Marknadsnyheter
Så ska Match hjälpa singlar i tv-soffan med hjälp av Bachelor & Bachelorette
Match, en av de ledande dejtingsajterna för svenska singlar, presenterar idag att de likt föregående år är stolt huvudsponsor till årets upplaga av Bachelor och Bachelorette Sverige. Med sin stora dejtingexpertis kommer Match under hösten att föra samman det omåttligt populära dejtingprogrammen med tittarnas egna relationer och dejtingliv.
Idag presenterar Match sitt huvudsponsorskap till Bachelor och Bachelorette Sverige 2022, som är en fortsättning på tidigare års sponsorskap. I Bachelor och Bachelorette får tittarna följa med på en spännande resa till vackra semesterparadiset Grekland där svenska singlar är på jakt efter den stora kärleken.
– Vi är väldigt glada att även i år vara huvudsponsor till Bachelor & Bachelorette Sverige. Programmet engagerar verkligen svenskarna och vi ser fram emot en spännande höst i kärlekens tecken med allt vad det innebär, säger Emélie Fauque, Senior Marketing Manager Europe på Match.
Även om programmet delvis skiljer sig från hur dejting ser ut i verkligheten, uppstår situationer, dilemman och romantik som många av oss kan relatera till i vårt eget dejtingliv.
Med sin expertis på dejting och relationer kommer Match med hjälp av sin dejtingexpert, Jacqueline Joo, bevaka ämnen kring relationer och dejting som uppkommer under programmets gång och bidra med tips, råd och analyser för att hjälpa svenskar navigera i kärleksdjungeln. På så sätt kan tittarna ta hem dejtingprogrammet till sin vardag.
– Det ska bli otroligt roligt att se vad årets Bachelor och Bachelorette bjuder på. Det är tufft att dejta och mycket som ska till för att alla bitar ska falla på plats. Men det kvittar om du dejtar i tv eller på hemmaplan, målet är ju detsamma; att träffa den stora kärleken. Och oavsett tillvägagångssätt hamnar du som dejtande singel ofta i socialt utmanade situationer. Jag kommer att bidra med tips och råd för att hjälpa singlarna navigera igenom dessa och se till att öka deras chanser att hitta sin ’den rätta’, säger Jacqueline Joo, Match dejtingexpert.
Årets bachelors som kommer söka efter kärleken är Christoffer Levi och Sia Hatami och årets bachelorette är Olivia Birgersson. Bachelor Sverige har premiär måndagen den 5 september och sänds måndag till torsdag kl. 19 på Sjuan och TV4 Play. Bachelorette tar vid direkt efter årets Bachelorsäsong.
För mer information:
Emélie Fauque, Senior Marketing Manager Europe
e.fauque@meetic-corp.com
+33 1 84 17 91 06
Olga Langenskiöld, BCW Stockholm
olga.langenskiold@bcw-global.com
+46 72 23 49 337
Om Match.com
Dejtingtjänsten Match grundades 1995 och har funnits i Norden sedan 2002. Vi finns i 25 länder och erbjuder våra medlemmar det bästa sättet att träffa en potentiell dejt. Över 180 000 svenskar över 18 år är idag i ett förhållande med någon de angett att de mött genom oss, nästan 70 000 av dessa är gifta – ingen annan dejtingsajt eller app i Sverige har lett till lika många giftermål*. Match har även utnämnts till Sveriges starkaste varumärke inom nätdejting 2015, 2016 och 2018 baserat på kundnöjdhet och varumärkeskännedom. För mer info besök www.match.se
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke