Connect with us

Marknadsnyheter

Santa Marias restaurang skänker mat till IVA

Published

on

 Lunchrestaurangen Taste, som drivs under Pauligs varumärke Santa Maria, levererar i sex veckor framöver mat till personalen på Mölndals sjukhus intensivvårdsavdelning.  

 – Vi hör alla om hur pressad vårdpersonalen är under den pågående pandemin och såg möjlighet att göra skillnad. De gör ett fantastiskt jobb i en extrem situation, säger Henrik Samuelson, SVP Scandinavia & Central Europe på Paulig.  

Varje tisdag till fredag i sex veckor framåt kommer kockarna på Taste att laga 50 lunchportioner om dagen. En veckomatsedel för kommande vecka skickas med leveransen till huvudentrén på Mölndals sjukhus varje fredag.  

– Alla som arbetar här på Mölndals IVA är så glada och tacksamma för den mat vi får från Paulig och deras lunchrestaurang Taste. Det betyder väldigt mycket när man i flera timmar har arbetat i skyddsutrustning och det står en färdig lunch och väntar på en. Dessutom otroligt fin och vällagad mat, säger Malin Bengtsson, sektionsledare på IVA på Mölndals sjukhus.  

Paulig har tidigare under pandemin skänkt mat till äldreboende och Ronald McDonald Hus liksom skyddsutrustning till Göteborgs stad.  

– Det har varit stor kreativitet både hos oss internt och i samhället när det gäller liknande initiativ. Livsmedelsbranschen spelar ju en viktig roll i den här krisen – det är viktigt att butikshyllorna är fyllda – och vi hoppas också inspirera fler till liknande initiativ under vinterhalvåret, säger Henrik Samuelson.  

Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur – för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco.  Pauligs omsättning uppgick 2019 till 921 miljoner euro. Företaget har över 2 000 medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

För mer information kontakta: 
Nils Sjöberg, Communications Manager Sweden

070-085 24 11, nils.sjoberg@paulig.com 

Om Paulig 
Paulig är ett familjeägt livsmedelsföretag som vill skapa en ny, hållbar matkultur – för både människa och planet. Paulig erbjuder smaker i alla former: kaffe och drycker, Tex Mex och kryddor, snacks och växtbaserade alternativ. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Pauligs omsättning uppgick 2019 till 921 miljoner euro. Företaget har över 2 000 passionerade medarbetare i 13 länder som alla samlas kring syftet For a life full of flavour.

www.pauliggroup.com

Continue Reading

Marknadsnyheter

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

Published

on

By

Torbjörn Söderberg

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt
Continue Reading

Marknadsnyheter

Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

Published

on

By

CNBC pratar kredikort

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.

CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar

Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Published

on

By

Vy över Las Vegas

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.

Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2025 Tanalys