Marknadsnyheter
Sensodetect inleder samarbete med Creative Peoples
Sensodetect inleder samarbete med den digitala mediabyrån Creative Peoples för ökad digital närvaro.
Syftet med samarbetet är att öka Sensodetects digitala närvaro och med det öka kunskapen kring framförallt ADHD och Autism men även för att stimulera försäljning.
Creative Peoples är en kreativ digital partner som också är specialister på sociala medier. Idag världens viktigaste marknadskanaler med 4 miljarder aktiva användare. Byrån grundades 2012 av Nathalie Lameri som har en gedigen internationell erfarenhet av sociala medier och skapandet av kommunikativt innehåll.
”Idag är det ytterst viktigt för företag att synas i sociala medier. Sensodetect har sedan en tid varit i behov av ökad närvaro på sociala medier för att öka kännedomen om företaget och BERA teknologin. Samarbetet kommer synliggöra Sensodetect som det innovativa företaget vi är och göra BERA tekniken mer tillgänglig dels såväl för investerare som vårdpersonal men också för allmänheten. Satsningen kommer också bryggas ihop fint med vår nya hemsida”, säger VD, Jonas Hagberg, SensoDetect AB (publ).
Åtkomst till hemsida:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke