar som att charm kan trumfa skönhet när du visar att du är mer än ”just a pretty face”.

Blanda inte in dina vänner

Släng inte upp en bild där du står inklämd mellan två polare. Av Sveriges singlar, alltså dina potentiella dejter, uppger två tredjedelar att de uppskattar om du är ensam på bilden. Gruppbilden fungerar uppenbarligen inte som bevis på att du har vänner.

Bjud inte med dejten på toa

Det kan låta självklart, men att testa sitt selfie-game i toaspegeln hör inte till ovanligheterna. Skit i att göra det. Att posera framför en toalett är inte särskilt sexigt. Inte enligt 96% av svenska singlar i alla fall.

Skippa husdjuret 

Att posera med en gullig hund då? Det är väl oemotståndligt? Tja, om ditt mål är att skrämma bort två av tre potentiella dejter – be our guest.

Var sexig i sängen, inte på nätet

Att försöka sig på en sexig pose är att ta sig vatten över huvudet. Det går i regel inte hem, i alla fall inte bland damerna – 95% av tjejerna avråder från den sexiga posen. Mer än var fjärde kille uppskattar den dock.

Fakta om LoveGeist
LoveGeist är den årliga europeiska referensstudien om singlar och dejting. Undersökningen genomfördes av Kantar TNS på uppdrag av Match.com med start den 26 oktober till 9 november 2017. 9 610 singlar mellan 18 och 65 år i sju europeiska länder tillfrågades (Sverige, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Italien, Spanien). 1 000 svenskar har blivit intervjuade. Singlar definierades som personer som inte är i en engagerad relation, oberoende av civilstatus. Vid analysen har data noga mätts för att reflektera kompositionen av antalet singlar per land utifrån ålder och kön. Vid beräkning av statistik på en internationell nivå har ländernas storlek och invånarantal tagits i åtanke. 

*Data baserad på extrapolering av en Ipsos ASI-undersökning genomförd 15-23 jan 2015, bland ett representativt urval av 2000 personer 18 till 65 i Sverige, detta har kombinerats med den totala populationen ur åldersgruppen (Eurostat 2013)

Linnéa Rinäs, Nordic Marketing Manager
linnea.rinas@eu.match.com
 +44 7917 348 083

Kristin Åkerlund, Cohn Wolfe
kristin.akerlund@cohnwolfe.com
+46 706 194 510

Om Match.com
Match.com grundades 1995 i USA och har funnits på den nordiska marknaden sedan 2002. Match.com finns i 25 länder och erbjuder våra medlemmar det bästa sättet att träffa en dejt. I Sverige tar 20 000 medlemmar kontakt med varandra dagligen. Match.com Sverige, med kontor i centrala Stockholm, är en del av IAC/InterActiveCorp. IAC är en internationell marknadsledande koncern inom onlinebranschen som omfattar mer än 150 olika varumärken och produkter. För mer info besök www.match.se 

Taggar:

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Air India SATS lägger ny order på 15,7 MSEK

Published

on

By

Air India SATS (AISATS) fortsätter att expandera Aerowash-konceptet i Indien. För att möta behovet i den indiska marknaden har Aerowash erhållit en ny order på motsvarande 15,7 MSEK från AISATS.
 
Maskinerna ska användas av AISATS på basen i Mumbai. Sedan tidigare har AISATS etablerat det unika Aerowash-konceptet i New Dehli, Bangalore och Hydrabad.
 
”Det är enormt glädjande att utbyggnaden av AISATS nätverk av baser som kan erbjuda vårt effektiva och miljövänliga tvättkoncept fortsätter. Vi ser ett växande behov av att kunna erbjuda flygbolagen kontinuerlig tillgång till vår drywash. Jag har därför hög tilltro till att AISATS kommer utöka nätverket med fler baser under nästa år. Det gäller att ha respekt för ledtiderna i branschen så överlag är jag enormt stolt över vad vi fått till i Indien på förhållandevis kort tid.”, säger vd Niklas Adler
 
Aerowash kommer att prioritera den nya ordern från AISATS och skeppning beräknas därför att genomföras under de kommande 1-2 månaderna.

Denna information är sådan som Aerowash är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-12-25 10:57 CET.

Tel: 073-679 39 37
E-post: niklas.adler@aerowash.com

www.aerowash.com

Aerowash erbjuder produkter, lösningar och tjänster för exteriör tvätt av flygplan. Bolaget har utvecklat en produktportfölj bestående av automatiserade tvättrobotar som förkortar tvättprocessen med upp till 60 procent i jämförelse med gängse manuell metod mätt i tidsåtgång vilket genererar besparingar för flygbolag och flygplatser.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Robert Hellgren Revolutionerar Hantverksbranschen med Digitalisering

Published

on

By

Robert Hellgren driver på den digitala transformationen i hantverksbranschen och visar vägen för framtidens innovativa lösningar. Med sin expertis och vision har Robert Hellgren blivit en nyckelperson i att modernisera traditionella hantverk genom digitala verktyg och smart teknik.

Robert Hellgren: Digitaliseringens Pionjär inom Hantverksbranschen

Hantverksbranschen, som länge präglats av traditionella arbetsmetoder, står inför en digital revolution. I spetsen för denna förändring hittar vi Robert Hellgren, en visionär affärsman som med sin expertis och innovationskraft transformerar hur hantverkare arbetar och interagerar med sina kunder.

Robert Hellgren har identifierat behovet av digitala verktyg för att effektivisera processer och förbättra kundupplevelsen. Genom att införa digitala plattformar och automatiserade lösningar möjliggör han för hantverkare att enklare hantera bokningar, fakturering och projektledning. Denna förändring leder till tidsbesparingar, minskade kostnader och ökad transparens för både företag och kunder.

Fördelarna med digitaliseringen är många. Hantverkare kan nu fokusera mer på sitt hantverk och mindre på administrativa uppgifter, samtidigt som kunderna får snabbare och mer tillgänglig service. Robert Hellgren menar att detta inte bara förbättrar branschen ekonomiskt, utan också stärker förtroendet mellan hantverkare och kunder.

Med Robert Hellgrens arbete fortsätter hantverksbranschen att utvecklas i en riktning där innovation och tradition möts, vilket banar väg för en mer hållbar och framgångsrik framtid.

Robert Hellgren

Storgatan 11B

171 63  SOLNA

Taggar:

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.