Marknadsnyheter
Sensemiotics – Kantar Sifos nya satsning på sensorik med strategisk varumärkespositionering
ti, feb 13, 2018 16:22 CET
Som först ut i norra Europa lanserar Kantar Sifo ett affärsområde för insikter inom sensorik och digital medieforskning: Sensemiotics. Satsningen ger ett holistiskt perspektiv på marknadens nya kommunikationsbehov genom forskning, insiktsarbete och konsultation utifrån semiotisk, sensorisk och digital strategi.
Vi ser hur varumärkesstrategi och marknadsföring med multisensoriska inslag får en alltmer betydande roll när kommunikationsvägarna blir allt fler. Marknaden drivs av känslobaserad uppmärksamhet och ett högt behov av autenticitet. För varumärken innebär det att behovet av en sammanhållen tydlighet ökar. Vi måste börja behandla sinnesintryck från doft, smak och känsel på samma sätt som det vi ser och hör.
”Endimensionella kommunikationssätt förlorar trovärdighet”
Idag förväntar vi oss att bli inspirerade och engagerade, och då räcker inte längre de endimensionella kommunikationssätten. För att inte drunkna i bruset måste vi kommunicera relevanta budskap som gör avtryck.
Ett framgångsrikt varumärke behöver hålla genom alla kommunikativa led. Även om det visuella är helt rätt och tilltalar rätt målgrupp, kan andra sinnesintryck som fel smak eller doft få kunden att vända i dörren. Genomtänkta upplevelser däremot kan skapa både uppmärksamhet och stärka förtroendet. Båda delarna har sitt ursprung i det faktum att vi använder våra sinnen för att uppleva, tolka och förstå världen. Om syn, doft och ljud inte är synkroniserade, litar vi inte på budskapet. Om något ser sött ut, men smakar bittert känner vi oss lurade, och trovärdigheten skadas. Den logiken går att överföra på allt från fysiska och virtuella miljöer, produktdesign och visuella identiteter till ljud-, lukt- och smaksättning av varumärket.
Vi är dessutom biologiskt programmerade att uppmärksamma det som påverkar flera av våra sinnen samtidigt, som till exempel den omedelbara respons vi har på röklukt i kombination med ljudet av sprakande eld. Våra beteenden och beslut påverkas av mängder av omedvetna signaler. Precis som ljussättningen i ett rum påverkar hur vi uppfattar färger, kan exempelvis temperaturen påverka våra känslor för en person i rummet. Sensorisk strategi kan därför användas effektivt för att påverka våra beteenden i, och tolkning av, olika situationer och miljöer.
Idag förknippas sensorisk marknadsföring ofta med högteknologiska innovationer som virtual och augmented reality, men användningsområdena är enorma. Sensemiotics kombinerar semiotisk och multisensorisk analys för att möta behovet av insikter och metoder som stärker hela varumärkesidentiteten, i en tid där digitalisering och AI förändrar marknaden. Nyckeln är en utvecklad förståelse av kommunikation och kognition, med utgångspunkt i rådande forskning och praktik.
Det har saknats en brygga mellan forskningen inom multisensorik och den kommersiella, mätbara användningen av densamma. Sensemiotics överbryggar gapet mellan teori och praktik.
Karin Sandelin, grundare och affärsområdesansvarig för Sensemiotics, förklarar: ”Att kommunicera trovärdiga, autentiska budskap i dagens medielandskap är utmanande. Det kräver en grundlig förståelse, och riktlinjer, för er positionering genom olika kanaler och till olika målgrupper. Sensemiotics står för sensorial semiotic intelligence – det kanske låter knepigt men är egentligen rätt enkelt: genom en koordinerad sensorisk, semiotisk och digital strategi blir ni mer konsekventa och sammanhållna utan att tappa fokus. Det ger enorm kraft till varumärket, och hjälper er dessutom att effektivt satsa på rätt saker”.
Hanna Stolpe, Semiotiker i Sensemiotics:
”Ett holistiskt perspektiv handlar om att kunna se helhet i ett system av tecken, snarare än att analysera varje detalj för sig.
Upplevelsen av ett vin kan avgöras av taktila element, som skillnaden mellan att skruva av en plastkork på en sommarpicknick med ett klick eller att dra en tio år gammal naturkork ur flaskhalsen. Skillnaden på att hälla upp vinet i en karaff eller direkt i glaset, hur karaffen känns i handen, hur det låter när vinet luftas och hur glasets form och kvalitet kan påverka doft och smak. Upplevelsen påverkas även av miljö, naturens dofter, gästernas parfym och så klart vad som serveras till. Vi kan analysera varje detalj för sig men nyttan av den informationen återfinns i sin helhet i samspel med andra element, i en kulturell och historisk kontext. En enkel sak som att dricka ett glas vin öppnar upp för en hel värld av intryck.”
Sensemiotics grundar sig i läran om tecken och dess betydelser, semiotik. Semiotiken förklarar vilka betydelser du signalerar, utifrån kulturellt och historiskt etablerade koder. En logisk metod enligt Karin Sandelin:
”När olika forskningsområden korsas behövs en gemensam grund, och den är semiotik. När ljud, bilder och dofter beskrivs som tecken går de att kombinera och förklara, även om de inte delar samma vokabulär.”
Thierry Mortier, Semiotiker i Sensemiotics, beskriver det som en brygga mellan den sinnesvärld vi lever i och den representation av samma värld som vi har i våra hjärnor. Att gå bortom det textuella och visuella för att inkludera andra sinnen är helt naturligt. Precis lika naturligt som när vi expanderar våra sinnen genom digitalisering, där vi spenderar mer och mer tid.”
”In order to create anything irresistible there needs to be a consistent emotional bonding whether it’s about a product, service, brand or other. The perception needs to be unique and repeated consistently enough to become habitual. This perception however reaches us across 5 different channels in both the tangible and virtual world. That’s a lot of touchpoints, a lot of data and most of all a lot of connections. Focussing only on one subset today when the competition for attention is at its highest is a huge risk, and clients know this.”
Ännu kvarstår frågetecken kring hur sensoriska och digitala utmaningar ska bemötas och mätas. Därför sammankallar Sensemiotics relevant expertis inom olika sensoriska och digitala forskningsområden, såväl som specialiserade praktiker. Martin Ljungdahl Eriksson, Sensemiotics ljudstrateg:
”Vi behöver inte nödvändigtvis ha alla svaren själva, vad vi behöver veta är vilka frågor som behöver besvaras. Och precis lika viktigt, vem som kan besvara dem. Som en del av Kantar Sifo har vi direkt tillgång till insikter och kunskap, både innan och efter beslutsfattande.
Beslutsfattare som söker verktyg för att bygga och behålla en konsekvent och holistisk identitet letar efter de bästa metoderna. Det är här Sensemiotics kommer in – att utveckla sensorisk och digital forskning till applicerbara metoder.”
”Kunderna blir allt mer medvetna, och att bibehålla deras, klienternas, eller väljarnas, förtroende har aldrig varit viktigare. Det ställer högre krav på alla aktörer att skapa tydlighet och förtroende. Autenticitet bedöms på alla nivåer, i alla kanaler och genom alla sinnen.” sammanfattar Karin Sandelin.
Som ett marknadsundersökningsföretag med fingret på omvärldens puls, är Kantar Sifo övertygat om att Sensemiotics möter ett uttalat behov hos våra kunder, som vill befinna sig i framkant och vara förberedda på morgondagens utmaningar.
För mer information, vänligen kontakta
Karin Sandelin, Kantar Sifo Sensemiotics
karin.sandelin@kantarsifo.com
0701 84 23 81
Frida Wentzel, Marknadschef Kantar Sifo
Frida.wentzel@kantarsifo.com
0702 40 55 34
Kantar Sifo
Med experter inom innovation, varumärken, kommunikation, ledarskap, organisation, konsumentaktivering och kundrelationer ger vi dig fakta, kunskap och insikter som gör det lättare att fatta väl underbyggda beslut och driva tillväxt. Vi är en del av Kantar, världens ledande företag inom insikter, analyser och konsulttjänster, med 30 000 anställda i över 100 länder.
Taggar:
Marknadsnyheter
Immunovia offentliggör fastställd teckningskurs för teckningsoptioner serie TO 2 samt villkorat säkerställt nyttjande av 65% av teckningsoptionsprogrammet
Immunovia AB (publ) (“Immunovia” eller “Bolaget”) offentliggör härmed att tecknings-kursen för teckningsoptioner serie TO 2 (”teckningsoptionerna”) har fastställts till 0,46 SEK. Nyttjandeperioden för teckningsoptionerna inleds den 2 januari 2025 och pågår till och med den 16 januari 2025. Sista dag för handel med teckningsoptionerna är den 14 januari 2025. Utöver de teckningsavsikter från Bolagets VD och styrelseledamöter som offentliggjordes den 18 december 2024, vilket omfattar cirka 0,8 MSEK, har Immunovia erhållit ett teckningsåtagande om cirka 0,1 MSEK och garantiåtaganden om totalt 37,1 MSEK från externa professionella investerare, villkorat av godkännande från en extra bolagsstämma om så erfordras. Därmed är teckningsoptionsprogrammet säkerställt till cirka 37,2 MSEK, motsvarande cirka 65,0 procent av teckningsoptionsprogrammet.
Jeff Borcherding, Immunovias VD, kommenterar:
”Att säkra teckningsoptionerna TO2 på rimliga villkor minskar risk och gör det möjligt för oss att uppnå viktiga milstolpar. Intäkterna från nyttjandet av teckningsoptionerna kommer att finansiera förberedelserna för att introducera vårt nästa generations test på den amerikanska marknaden under andra halvåret 2025. Kapitalet kommer också att stödja kliniska studier för att stärka våra ansträngningar att erhålla kostnadsersättning för testet.”
Immunovia genomförde en företrädesemission av units i augusti – september 2024 (”Företrädesemissionen”). Varje unit som emitterades i Företrädesemissionen bestod av två (2) aktier, två (2) teckningsoptioner serie TO 2 och en (1) teckningsoption serie TO 3. En (1) teckningsoption serie TO 2 berättigar innehavaren till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget. Vid fullt nyttjande av samtliga teckningsoptioner tillförs Immunovia cirka 57,2 MSEK före emissionskostnader (”Teckningsoptionsprogrammet”).
Teckningskursen för teckningsoptionerna var bestämd till 70 procent av den volymvägda genomsnittskursen för Bolagets aktie på Nasdaq Stockholm under perioden 12 – 27 december 2024, dock inte högre än 125 procent av teckningskursen per aktie i Företrädesemissionen (0,63 SEK per aktie). 70 procent av den volymviktade genomsnittskursen under prissättningsperioden uppgick till cirka 0,46 SEK per aktie, och således är teckningskursen fastställd till 0,46 SEK per aktie.
Tecknings- och garantiåtaganden
Den 18 december 2024 offentliggjorde Bolaget att de erhållit teckningsavsikter från Bolagets VD och samtliga styrelseledamöter som för närvarande innehar teckningsoptioner om totalt cirka 0,8 MSEK, motsvarande cirka 1,3 procent av Teckningsoptionsprogrammet. Utöver ovanstående har Bolaget erhållit tecknings- och garantiåtaganden från en handfull externa professionella investerare. Totalt uppgår teckningsåtagandet till cirka 0,1 MSEK, motsvarande cirka 0,3 procent av Teckningsoptionsprogrammet, och garantiåtagandena uppgår till 36,3 MSEK, motsvarande cirka 63,4 procent av Teckningsoptionsprogrammet. Därmed är Teckningsoptionsprogrammet säkerställt till cirka 37,2 MSEK, motsvarande cirka 65,0 procent av Teckningsoptionsprogrammet. Eventuell teckning av aktier under garantiåtagandena kommer i praktiken att ske genom teckning i en riktad nyemission, beslutad av styrelsen med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 19 juni 2024 eller med förbehåll för godkännande av en efterföljande extra bolagsstämma som sammankallas för sådant ändamål, efter att nyttjandeperioden för teckningsoptionerna har löpt ut (den ”Riktade Nyemissionen”). Garantiåtagandenas fullgörande är således villkorat av godkännande av extra bolagsstämma, i det fall en bolagsstämma behöver sammankallas.
Sammanfattande instruktioner och viktiga datum
Innehavare av teckningsoptioner som önskar nyttja dessa för att teckna aktier måste själva anmäla detta senast den 16 januari 2025. Teckningsoptioner som inte nyttjats senast den 16 januari 2025 förfaller utan värde. Innehavare som inte önskar nyttja sina teckningsoptioner bereds möjlighet att sälja dessa. Handel med teckningsoptionerna pågår till och med den 14 januari 2025.
Detaljerad information och instruktioner för teckning
Nyttjande av förvaltarregistrerade teckningsoptioner
Innehavare som har sitt innehav av teckningsoptioner förvaltarregistrerat (innehav på aktiedepå, ISK-konto eller kapitalförsäkring) ska anmäla nyttjandet av teckningsoptioner genom att kontakta sin förvaltare och följa förvaltarens instruktioner avseende teckning och betalning. Detta bör ske i god tid före den 16 januari 2025 då olika förvaltare har olika handläggningstider.
Nyttjande av direktregistrerade teckningsoptioner
Innehavare som har sitt innehav av teckningsoptioner direktregistrerat (innehav på VP-konto) ska anmäla nyttjandet av teckningsoptioner genom att fylla i och skicka in anmälningssedel för nyttjandet, så att anmälningssedeln är emissionsinstitutet Vator Securities AB tillhanda senast den 16 januari 2025.
Anmälningssedel finns tillgänglig på Bolagets och Vator Securities AB:s respektive hemsidor (www.immunovia.com och www.vatorsecurities.se). Observera att betalning för de nya aktierna ska vara Vator Securities tillhanda senast den 16 januari 2025 i enlighet med instruktionerna på anmälningssedeln.
Handel med TO 2
De innehavare som inte önskar nyttja sina teckningsoptioner har möjlighet att sälja dem på Nasdaq Stockholm. Teckningsoptionerna handlas fram till och med den 14 januari 2025 under kortnamn IMMNOV TO 2 och med ISIN-kod SE0022600094. Teckningsoptioner som inte nyttjas senast den 16 januari 2025 förfaller utan värde.
Utfall och leverans av nya aktier
Utfallet av nyttjandet av teckningsoptionerna kommer att offentliggöras via pressmeddelande omkring den 20 januari 2025. Tecknade och betalda aktier kan komma att registreras på tecknarens värdepappersdepå som interimsaktier (IA) fram till dess att registrering av emissionen är genomförd hos Bolagsverket, varpå interimsaktier automatiskt omvandlas till aktier i Immunovia.
Den Riktade Nyemissionen
Bolaget har erhållit garantiåtaganden från en handfull externa professionella investerare. Totalt uppgår garantiåtagandena till 36,3 MSEK, vilket motsvarar cirka 63,4 procent av Teckningsoptionsprogrammet. Kontant ersättning utgår med 10 procent av det garanterade beloppet. Kontant ersättning utgår med 10 procent av det garanterade beloppet. Garantiåtagandena är inte säkerställda genom förstahandstransaktion, bankgaranti, pantsättning eller liknande. Eventuell teckning i den Riktade Nyemissionen kommer att ske till samma teckningskurs som för teckningsoptionerna, dvs. 0,46 SEK per aktie.
Styrelsen har noga övervägt möjligheten att anskaffa kapital genom en företrädesemission och gör bedömningen att det för närvarande av flera skäl är fördelaktigare för Immunovia och aktieägarna att anskaffa kapital genom att säkerställa nyttjande av teckningsoptionerna och att genomföra den Riktade Nyemissionen ifall det erfordras.
- Den Riktade Nyemissionens storlek är beroende av innehavares nyttjande av teckningsoptionerna. Det står innehavare fritt att nyttja teckningsoptionerna och därmed begränsa den Riktade Nyemissionens storlek.
- Bolaget bedömer vidare att en företrädesemission under rådande volatila marknadsförutsättningar skulle medföra högre kostnader relaterade till eventuella emissionsgarantier.
- Slutligen önskar Bolaget att utöka och stärka sin bas av institutionella och professionella ägare för att bland annat förbättra likviditeten i Bolagets aktie.
Mot bakgrund av detta är styrelsens samlade bedömning att skälen för att säkerställa nyttjande av teckningsoptionerna och att genomföra den Riktade Nyemissionen med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt tydligt och med tillräcklig styrka överväger skälen som motiverar huvudregeln att nyemissioner ska genomföras med aktieägarnas företrädesrätt.
Teckningskursen i den Riktade Nyemissionen har fastställts i samråd med Bolagets finansiella rådgivare, Vator Securities AB, genom förhandlingar på armlängds avstånd med ett antal institutionella och professionella investerare över tid. Bolagets styrelse anser därför att teckningskursen har fastställts till marknadsmässiga villkor och korrekt återspeglar aktuella marknadsförhållanden och efterfrågan.
Ifall det erfordras avser styrelsen att, med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 19 juni 2024 eller med förbehåll för godkännande av en efterföljande extra bolagsstämma som sammankallas för sådant ändamål, besluta om den Riktade Nyemissionen omkring den 20 januari 2025, dvs. efter att utfallet i nyttjandet av teckningsoptionerna har offentliggjorts. Garantiåtagandenas fullgörande är således villkorat av godkännande av extra bolagsstämma, i det fall en bolagsstämma behöver sammankallas.
Förändring av aktiekapital och antal aktier
Vid fullt nyttjande av samtliga 124 423 978 teckningsoptioner serie TO 2 kommer aktiekapitalet att öka med högst 3 732 719,34 SEK till 8 824 063,62 SEK genom utgivande av högst 124 423 978 nya aktier, vilket resulterar i att det totala antalet utestående aktier i Bolaget ökar från
169 711 476 till 294 135 454. Vid fullt nyttjande av samtliga teckningsoptioner serie TO 2 uppgår utspädningen av aktierna till cirka 42,3 procent.
Genom den Riktade Nyemissionen kan aktiekapitalet komma att öka med högst cirka 2 367 391,32 SEK genom utgivande av högst 78 913 044 nya aktier, vilket motsvarar en utspädningseffekt om cirka 31,7 procent. Antalet aktier som emitteras i den Riktade Nyemissionen är beroende av utfallet i Teckningsoptionsprogrammet och det totala antalet aktier som emitteras genom Teckningsoptionsprogrammet och den Riktade Nyemissionen kommer aldrig att överstiga det högsta antalet aktier som kan emitteras enbart genom Teckningsoptionsprogrammet, såsom beskrivits ovan.
Fullständiga villkor för teckningsoptionerna
Fullständiga villkor för teckningsoptionerna finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.immunovia.com.
Rådgivare
Vator Securities AB är finansiell rådgivare och Setterwalls Advokatbyrå AB är legal rådgivare till Bolaget i samband med Företrädesemissionen. Vator Securities AB är även emissionsinstitut i samband med Företrädesemissionen.
För mer information, vänligen kontakta
Jeff Borcherding, VD
jeff.borcherding@immunovia.com
Karin Almqvist Liwendahl, CFO
karin.almqvist.liwendahl@immunovia.com
+46 70 911 56 08
Denna information är sådan som Immunovia AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27 december 2024 kl. 23.45 CET.
Immunovia i korthet
Immunovia AB är ett diagnostikföretag med visionen att öka överlevnadsfrekvensen för patienter med bukspottkörtelcancer genom tidig upptäckt av cancer. Immunovia fokuserar på utveckling och kommersialisering av blodbaserade tester för att detektera proteiner och antikroppar som indikerar att en högriskindivid har utvecklat bukspottkörtelcancer. Immunovia samarbetar och engagerar sig med vårdgivare, ledande experter och patientgrupper globalt för att göra detta test tillgängligt för alla högriskgrupper för bukspottkörtelcancer.
USA är världens största marknad för upptäckt av cancer i bukspottkörteln. Företaget uppskattar att den adresserbara amerikanska marknaden omfattar 1,8 miljoner individer som årligen kan dra nytta av ett test.
Immunovias aktier (IMMNOV) är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.immunovia.com.
Viktig information
Informationen i detta pressmeddelande varken innehåller eller utgör ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsoptioner eller andra värdepapper i Immunovia. Inbjudan till berörda personer att teckna units bestående av aktier och teckningsoptioner i Immunovia har endast skett genom det prospekt som Immunovia offentliggjorde den 12 augusti 2024. Prospektet har godkänts och registrerats av Finansinspektionen samt offentliggjorts på Bolagets hemsida, www.immunovia.com.
Då Immunovia bedriver skyddsvärd verksamhet enligt lag (2023:560) om granskning av utländska direktinvesteringar kan teckning av aktier genom utnyttjande av teckningsoptioner förutsätta prövning av Inspektionen för strategiska produkter. Bolaget kommer senast i samband med att utnyttjandeperioden för teckningsoptionerna inleds att publicera mer information om detta på Bolagets hemsida, www.immunovia.com.
Marknadsnyheter
Nordea Bank Abp: Återköp av egna aktier den 27.12.2024
Nordea Bank Abp
Börsmeddelande – Förändringar i återköpta aktier
27.12.2024 kl. 22.30 EET
Nordea Bank Abp (LEI-kod: 529900ODI3047E2LIV03) har den 27.12.2024 slutfört återköp av egna aktier (ISIN-kod: FI4000297767) enligt följande:
Handelsplats (MIC-kod) |
Antal aktier |
Viktad snittkurs/aktie, euro*, ** |
Kostnad, euro*, ** |
---|---|---|---|
XHEL |
146 595 |
10,40 |
1 524 837,21 |
XSTO |
116 141 |
10,37 |
1 204 882,53 |
XCSE |
28 609 |
10,40 |
297 659,75 |
Summa |
291 345 |
10,39 |
3 027 379,49 |
* Växelkurser som använts: SEK till EUR 11,5095 och DKK till EUR 7,4610
** Avrundat till två decimaler
Den 17 oktober 2024 tillkännagav Nordea ett program för återköp av egna aktier till ett värde av högst 250 mn euro med stöd av det bemyndigande som gavs av Nordeas ordinarie bolagsstämma 2024. Återköpet av egna aktier utförs genom offentlig handel i enlighet med Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 596/2014 av den 16 april 2014 (marknadsmissbruksförordningen) och Kommissionens delegerade förordning (EU) 2016/1052.
Efter de redovisade transaktionerna innehar Nordea 2 139 769 egna aktier för kapitaloptimeringsändamål och 11 513 966 egna aktier för ersättningsändamål.
Uppgifter om respektive transaktion finns som en bilaga till detta meddelande.
För Nordea Bank Abp:s räkning,
Morgan Stanley Europé SE
För ytterligare information:
Ilkka Ottoila, chef för investerarrelationer, +358 9 5300 7058
Mediefrågor, +358 10 416 8023 eller press@nordea.com
Marknadsnyheter
Andreas Redkin skriver A-lagskontrakt med AIK Fotboll
AIK Fotboll är överens med den 17-årige mittfältaren Andreas Redkin om ett avtal som sträcker sig fram till och med den 31 december 2027. Andreas har spelat i klubben sedan barnsben och har redan hunnit med att göra 32 matcher för AIK:s P19-lag, där han även stått för nio mål.
– Det är otroligt roligt att få skriva ett avtal med Andreas som har spelat i AIK sedan barnsben. Vi ser en enorm offensiv potential i Andreas och vi kommer arbeta hårt för att den potentialen ska blomma ut hos oss. Nu är det egentligen upp till honom att bevisa hur bra han vill bli, säger herrlagets sportchef Thomas Berntsen.
– Det är allt jag har drömt om sen jag började spela i AIK som femåring. Man har sett andra spelare gå genom akademin och vidare upp i A-laget. Att få vara där själv nu känns nästan overkligt, säger Andreas Redkin.
För en längre faktapresentation av Andreas Redkin, se det bifogade materialet i detta pressmeddelande.
För mer information, kontakta:
Thomas Berntsen, Sportchef (herr) AIK Fotboll
Telefon: 08 – 735 96 50
E-post: thomas.berntsen@aikfotboll.se
Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. 2024 spelar herrlaget i Allsvenskan, damlaget i OBOS Damallsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.
-
Analys från DailyFX9 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter2 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Marknadsnyheter4 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Analys från DailyFX11 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Analys från DailyFX11 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX7 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter6 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke