Connect with us

Marknadsnyheter

SAS fortsätter hylla resenärers drömmar

Published

on

on, okt 11, 2017 08:15 CET

Under konceptet We Are Travelers fortsätter SAS att fokusera på de oändliga möjligheter som resandet och att tänka stort kan erbjuda. Den nya kampanjen och konceptet 
Travelers Are The Future
bygger på budskapet att den som reser ser världen, får nya intryck, förstår den bättre och får ut mer av sitt liv. Bakom det kreativa konceptet står Åkestam Holst.

SAS vill vara en del i att göra världen till en bättre plats och det är den personliga utvecklingen i att resa och se världen som är nyckeln i den positiva förändringen. Den som reser får mer ut av sitt liv och kan bidra till världen på sitt unika sätt.


     
Det känns väldigt spännande att få ta detta fantastiska
kommunikationskoncept till en nivå där vi tydligt belyser resandets betydelse för individen och världen. Att resa och få nya intryck och förståelse för andra kulturer öppnar för en bättre värld, säger Jenny Näslund, kampanjansvarig på SAS.

Travelers Are The Future kommer att synas i film, utomhus och i digitala kanaler i Sverige, Norge och Danmark. 


     
Ända sedan We Are Travelers lanserades har vi kontinuerligt stärkt SAS varumärke. Vi ser fram emot att fortsätta göra skillnad med denna vidareutveckling av konceptet, säger Johan Östlund, Client Lead på Åkestam Holst.

Se video
här
.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44

SAS, med mer än 70 år i branschen, transporterar över 29 miljoner passagerare årligen och är Skandinaviens ledande flygbolag med över 800 flygningar per dag till 118 destinationer i 36 länder i Skandinavien, Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med ytterligare 26 flygbolag erbjuda fler än 18 400 dagliga flyg till cirka 1 300 destinationer i 191 länder. För mer information, besök gärna
www.sas.se
eller
www.sasgroup.net

Continue Reading

Marknadsnyheter

Truecallers valberedning inför årsstämman 2025

Published

on

By

Följande representanter för Truecaller AB:s största aktieägare per 30 september 2024, kommer tillsammans med styrelsens representant Alan Mamedi, att ingå som ledamöter i valberedningen inför årsstämman 2025.

  • Kamjar Hajabdolahi, utsedd av Nami Zarringhalam
  • Sven Törnkvist, utsedd av Alan Mamedi
  • Mattias Lampe, utsedd av Peak XV

Truecaller AB:s årsstämma kommer att hållas fredagen den 23 maj 2025 i Stockholm.

 

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till investors@truecaller.com, senast den 31 januari 2025.

 

 

För mer information, kontakta gärna:

Andreas Frid, Head of IR & Communication

+46 705 29 08 00
andreas.frid@truecaller.com

Om Truecaller:

Truecaller är den ledande globala plattformen för att verifiera kontakter och blockera oönskad kommunikation. Vi möjliggör trygga och relevanta konversationer mellan människor och gör det effektivt för företag att nå konsumenter. Bedrägerier och oönskad kommunikation är vardag i digitala ekonomier och tillväxtmarknader i synnerhet. Vårt uppdrag är att skapa tillförlitlig kommunikation. Truecaller är en naturlig del av den dagliga kommunikationen för mer än 420 miljoner aktiva användare. Truecaller är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 8 oktober 2021. För mer information besök gärna corporate.truecaller.com.

Continue Reading

Marknadsnyheter

Ramlösa shipping (publ) bjuder in till presentation av kvartalsrapport juli-september 2024 den 26 november 2024, kl. 9:30

Published

on

By

Tisdagen den 26 november publicerar Ramlösa shipping AB (publ) sin delårsrapport för perioden juli-september 2024. Med anledning av detta bjuder Ramlösa Shipping in till en digital presentation via Teams där vd Stefan Norrsell kommer kommentera resultatet och svara på frågor, tillsammans med Magnus Granander styrelseledamot och CFO Fredrik Stenberg.

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på:  https://www.ramlosashipping.se/investerare/rapporter/

Presentationen inleds kl. 9.30 och hålls på svenska.

Föranmälan krävs och görs till elin.eriksson@skillscorp.se

För ytterligare information, vänligen kontakta

VD Stefan Norrsell

Email: stefan.norrsell@ramlosashipping.se

Telefon: 070 -256 15 03

Continue Reading

Marknadsnyheter

Finsk studie: God fysisk kondition från barndomen skyddar mental hälsa i tonåren

Published

on

By

En ny studie från Finland visar att god fysisk kondition från barndomen till tonåren är starkt kopplad till bättre mental hälsa senare i livet. Forskningen, publicerad i Sports Medicine, understryker vikten av fysisk aktivitet för att minska risken för psykiska problem som stress och depression under ungdomsåren. Studien följde 241 ungdomar över åtta år och ger nya insikter i hur fysisk hälsa kan påverka den mentala hälsan.

Konditionens betydelse för mental hälsa

Studien, som genomfördes av forskare vid Jyväskylä universitet och Östra Finlands universitet, visade att ungdomar med bättre hjärt- och lungkapacitet (kardiorespiratorisk kondition) hade färre symptom på stress och depression i tonåren. Förbättringar i konditionen mellan barndomen och tonåren var särskilt viktiga. Dessutom fann forskarna att motorisk kondition, som koordination och balans, bidrog till bättre kognitiv funktion och färre stressymptom, även om sambandet med depression var svagare än för hjärt- och lungkapaciteten.

Fysisk aktivitet minskar skärmens negativa effekter

Studien noterade också att skärmtid under tonåren delvis förklarade sambanden mellan fysisk kondition och mental hälsa. Ungdomar som tillbringade mer tid framför skärmar uppvisade sämre mentala resultat, vilket ytterligare förstärker behovet av att prioritera fysisk aktivitet i ungas liv.

Forskarna uppmanar nu föräldrar, skolor och beslutsfattare att uppmuntra barn och ungdomar till mer fysisk aktivitet, både i skolan och på fritiden, för att stärka både fysisk och mental hälsa. Fysisk aktivitet i tidig ålder kan vara en effektiv strategi för att minska den växande psykiska ohälsan bland ungdomar.

Källa: medicalxpress

link.springer

Continue Reading

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.