Marknadsnyheter
Schneider Electric lanserar nya arbetslampor med senaste LED-tekniken och flera extra funktioner
Bra arbetsmöjligheter kräver bra belysning och nu har både proffs och gör-det-självare ännu bättre möjligheter att välja rätt arbetslampa. Schneider Electric har uppgraderat Thorsman LED-arbetslampor med fem nya varianter som sticker ut i flera avseenden.
Robust och flexibel
Thorsman LED-arbetslampor kännetecknas av mycket hög kvalitet och en unik, robust och genomtänkt design med många smarta funktioner som underlättar arbetet som ska utföras. Kort sagt, de är proffslampor för både proffs och privatpersoner som inte kompromissar med kvaliteten.
Arbetslamporna är designade för att användas i praktiskt taget alla miljöer – inom- och utomhus. De är IP54 eller IP65-tätade beroende på vilken variant och välskyddade mot stötar och slag med en IK08-klassning.
Lätt att placera var som helst
Det justerbara fästet och den unika patentskyddade remmen gör den enkelt att placera lampan precis där den behövs, oavsett om den är horisontell, vertikal, stående eller hängande – även för trånga utrymmen. Det finns också ett justerbart teleskopstativ med fästbalk för arbetsbelysningen i sortimentet med ställbar höjd från 1,4 till 3 meter. Det går att placera upp till två arbetslampor på stativet.
Dessutom är Thorsman LED-arbetslampor utrustade med integrerad kabelhantering och klämmor för att fästa kabeln så att den är skyddad under transport och förvaring.
De nya arbetslamporna använder den senaste LED-tekniken. Resultatet är en lång livslängd upp till hela 50 000 timmar och hög energieffektivitet. Detta bidrar till att Thorsman arbetslampor har en mycket hög ljuseffekt på hela 110 lumen per watt eller mer.
– Bra arbetsbelysning är oerhört viktigt och LED-tekniken utvecklas ständigt och ger nya möjligheter. Våra nya LED-arbetslampor återspeglar Schneider Electrics ständiga fokus på att utveckla nya optimerade produkter som gör arbetsdagen för professionella elektriker och andra yrkesmän enklare och effektivare, säger Carole Hamon, produktchef på Schneider Electric.
Bra färgåtergivning och flera ljusnivåer
Alla arbetslamporna avger ett enhetligt ljus med god färgåtergivning (CRI-värde 80) och kan justeras i fem ljusnivåer, dvs 100, 75, 50, 25 och 10% ljusstyrka. Detta säkerställer man får rätt ljus för den specifika uppgiften.
Sortimentet består av fyra varianter för 230 V-matning och en variant med uppladdningsbart batteri:
- 18 W / 2100 lumen (artikelnr IMT47270, e-nr 75 901 26)
- 35 W / 4000 lumen (artikelnr IMT47271, e-nr 75 901 27)
- 55 W / 6800 lumen (artikelnr IMT47272, e-nr 75 901 28)
- 75 W / 8500 lumen (artikelnr IMT47273, e-nr 75 901 29)
- 35 W / 4000 lumen uppladdningsbar, med mellan 2 till 8 timmars drifttid per laddning. Drifttiden varierar beroende på val av ljusstyrka. (Artikelnr IMT47279, e-nr 75 901 30)
- Teleskopstativ med fästbalk, justerbar med ställbar höjd för 1,4-3 meter (artikelnr IMT47281, e-nr 75 901 31)
35, 55 och 75 W-varianterna med strömförsörjning har ett inbyggt schuko-uttag så att lampan kan användas även som förlängning till annan utrustning. Med undantag för varianten 18 W / 2100 lumen har samtliga modeller även USB A- och C-uttag för laddning av till exempel mobiltelefoner, handlampor, pannlampor m m. De nya Thorsman LED-arbetslamporna kan köpas via distributörer för elmaterial samt utvalda byggvaruhus.
Läs mer om arbetslamporna här:
Thorsman arbetslampor | Schneider Electric Sverige (se.com)
Se video om arbetslamporna här:
https://youtu.be/s4yv_tFvuq8
Karolina Wilderfalk
karolina.wilderfalk@se.com
0702826763
Vårt syfte på Schneider är att ge alla möjlighet att göra det mesta av vår energi och våra resurser som gynnar utveckling och hållbarhet för alla. Vi ser till att Life Is On. Vi vill vara din digitala partner för ökad hållbarhet och effektivitet. Vi driver digital transformation genom att integrera världsledande process- och energiteknik, uppkopplade produkter, styrning, programvara och tjänster på alla nivåer genom hela livscykeln för hem, byggnader, datacenter, infrastruktur och industrier. Vi är ett globalt företag med stark lokal närvaro. Vi förespråkar öppna standarder och ekosystem tillsammans med partners som delar vår passion för ett meningsfullt syfte, inkludering och handlingskraft.
Marknadsnyheter
Inbjudan till presentation av ITABs bokslutskommuniké 2024
ITAB Shop Concept AB (publ) (“ITAB”) publicerar sin bokslutskommuniké för 2024 på fredagen den 7 februari 2025 kl. 07:00 CET. Med anledning av detta bjuder ITAB härmed in till en webbsänd telefonkonferens där VD & koncernchef Andréas Elgaard och CFO Ulrika Bergmo Sköld presenterar rapporten samt besvarar efterföljande frågor.
DATUM: Fredag den 7 februari 2025
TID: Kl. 10:30 CET
WEBBSÄNDNING: För att ta del av presentationen och delta via webbsändningen – gå in på nedan webblänk. Via webbsändningen finns möjlighet att ställa skriftliga frågor.
https://itab-shop-concept.events.inderes.com/q4-report-2024
TELEFONKONFERENS: För att delta i telefonkonferensen görs registrering via nedan webblänk. Efter registreringen erhålls ett telefonnummer och konferens-ID för att logga in till konferensen. Via telefonkonferensen finns möjlighet att ställa muntliga frågor.
https://conference.inderes.com/teleconference/?id=5007383
SPRÅK: Engelska
Presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt på ITABs webbplats itabgroup.com (under sektionen: Investerare/Finansiella rapporter & presentationer) cirka en timme innan presentationen börjar. En inspelad version av webbsändningen kommer att finnas tillgänglig på webbplatsen efter presentationen.
Jönköping den 22 januari 2025
ITAB Shop Concept AB (publ)
Informationen lämnades för offentliggörande den 22 januari 2025 kl. 11:00 CET.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mats Karlqvist, Head of Investor Relations
Telefon: 070-660 31 32
ITAB Shop Concept AB (publ), Box 9054, SE-550 09 Jönköping, Sweden
itab.com, itabgroup.com
På ITAB hjälper vi kunder att förverkliga sin konsumentupplevelse med kunskap, lösningar och ett ekosystem av partners. Tillsammans med kunderna skapar vi effektiva lösningar som bidrar till smidiga och inspirerande upplevelser. Erbjudandet inkluderar designrådgivning, kundanpassad butiksinredning, kassadiskar, kundflödeslösningar, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken. ITAB omsätter cirka 6,4 miljarder SEK per år och har cirka 2 500 anställda. ITABs aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.
Marknadsnyheter
Humana erhåller slutligt konkurrensgodkännande för avyttringen av äldreboenden i Finland
Den 23 maj 2024 meddelade Humana att Humana Finland ingått avtal om att avyttra 21 äldreboenden till Mehiläinen Oy. Humana har nu erhållit slutligt godkännande från konkurrensmyndigheten i Finland. Transaktionen förväntas slutföras och exkluderas från Humanas räkenskaper från och med den 3 februari 2025.
Godkännandet från konkurrensmyndigheten förutsätter att Humana avyttrar en av de 21 enheterna till tredje part. Slutligt godkännande har erhållits efter att Humana ingått avtal med Esperi Care om avyttring av en enhet. Total köpeskilling uppgår oförändrat till 25 miljoner euro.
Verksamheten sysselsätter cirka 430 heltidsanställda och betjänar omkring 500 klienter. Under 2023 redovisades helårsintäkter om 36,4 miljoner euro, med ett rapporterat rörelseresultat om 2,7 miljoner euro, inklusive allokerade omkostnader.
För mer information, vänligen kontakta:
Nathalie Boulas Nilsson, vd och koncernchef Humana, 0705-28 19 51, nathalie.boulas.nilsson@humana.se
Ewelina Pettersson, IR-ansvarig, 0730-74 79 12, ewelina.pettersson@humana.se
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/
Marknadsnyheter
Appspotr AB publicerar verksamhetsuppdatering
Appspotr AB (”Bolaget”) meddelar att det tilltänkta förvärvet av Krobier fortlöper enligt plan. Bolaget har implementerat en ny ledning och styrelse. Appspotr AB genomför också ytterligare kostnadseffektiviseringar.
- Det tilltänkta förvärvet av Krobier fortlöper enligt plan med fokus på due diligence.
- Den nya ledningen och delvis nya styrelsen är nu är fullt implementerad.
- Ledningen är rekryterad av de nya ägarna som tillkom genom företrädesemissionen och genom förvärvet av Adligo.
- Bolaget genomför kostnadseffektiviseringar i verksamheten kopplat till low code-plattformen A3 och bolagets dotterbolag på Sri Lanka, effektiviseringarna förväntas inte ha någon påverkan på ARR.
- Bolaget uppger vidare att man fortsätter arbetet med ytterligare kostnadsåtgärder, vilka förväntas minska den totala kostnadsmassan kopplade till A3 och Sri Lanka med cirka 2 MSEK per år. Full effekt av åtgärderna förväntas uppnås under det andra kvartalet 2025.
Kommentar från Appsotrs VD Oscar Carling
” Det potentiella förvärvet av Krobier markerar en ny era för Appspotr, där vi kombinerar styrkor för att driva innovation och tillväxt. Genom att implementera strategiska kostnadseffektiviseringar skapar vi en mer hållbar och lönsam verksamhet. Vår målsättning är att minska de operationella kostnaderna vilket stärker vårt engagemang för ekonomisk hållbarhet och ger oss resurser att investera i framtida möjligheter. Vi är övertygade om att dessa åtgärder inte bara gynnar vårat resultat utan också våra kunder, partner och aktieägare.”
För ytterligare information, kontakta:
Oscar Carling, VD Appspotr AB (publ)
Mobil: +46 031 82 27 00
E-post: info@appspotr.com
Mangold Fondkommission AB är Bolagets Certified Adviser.
Om Appspotr
Appspotr är en koncern som utvecklar, säljer och marknadsför mjukvarulösningar för att effektivisera digital utveckling och affärsprocesser. Med Low Code-plattformen Appspotr 3 kan användare utan kodkunskaper skapa och publicera mobilapplikationer. Kunder kan även beställa skräddarsydda appar från Appspotr. Bland kunderna finns företag i privat- och offentlig sektor.
Koncernen inkluderar två dotterbolag. Adligo AB i Stockholm, som säljer digitala verktyg för att effektivisera HR-processer och erbjuder konsulttjänster för produkt- och affärsutveckling, samt Appspotr South Asia Ltd i Colombo, Sri Lanka, som är specialiserat på IT-utveckling.
Moderbolaget Appspotr AB har sitt säte i Göteborg.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke