Marknadsnyheter
Sergels transformationsresa mot innovation


Sergel befinner sig på en spännande resa mot att bli en ledande innovatör på den nordiska marknaden. Vår övergång till att bli en nordisk partner innebär förändringar på flera nivåer, inklusive utveckling och innovation. Vi har identifierat specifika fokusområden för att driva denna strategi framåt.
En sammanhållen nordisk organisation
En viktig del av vår strategi är att IT och innovation ska vara en central, nordiskt anpassad funktion. ”Denna funktion kommer att söka synergier, erbjuda smidighet, säkerställa utveckling och främja personlig tillväxt. Genom att samla kompetensen internt kan vi nyttja våra medarbetares färdigheter på bästa sätt, vilket kommer leda till innovativa lösningar för våra kunder,” säger Niklas Ruus, Chief Technology Officer Group IT på Sergel.
Snabba svar på marknadsförändringar
På Sergel strävar vi efter att lösa våra kunders problem och vara deras prioriterade partner. ”Vi vill ligga i framkant och kunna svara snabbt på marknadsförändringar, behov och trender. Genom att testa och utvärdera nya lösningar, arbetar vi metodiskt för att snabbt leverera produkter som skapar värde för våra kunder och ökar vår anpassningsförmåga,” förklarar Niklas Ruus. ”Vi siktar på att vara teknologiskt ledande och använda den senaste teknologin, inklusive AI, för att skapa konkurrensfördelar. Genom att bygga egna lösningar kan vi snabbt anpassa oss till marknadens behov.”
Förbättrat kassaflöde med strategiska förändringar och nytänkande
Under de senaste två åren har Niklas Ruus lett utvecklingsarbetet inom IT på den svenska marknaden, och företaget har sett positiva resultat av förbättringsarbetet. ”Genom att effektivisera och ta hem viktiga funktioner har vi förbättrat vårt kassaflöde och samtidigt förändrat vårt arbetssätt för att bli mer innovativa. Denna resa är pågående, och vi ser fram emot att implementera liknande förändringar i hela Norden,” säger Ruus.
En sömlös kundupplevelse
Vi ser ett ökat behov av nordiska lösningar bland våra kunder och arbetar för att skapa en sömlös upplevelse över gränserna. ”Genom att erbjuda data och ingångar via API kan våra kunder integrera våra tjänster i sina egna system och få tillgång till värdefull information. Detta möjliggör en bättre förståelse för kundernas beteendemönster och förbättrade slutsatser genom samkörning av data,” förklarar Niklas Ruus.
Nyckeln till framgång är snabbrörlighet
Sergel har anammat ett mer agilt arbetssätt där företaget kontinuerligt uppdaterar och förbättrar sina tjänster. ”I stället för att arbeta med stora projekt som tar lång tid att slutföra, fokuserar vi på att snabbt leverera värde till våra kunder. Detta gör oss mer flexibla och snabbrörliga, vilket är avgörande i dagens föränderliga marknad. Även om situationen och behoven ser annorlunda ut i olika länder kommer vi att samordna och göra detta tillsammans. Vi kommer att nyttja kompetensen på bästa möjliga sätt och arbeta tvärfunktionellt,” säger Niklas Ruus.
En positiv och stödjande arbetsmiljö öppnar upp för nya möjligheter
Vårt mål är att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig inkluderade och motiverade att bidra till vår gemensamma framgång. ”Vi ser fram emot att fortsätta denna spännande resa tillsammans med våra kunder och medarbetare. Jag är övertygad om att vår nya nordiska Tech-organisation kommer att öppna upp för nya möjligheter och framgångar för oss alla,” avslutar Niklas Ruus.
Presskontakt
Christian Hagegård
Head of Marketing
christian.hagegard@sergel.com
+46 76-141 21 05
Fakta om Sergel
Sergel Kredittjänster grundades 1988 och är idag en av de ledande leverantörerna av kredit- och inkassotjänster i Sverige. Verksamhetsområdena inkluderar kreditbeslutshantering, fakturaadministration och inkasso. Det största affärsområdet är inkasso, men företaget är även en av Sveriges största leverantörer av SMS-tjänster.
Taggar:
Marknadsnyheter
JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg om börsen framåt

JRS chefsstrateg Torbjörn Söderberg pratar med Jesper Norberg på EFN om börsens väg framåt. Man tar upp värderingar och makro, samt hur han själv väljer att agera.
Marknadsnyheter
Kreditkort skapar problem för USAs konsumenter – CNBC granskar

CNBC tittar närmare på hur kreditkort skapar problem för konsumenterna i USA som får betala räntor på upp till 36 %, och ovanpå det kommer nya avgifter. När det skapar så här stora problem blir det ett problem för ekonomin som helhet, det är inte bara ett individuellt problem.
CNBC granskar kreditkort och problemen de skapar
Vi skrev nyligen om rekordhög belåning hos investerare i USA. Det är samma sak här, när det är så många individer som är så hårt belånade blir det ett problem för hela aktiemarknaden.
Marknadsnyheter
Varför går det så dåligt för Las Vegas?

Det pratas mycket om att Las Vegas har blivit tomt. Det kommer färre besökare både från USA och utlandet, i en sådan omfattning att vägar som förut var fyllda med bilar nu är smidiga att ta sig fram på. De enda som fortsatt verkar komma är affärsresenärerna.
Las Vegas får mycket kritik för att ha blivit för giriga. Hotellen har börjat lägga på alla möjliga konstiga avgifter för att tjäna mer, restaurangerna lägger på avgifter och dessutom har det tillkommit flera nya skatter. Besökarna känner sig lurade.
-
Analys från DailyFX10 år ago
EUR/USD Flirts with Monthly Close Under 30 Year Trendline
-
Marknadsnyheter5 år ago
BrainCool AB (publ): erhåller bidrag (grant) om 0,9 MSEK från Vinnova för bolagets projekt inom behandling av covid-19 patienter med hög feber
-
Marknadsnyheter3 år ago
Upptäck de bästa verktygen för att analysera Bitcoin!
-
Analys från DailyFX12 år ago
Japanese Yen Breakout or Fakeout? ZAR/JPY May Provide the Answer
-
Marknadsnyheter2 år ago
Därför föredrar svenska spelare att spela via mobiltelefonen
-
Analys från DailyFX12 år ago
Price & Time: Key Levels to Watch in the Aftermath of NFP
-
Analys från DailyFX8 år ago
Gold Prices Falter at Resistance: Is the Bullish Run Finished?
-
Nyheter7 år ago
Teknisk analys med Martin Hallström och Nils Brobacke